Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een jaar Mexico

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een jaar Mexico

Volgend jaar trek ik er een jaar op uit met AFS. Ik heb vanmorgen de brief in de bus gekregen met mijn definitieve land, en het is Mexico geworden (uit drie keuzes: Argentinië, Mexico en Peru). Na dit jaar - mijn laatste jaar humaniora - zal ik een jaar bij een gastgezin wonen. Ik ben van plan mijn fototoestel mee te nemen. Mijn huidige set zie je in mijn handtekening, maar ik vroeg me af waar ik mij op fotografisch vlak juist aan mag verwachten. Ik hou erg veel van straatfotografie, maar misschien is dit ook wel eens de moment om mij in natuur te verdiepen. Mensen die ervaring hebben met dit land, zouden eens moeten vertellen wat er volgens hun nog aan mijn set ontbreekt. Wie weet doe ik dan nog wel een aankoop voor augustus, wanneer ik op het vliegtuig stap en mijn stap in het onbekende zet .
    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
    website fotoblog

Re: Een jaar Mexico

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hallo,

Ja mankeert een groothoek vanaf 16mm.
      Er zijn geweldige landschappen te fotograferen en sommige kerken of andere gebouwen, met heel mooie versieringen, zijn niet zo groot waardoor je niet voldoende afstand kan nemen.

Een waterdichte tas om je materiaal in op te bergen want in het regenseizoen (maart tot oktober, afhankelijk van de regio) kan het serieus STORTregenen. En met serieus bedoel ik ook serieus.

Hou er ook rekening mee dat een statief in de pre-historische sites niet is toegestaan (normaal toch niet maar met wat "propina" misschien weer wel).

Neem ook je eigendomsbewijs van je materiaal mee. Douane kan soms lastig doen daar.

Veel plezier.
      Marc

PS: Zorg dat de mensen vlug weten dat je een Europeaan bent en geen "gringo" en pas op voor de Tequila en/of Mezcal maar drinkt GEEN Pulque
      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
      M.v.g. Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        grt,bouk.
        Inentingen en al die dingen zijn uiteraard voorzien van volgend jaar.

Hallo,

Ja mankeert een groothoek vanaf 16mm.
        Er zijn geweldige landschappen te fotograferen en sommige kerken of andere gebouwen, met heel mooie versieringen, zijn niet zo groot waardoor je niet voldoende afstand kan nemen.

Een waterdichte tas om je materiaal in op te bergen want in het regenseizoen (maart tot oktober, afhankelijk van de regio) kan het serieus STORTregenen. En met serieus bedoel ik ook serieus.

Hou er ook rekening mee dat een statief in de pre-historische sites niet is toegestaan (normaal toch niet maar met wat "propina" misschien weer wel).

Neem ook je eigendomsbewijs van je materiaal mee. Douane kan soms lastig doen daar.

Veel plezier.
        Marc

PS: Zorg dat de mensen vlug weten dat je een Europeaan bent en geen "gringo" en pas op voor de Tequila en/of Mezcal maar drinkt GEEN Pulque
        Had idd ook aan een groothoek gedacht. Nog even sparen in dat geval, zijn geen goedkope lenzen. Ik dacht idd sowieso een nieuwe tas te kopen in de loop van volgend jaar, met die grip is de deze toch wat krapjes aan het worden.

Groetjes,

Klaas
        "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
        website fotoblog

Comment

En naar welke regio trekt meneer?

Voor straatfotografie denk ik dat je lenzencollectie voldoende is. Een breedhoek kan echter nooit kwaad... ´t Is te hopen dat je al wat Spaans spreekt? Het is niet zo makkelijk mensen te vinden ginder die beseffen dat ze buiten Mexico plots niet noodzakelijk Spaans meer praten...
          :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
            En naar welke regio trekt meneer?

Voor straatfotografie denk ik dat je lenzencollectie voldoende is. Een breedhoek kan echter nooit kwaad... ´t Is te hopen dat je al wat Spaans spreekt? Het is niet zo makkelijk mensen te vinden ginder die beseffen dat ze buiten Mexico plots niet noodzakelijk Spaans meer praten...
            Dat weet ik nog niet (kom ik in de loop van het voorjaar te weten, ik hoop op een stad/voorstad, maar niet Mexico-City, dat heb ik ook opgegeven in mijn voorkeuren). Ik ga met AFS, dat is een uitwisselingsorganisatie die internationale uitwisselingsstudenten begeleidt en zorgt voor plaatsing in een gastgezin, counseling ter plekke, etc. Tijdens het jaar ga ik gewoon het zesde middelbaar 'opnieuw' doen, om me zo in de plaatselijke cultuur te 'integreren'. Ik ga stilaan eens wat basiswoordenschat en basisgrammatica Spaans beginnen leren, maar met een degelijke Franse en Latijnse basis ben je na enkele maanden wel weg met het Spaans (dat wisten mijn voorgangers (mijn zus is naar Costa Rica geweest) mij toch te vertellen). Het is als het ware een taalbad, aangezien je ook naar een Spaanse school gaat. Het is vrij spannend voor mij, een jaar weg van mijn vriendenkring, familie en hobby's (zo heb ik er genoeg: Chiroleider, actief in het plaatselijke jeughuis etc.) gaat vrij vreemd zijn. Ik heb er zin in, zie het in tegenstelling tot sommige anderen niet als een verloren jaar, integendeel. Universiteit kan even wachten .
            Last edited by basti; 8 december 2009, 20:59. Reden: schrijffoutje
            website fotoblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door basti Bekijk bericht
              Dat weet ik nog niet (kom ik in de loop van het voorjaar te weten, ik hoop op een stad/voorstad, maar niet Mexico-City, dat heb ik ook opgegeven in mijn voorkeuren).
              Mexico-city is anders wel super! daar is ongelofelijk veel te fotograferen... het bestaat immers uit een tal van oude steden die naar elkaar toegegroeid zijn...
              Xochimilco bijvoorbeeld... heeft wel iets van venetie...

of guanajuato

heel mooi is oaxaca, heel authentiek...

en in het zuiden... veel amerikanen, tempels en jungle me beestjes...

mijn voorkeur gaat naar de regio's rond mexico city...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik ben net terug van Mexico en heb de Mundo Maya toer gedaan.
                Vertrokken in Cancun naar Chitzen Itza, Palenque, uxmal, ..., guatemala, belize en zo terug naar Cancun via flores.

Prachtig!

Je gaat overdonderd worden door de prachtige natuur (dus breedhoek ) maar ook de lokale kleine dorpjes waar je een 50mm heel goed kan gebruiken! Zeker 's avonds rond 17.30u wanneer de zon begint te zakken zijn sommige dorpjes in het zicht van rook (want vuurtjes stoken is daar blijkbaar een nationale sport) gewoonweg prachtig..

Ik ben nog een beetje mijn foto's aan het bewerken, maar zal er zeker de komende week een paar posten hier..!

btw, uxmal en palenque moet je zeker zien! Hoog Tomb Raider of indiana jones (daar zijn delen opgenomen) gehalte!!
                Canon 5D2 en wat glas

Comment

Bedankt voor de tips. Ik hoop dat ik volgend jaar de kans krijg om al die plaatsen te ontdekken, but I'll keep them in mind

Over Mexico-City: ik twijfel er niet aan dat dat een ongelooflijk fotogenieke stad is, maar aan de andere kant moet ik er wel een heel jaar wonen, en als ik hoor hoe vervuild het daar oa is...
                  website fotoblog

Comment

Mexico-City is cultureel en fotografisch bekeken misschien wel schitterend, maar ik zou er toch geen jaar willen doorbrengen
                    Daarentegen...Oaxaca ook leuk zijn Taxco, Puebla, Merida (laatste zeker voor een langer verblijf) - qua natuur Chiapas
                    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Hey

Ben net terug van een maand in Mexico, zeker de moeite. Ben wel enkel ten zuiden van Mexico city geweest. Oaxaca als stad vind ik persoonlijk de mooiste en aangenaamste stad, zeker de moeite. Vergeet ook niet de Pacifische kust in Oaxaca, bv Mazunte...zeer mooi.

Over fotografie, hoewel mexicanen zeer vriendelijk zijn had ik toch veel last met mensenfotografie, velen (en dan speciaal de inheemse volkeren) laten zich echt niet graag fotograferen. Je kan dan bv een lange telelens gebruiken of standaardlens met snelle af.

Spaans leren is echt wel nodig, maar als je er ingedompeld wordt en je zet je er een beetje achter valt dat wel mee.
                      Nikon D90 - Tamron 17-50 f2.8 - Nikkor AF-D 60 f2.8 micro - Nikkor 70-300 f4-5.6 VR

Comment

Cerveza por favor!!
                        Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                          Cerveza por favor!!
                          Geef me dan toch maar liever een margarita, tequila of mezcal ipv die waterige Corona/Sol
                          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                            Geef me dan toch maar liever een margarita, tequila of mezcal ipv die waterige Corona/Sol
                            Hmm, ik ga een jaar tegemoet waar ik me daar eens uitgebreid in zal verdiepen
                            website fotoblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                              Cerveza por favor!!
                              en de Dos Equis, Bohemia, Tecate.
                              Of een Tequila Anejo.

Hmm, Pollo Pebil, Cabrito, Burito te veel om op te noemen
                              En de ladies -> Europeanen staan nr1 op de versierlijst -> Mi Casa es Su Casa

Ja het is een prachtig land.

mvg
                              Marc
                              Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                              M.v.g. Marc

Comment

Working...
                              X