Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

do's and don'ts....in New York.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: do's and don'ts....in New York.

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Mensenkennis? Met een briefje van 10 euro zitten zwaaien naar een opdienster om te vragen dat iemand anders verwijderd moet worden van een tafel zodat jij nog stil je gazet kan lezen of gewoon in stilte dwaas voor je uit kan staren. En dat op een terras in de zomer, in Gent. "t Zal toch niet ergens in het centrum zijn. Mensenkennis? Arrogantie ja.

Zie waar frustraties naar toe leiden: je bent zelf een intolerante klant geworden.
    Voor het zelfde geld (pun not intended) was die gast spel beginnen maken.

'k Zou het je wel keer willen zien doen.
    Ik ga akkoord. Als je niet tegen zatlappen kan, moet je niet op café gaan. Een serveerster betalen om iemand naast je te verwijderen is idd enorm arrogant en legt de verantwoordelijkheid bij de serveerster.

En ivm de man die in de horeca heeft gewerkt (als bijverdienste) : ik erger mij aan mijn collega's die hun bijverdienstekes (horeca, taxi, traiteur, hovenier) belangrijker vinden dan hun hoofdberoep.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

heb vorig jaar toch ook verschillende keren gemerkt dat ze er direct zelf den tip bijrekenen op t ticket
      kwestie van zeker te zijn denk ik
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Coney Island is ook leuk, in het zuiden van Brooklyn.

Doe dit echter als je tijd te veel hebt en Manhatten een beetje beu bent of wanneer je eens iets anders wil.
        Het is een klein uurtje metro tot daar.
        Vervallen pretpark uit de jaren '30, leuk voor urban foto's. Een deel van de molentjes werkt nog en is toegankelijk voor publiek.
        Te zien: een strand met een brede dijk, alsof je in Blankenberge bent. Een pier met vissers. Vette hotdogkraampjes.

Men is van plan de hele buurt te renoveren binnen aanzienbare tijd, dus wanneer je dit unieke stuk nog authentiek wil zien, moet je dit nu doen.

Sfeerbeelden:
        hier en hier

Ohja, zeker eens BenH photo bezoeken:
        Last edited by anonymous; 15 januari 2010, 14:49.

Comment

In de zomer kan je ook naar Governor's Island. Dat wordt daar omgetoverd tot een plaats uit de jaren '50, het is echt fantastisch!

In NY vind je altijd wel iets om te fotograferen, dus op dat niveau zal je niet teleurgesteld zijn...

B&H is hét mekka voor fotografen, je geraakt daar garanti over je visa limiet als je je wat laat gaan, maar met de stand van de dollar is het wel de moeite waard
          MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Ik ben ook meerdere keren in NY geweest en zou nog het volgende willen toevoegen:

(in verband met tips and taxes)
            Als je ergens iets ziet staan bijvoorbeeld 'hamburger + coke for $4.99' dan is die 4.99 ZONDER tax en ZONDER fooi. Wees dus altijd voorbereid om meer te gaan betalen. Hou dus genoeg klein geld/1 dollar biljetten bij de hand zodat je daar aan de kassa niet staat te sukkelen omdat je dacht dat je met een biljet van 5 dollar ging toekomen.

Persoonlijk vind ik deze manier van adverteren en de 'meerkost' die er bij komt vreselijk vervelend.

Let ook op voor bepaalde van dat soort advertenties. Dus terug "Hamburger & coke for $ 4.99" dan is dat geldig voor enkel dat soort hamburger en dat soort cola/drinken. Bij het bestellen gaan ze dan wel vragen of extra kaas of dit of dat op moet maar dan is die prijsvoorwaarde die geadverteerd staat NIET meer geldig. Dan kom je dus dubbel 'bedrogen' uit. Je hebt geen idee van je moet gaan betalen (tax was er nog niet bij) en bovendien heb je iets anders gekocht namelijk een hamburger met kaas en dat was niet geadverteerd.

Nog een tip: als je postzegels wil kopen om kaartjes naar huis te sturen: koop ze dan bij de POST. In alle andere souvernirwinkeltjes rekenen ze een schandalige 'service' aan per postzegel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nortel Bekijk bericht
              Ik ben ook meerdere keren in NY geweest en zou nog het volgende willen toevoegen:

(in verband met tips and taxes)
              Als je ergens iets ziet staan bijvoorbeeld 'hamburger + coke for $4.99' dan is die 4.99 ZONDER tax en ZONDER fooi. Wees dus altijd voorbereid om meer te gaan betalen. Hou dus genoeg klein geld/1 dollar biljetten bij de hand zodat je daar aan de kassa niet staat te sukkelen omdat je dacht dat je met een biljet van 5 dollar ging toekomen.

Persoonlijk vind ik deze manier van adverteren en de 'meerkost' die er bij komt vreselijk vervelend.

Let ook op voor bepaalde van dat soort advertenties. Dus terug "Hamburger & coke for $ 4.99" dan is dat geldig voor enkel dat soort hamburger en dat soort cola/drinken. Bij het bestellen gaan ze dan wel vragen of extra kaas of dit of dat op moet maar dan is die prijsvoorwaarde die geadverteerd staat NIET meer geldig. Dan kom je dus dubbel 'bedrogen' uit. Je hebt geen idee van je moet gaan betalen (tax was er nog niet bij) en bovendien heb je iets anders gekocht namelijk een hamburger met kaas en dat was niet geadverteerd.

Nog een tip: als je postzegels wil kopen om kaartjes naar huis te sturen: koop ze dan bij de POST. In alle andere souvernirwinkeltjes rekenen ze een schandalige 'service' aan per postzegel.
              goeie tips!
              merci...;-)
              alle anderen ook bedankt hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                @Frederic007

Ik ben geen grote meneer met geld hoor, in de echte wereld gaan de mensen die welgesteld zijn juist de laatste zijn die
                zomaar 10 Euro gaan 'verkwisten'. Het was het mij echt waard op die moment en niet nodig aangezien de serveerster al
                vriendelijk bedankt had, maar ik wou m'n woorden toch gevolg geven.
                Draai het en keer het hoe je het wil, leg deze situatie voor aan 100 mensen en 95 ervan zeggen dat het arrogant is om iemand geld aan te bieden om die andere persoon weg te sturen, daarmee basta.

Over NY: zeker de zwarte taxi's vermijden, deze rekenen een fortuin aan! Daarnaast is het niet de moeite om in de rij te staan van Statue of Liberty, gewoon even met de (gratis!) boot langs is ook al voldoende
                Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

[MOD] De discussie is af en toe behoorlijk ver van de oorspronkelijke vraag van de TS afgeweken. Graag terug alleen nog on-topic commentaren over fooien in New York - alle andere reacties worden gewist.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                    [MOD] De discussie is af en toe behoorlijk ver van de oorspronkelijke vraag van de TS afgeweken. Graag terug alleen nog on-topic commentaren over fooien in New York - alle andere reacties worden gewist.
                    Dank je MOD - was hoog tijd... We willen toch TS niet ontmoedigen door allerlei irrelevante onzin...

TS heeft helemaal gelijk om voor NY en eender welke plaats waar hij niet mee vertrouwd is te vragen wat lokale gebruiken zijn i.e. hoe lokaal te handelen.

Het is al een aantal keren gezegd: je moet je er gewoon op voorbereiden dat prijzen die je ziet niet zijn wat je betaald - vele jaren geleden was er hier ook geen dienst inbegrepen. Je telt overal de sales tax bij (8 of 9% in New York) en dan in restaurants, bars ook nog eens de tips. Iemand in NY zei me dat voor gewoon goede service hij de regel hanteerde van 2X de sales tax, wat overeenkomt met de 16-18% die velen hier aanhalen. Dat betekent dus dat als je gaat eten de prijs die je ziet eigenlijk moet gezien worden als ongeveer een kwart hoger. Bekijk het zo en zit niet uit te rekenen wat de extra's kosten: betaal je hier ook maar it in de prijs (service, BTW). Als je écht goeie service hebt geef dan wat extra, dan is het verdiend. Ik geef niets op voorhand - het is een beetje hallucinant als je op voorhand als klant de gunsten moet kopen van degene die je bedient. Ook idd iets achterlaten voor kamermeisjes (of -jongens).

Hotels: in de meeste hotels, tenminste in een stad als NY, kan je ook ontbijten. De New Yorkers zelf verliezen geen tijd: zij halen iets op ondetweg en eten/drinken op straat (bv bij Starbucks of zo). Ook zelfs voor lunch wordt er veel op straat gegeten en haalt men in een "deli" een wrap of slaatje wat dan "on the move" wordt opgegeten.

Taxi's: worden aangeroepen "hail" (je ziet er bijna geen gewoon ergens staan). Je moet weten dat taxi's tijdens het spitsuur een kleinigheid extra aanrekenen, maar dat doen ze tussen bepaalde uren automatisch (1 dollar als ik me goed herinner). Bij aankomst op de luchthaven kan je een taxi nemen of er zijn ook nogal wat shuttle services (ook van sommige hotels). Nog iets met transport: taxichauffeurs verwachten een "intersection" als indicatie van waar je wil zijn: bv Hotel X, XXX avenue and XXth street west. Een plannetje om dit te bepalen is dus wel nuttig. En als openbaar vervoer heb je natuurlijk ook de metro.

Als je nog info nodig hebt laat maar iets weten
                    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Doet me denken aan deze beroemde scene:
                      My Pink's view on tipping - Have to agree with him tbh :)If you haven't seen this film, watch it, its brilliant!

Comment

Working...
                      X