Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6 maanden Afrika

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 6 maanden Afrika

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanT Bekijk bericht
    Onze daktent is van het merk Howling Moon hiervoor moet je al snel 1500€ rekenen
    ( niet goedkoop maar wel de Rolls Royce van de daktenten. )
    Mercikes voor het antwoord.
    Ik heb geen 'Rolls Royce' nodig, maar ik kan me indenken dat dit voor jouw trip geen overbodige luxe zal zijn.
    Man man ... wat ben ik jaloers ...

Comment

Eezi Awn ( http://www.eeziawn.com/ ) , dit zijn ook zeer goede daktenten, en ik denk dat de prijs hier een beetje lager ligt dan bij Howling Moon !
      www.highdesignstudio.be
      I have a story behind every picture taken

Comment

Moest je meer dan 2 weken gaan wordt het voordeliger als je "Lariam" neemt
        Dit hoef je ook maar 1 keer per week te nemen in tegenstelling tot Malerone wat je dagelijks moet innemen ! Tegen Malaria zijn er geen inentingen mogelijk.
        Lariam heeft ook wel meer nevenwerkingen (oa psychische!)... en kan niet altijd in combinatie met andere medicamenten gebruikt worden
        mvg
        Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
          Lariam heeft ook wel meer nevenwerkingen (oa psychische!)... en kan niet altijd in combinatie met andere medicamenten gebruikt worden
          Voor ons zit er anders toch niets anders op dan Lariam te nemen aangezien we ongeveer 6 maanden gaan en met 2 zijn word dit al heel snel een dure grap moesten we Malerone gaan nemen :s
          www.highdesignstudio.be

Comment

Mijn Afrikaans avontuurt zit er op

Met pijn in het hart op het vliegtuig in Kaapstad moeten stappen.. Het was een prachtige reis, soms wat te warm. Maar allemaal de moeite waard!

Ik ben nu nog meer jaloers op jouw trip
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
              Mijn Afrikaans avontuurt zit er op
              Toevallig nog iets in gedachte dat ik zeker niet mag vergeten ?
              www.highdesignstudio.be

Comment

Een goeie koelbox Ons water werd in 123 heel warm. Daarnaast heb ik in een lodge veel rode mierebeten opgelopen, mijn "after-stick" hielp hier niet. Gelukkig was er een medereiziger met iets beter.

Dan liggen de laatste wegen tussen Namibie en Zuid Afrika echt slecht. In Botswana en Namibie zijn ze aan de wegen aan het werken, met gevolg dat je toch via de grindwegen mag rijden.

Bij de grensovergang tussen Zambia en Botswana (ik zou eens moeten kijken in mn passport hoe die precies heet, maar die ligt hier niet) moet je met een veerboot overgezet worden. Geen lachertje, als je weet dat sommige trucks daar al een week staan. Gelukkig krijgen toeristen voorrang

Voor de rest antwoord ik heel graag op je vragen, als je nog iets specifieks wilt weten.
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                  Een goeie koelbox

...

Bij de grensovergang tussen Zambia en Botswana (ik zou eens moeten kijken in mn passport hoe die precies heet, maar die ligt hier niet) moet je met een veerboot overgezet worden. Geen lachertje, als je weet dat sommige trucks daar al een week staan. Gelukkig krijgen toeristen voorrang
                  Ik veronderstel dat je toch wel een frigo in je 4x4 hebt. Die gaat zijn geld meer dan waard zijn.
                  En die ferry is bij Kazungula. Inderdaad een hectisch plekje, maar eigenlijk ben je zo de grens over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                    Ik veronderstel dat je toch wel een frigo in je 4x4 hebt. Die gaat zijn geld meer dan waard zijn.
                    uiteraard ! We hebben een National luna ( 50 liter ) ijskast met diepvries
                    www.highdesignstudio.be

Comment

• Re: 6 maanden Afrika

Dit is het fotomateriaal dat meegaat :

Body: Canon Eos 7D

Lens: Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6
                      Lens: Canon EF 50mm f/1.8
                      Lens: Sigma DG 150-500mm f/5.0-6.3

Camera Support: Manfrotto 190XB Alu +
                      Manfrotto 804RC2 Basic Pan Tilt Head +QR

Camera Bag: Lowepro CompuTrekker AW

Accessoires: TC80N3 Timer Remote Control
                      2 Canon LP-E6 Li-Ion batterijen
                      Cokin Circular Polarisatie filter ( voor Canon 15-85mm )
                      Tenba regenhoes RC-26
                      Bean bag voor in de Land Rover ( bean bag moet nog aangekocht worden )

Digital media: 12 GB on Compact Flash cards & 2x 500 GB on mobile HD

wat vinden jullie ervan ? nog iets vergeten ?
                      Last edited by JonathanT; 17 maart 2010, 20:18.
                      www.highdesignstudio.be

Comment

Body: Canon Eos 7D
                        6 maanden weg voor de trip van je leven en maar 1 body mee? Dat risico zou ik niet nemen hoor

Comment

dat risico ga ik er toch maar bijnemen
                          www.highdesignstudio.be

Comment

Wat ik in ieder geval zou meenemen, is een reinigingsset voor de sensor van je camera.
                            Gelet op de massa"s stof en zand, lijkt mij dat geen overbodige luxe.

Toch geef ik Sven ook gelijk; een 2e body is geen overbodige luxe. Al betreft het zelfs maar een instapmodel.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Body: Canon Eos 7D...
                              Das al iets heel anders dan de Sony a100
                              500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                                Wat ik in ieder geval zou meenemen, is een reinigingsset voor de sensor van je camera.
                                Gelet op de massa"s stof en zand, lijkt mij dat geen overbodige luxe.
                                Een reinigingsset neem ik uiteraard ook nog mee !
                                Een tweede body ga ik toch ni aankopen, in het allerslechtste geval koop ik ginder in 1 van de groot steden een nieuwe body.

@ Sancho : idd iets anders dan men oude Sony Alpha 100
                                www.highdesignstudio.be

Comment

Working...
                                X