Eind maart vertrek ik voor een kleine 2 weken naar Vietnam.
Alles zelf georganiseerd met stops van enkele dagen in Hanoi, Halong, Hoi An en Saigon.
Met daarna nog een 3tal dage Bangkok.
Nu zit ik met een (luxe)probleem wat betreft lenzen.
Ik neem mijn 5D MkII mee en heb dan de keuze tussen
de EF 28-300 3.5 L IS USM
de EF 24-105 4.0 L IS USM samen met de EF 100-400 4.5 L IS USM
Gewicht, lichtsterkte, lenswisseling en bereik zijn me duidelijk.
Vandaar een lichte voorkeur de 28-300. Het gemis aan extra zoom maakt de 5D wel goed (crop).
Maar als je weet dat ik vooral straatfotografie en portretten nastreef is die witte joekel toch wat te opvallend?
Hoe zit het trouwens in Vietnam: vraag je eerst toestemming om te trekken (en verlies je spontaniteit) of trek je eerst en doe je dan iets/niets?
Let wel ik vraag hier enkel naar ervaringen in Vietnam (de aangesneden topics zijn reeds ruim aan bod gekomen in diverse omstandigheden)
Alles zelf georganiseerd met stops van enkele dagen in Hanoi, Halong, Hoi An en Saigon.
Met daarna nog een 3tal dage Bangkok.
Nu zit ik met een (luxe)probleem wat betreft lenzen.
Ik neem mijn 5D MkII mee en heb dan de keuze tussen
de EF 28-300 3.5 L IS USM
de EF 24-105 4.0 L IS USM samen met de EF 100-400 4.5 L IS USM
Gewicht, lichtsterkte, lenswisseling en bereik zijn me duidelijk.
Vandaar een lichte voorkeur de 28-300. Het gemis aan extra zoom maakt de 5D wel goed (crop).
Maar als je weet dat ik vooral straatfotografie en portretten nastreef is die witte joekel toch wat te opvallend?
Hoe zit het trouwens in Vietnam: vraag je eerst toestemming om te trekken (en verlies je spontaniteit) of trek je eerst en doe je dan iets/niets?
Let wel ik vraag hier enkel naar ervaringen in Vietnam (de aangesneden topics zijn reeds ruim aan bod gekomen in diverse omstandigheden)
Comment