Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6 maanden Afrika

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 6 maanden Afrika

Ik zal 2 body's meenemen om inderdaad het wisselen van lens te minimaliseren !

weet u toevallig nog de prijs van een helikoptervlucht
    Ik ga zeker eens de genoemde locaties opzoeken en kijken wat er nog niet bij zit in onze route !

wat zijn de bijwerkingen van die malariapillen ?

bedankt !
    www.highdesignstudio.be
    I have a story behind every picture taken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanT Bekijk bericht

grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

weet u toevallig nog de prijs van een helikoptervlucht
        die was destijds (drie jaar terug) 90 dollar p.p. (dat is nog iets: zowat alles daar gaat in dollars, probeer zo veel mogelijk 1 en 5 dollarbiljetten te verzamelen, vanaf 20 dollar wordt het al moeilijk en 100 dollarbiljetten vertrouwen ze helemaal niet en ze hebben er nauwelijks wisselgeld voor. Bovendien, als je een 100 dollarbiljet hebt, kijk naar de datum van uitgifte, want voor een bepaalde datum - ik geloof 2004 - worden ze niet geaccepteerd)

ik heb in mijn leven twee keer malariapillen geslikt, en het was beide niks.
        Van Lariam heb ik een paar mensen echt gillend gek zien worden (nou ja, voor hun doen dan ). Zelf werd ik er kotsmisselijk van, anderen werden depressief (inclusief huilbuien en al, terwijl er niks aan de hand was.) Maar iedereen reageert er anders op.

groet
        Michel
        Elke dag is een feestje, dus elke dag taart!

Comment

Sony buiten Welcome Canon

oorspronkelijk :
          Fotomateriaal dat mee zou gaan
          Sony Alpha 100
          Sony 18-70mm F3.5-5.6
          Sony 75-300mm F4.5-5.6
          Sony Alpha 700 ( zou ik nog kopen)
          Sigma DG 150-500mm f/5-6.3 ( zou ik nog kopen )
          Sigma DC EX 10-20mm f/4.0-5.6 ( zou ik nog kopen )

Men Sony Alpha 100 met beide Sony lenzen verkoop ik !
          Wat komt er in de plaats van alles wat ik oorspronkelijk zou meenemen ! :

Canon Eos 7D
          Canon EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USM
          Sigma DG 150-500mm f/5-6.3
          86mm UV filter
          86mm Polarisatiefilter
          Last edited by JonathanT; 3 december 2009, 14:33.
          www.highdesignstudio.be

Comment

Laat maar horen als de A100 te koop staat. M'n dochtertje van 13j zoekt een Sony dslr (vanwege het aanbod aan lenzen dat we in overshot hebben) om mee te beginnen fotograferen.

On-topic:
            Bij mijn eerste verre reizen slikte ik ook preventieve anti-malaria medicijnen (Lariam, Malarone, paludrine, Nivaquine). Nergens last van gehad. Alleen van het feit dat dat massa's geld kost. Dat, en het feit dat je je ook op andere manieren tegen muggen kan beschermen, hebben me doen besluiten niets meer te slikken. Het is en blijft een risico, maar dat is mijn persoonlijke keuze.
            Ook het feit of je ergens in het regenseizoen zit of niet, speelt een grote rol. Zo waren we dit jaar o.a. in Mozambique tijdens het droge seizoen. En daar slikten de expats ook niets in die tijd van het jaar.
            De stranden van Mozambique, en vooral de duikplekken, zou je eventueel ook in je route kunnen opnemen. Veel mensen doen dat.

Comment

Wij hebben op aanraden van onze dokter ook Malerone in huis gehaal voor onze reis naar Zuidelijk Afrika. Ik hoop dat er niet te veel bijwerkingen intreden.

Ik kan enkel toevoegen dat ik wel redelijk jaloers ben op je reis
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                Ik kan enkel toevoegen dat ik wel redelijk jaloers ben op je reis
                Je kan binnenkort alles volgen op onze website : www.beyondthehorizon.be
                Ben momenteel nog bezig me de website dus
                www.highdesignstudio.be

Comment

Mooie trip heb je voor de boeg!

Ik ben zelf in Uganda en Rwanda geweest enkele jaren geleden. Wat je zéker moet doen is in de Rwenzori mountains de Moutain Gorilla's gaan bezoeken. Dat kan zowel aan de Uganda als de Rwanda zijde (zelfs in congo). Ik heb ze beiden gedaan en vond Bwindi in Uganda veruit het mooiste.
                  Hierbij een foto uit Bwindi:

Ik had toen een (geleende) Canon 10d mee, standaardzoom (18-70 of zo denk ik, van Tamron) en een 70-300mm IS van Canon. Enkel een Ultra wide breedhoek had ik nog extra kunnen gebruiken, al kom je met een 18-xx al ver. Je wil zoals hierboven gezegd niet te veel van objectief wisselen onderweg: stof in het ene klimaat, vochtige warmte elders...

Neem een vorm van support mee: statief met een degelijk balhoofd of meer basic: beanbag die je zelf afvult met rijst of bonen. Al rijdend is een beanbag handiger omdat je die over/uit je open raam kan hangen en je tele er in kan duwen. Zorg misschien ook voor een manier om je gemaakte foto's "offshore" te back-uppen. Als ze al je harddiks stelen, ben je nog alles kwijt anders. Er zijn heel wat online backup mogelijkheden die je in grotere steden wel kan benutten.

Wat Malaria betreft: Er zijn kaarten beschikbaar, o.a. in het tropisch instituut met indicaties over wanneer je, in welke streek schrik moet hebben voor infectie. Ik heb heel mijn reis dagelijks Malarone genomen (3 weken). Anderen namen om de x dagen 1 tablet Lariam. Lariam is ouder en het is redelijk common om de dag na het nemen goed van de kaart te zijn. Hallucinatie komt relatief vaak voor. Malarone is stukken duurder, zeker voor langdurig gebruik. Het is een nieuwer medicijn dat minder bijwerkingen heeft, al zijn die er wel... Ik nam ze voor het slapengaan en heb altijd het gevoel gehad dat ze vochtafdrijvend werken... Ik moest namelijk heel vaak plassen terwijl ik dat anders nooit doe 's nachts. Dat wil je vermijden op safari, wij sliepen in tenten en er liepen letterlijk leeuwen, nijlpaarden en hyena's langs de tenten 's nachts. Een hartverscheurende keuze moet je dan maken

Malarone kan naast preventief ook curatief genomen worden. Het is blijkbaar gebruikelijk om je niet genomen tabletten achter te laten voor de lokale bevolking. Ze nemen dat de preventieve dosis x4 en je geneest van Malaria...

Ik heb altijd onder een hemel geslapen en me voor zonsondergang met een 50% DEET-middel ingewreven. Dat helpt ook natuurlijk. Iemand die ik goed ken is halverwege zijn reis gestopt met preventieve medicatie omwille van de bijwerkingen en is de week na zijn terugkomst in belgië de volle 3 weken doodziek geweest van Malaria. Er is dus wel degelijk een gevaar hé! Niet gestoken worden is nog altijd de beste preventie en DEET helpt je daar al goed bij.

Ik wens je een SUPER reis!

Comment

Nog even over DEET - een nevenverschijnsel is dat DEET rubber en plastiek oplost zonder veel moeite. Kwestie van het maar te weten.

-m-
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                      Wat je zéker moet doen is in de Rwenzori mountains de Moutain Gorilla's gaan bezoeken.
                      Gaan we uiteraard bezoeken staat al gepland in onze route

Enkel een Ultra wide breedhoek had ik nog extra kunnen gebruiken, al kom je met een 18-xx al ver.
                      Hierdoor neem ik de Canon EF-S 15-85mm lens mee deze is al breedhoek genoeg
                      en hierdoor moet ik geen Sigma 10-20 mm lens meer kopen. Enkel voor men Sigma 150-500mm moet ik dan veranderen van lens.

Neem een vorm van support mee: statief met een degelijk balhoofd of meer basic: beanbag die je zelf afvult met rijst of bonen. Zorg misschien ook voor een manier om je gemaakte foto's "offshore" te back-uppen. Als ze al je harddiks stelen, ben je nog alles kwijt anders. Er zijn heel wat online backup mogelijkheden die je in grotere steden wel kan benutten.
                      Statief zal het volgende worden : Manfrotto 190XB met een Manfrotto 804 RC-2 Basis Panoramische Tilt Kop met snelkopelingsplaat. en een beanbag
                      er gaan 2 externe harde schijven mee en het uploaden van enkele gigabytes aan fotos lijkt me niet meteen haalbaar.

Wat Malaria betreft: Er zijn kaarten beschikbaar, o.a. in het tropisch instituut met indicaties over wanneer je, in welke streek schrik moet hebben voor infectie.
                      Binnen enkele weken gaan we idd naar het topisch instituut in Antwerpen voor de nodige info en inentingen
                      www.highdesignstudio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                        Nog even over DEET - een nevenverschijnsel is dat DEET rubber en plastiek oplost zonder veel moeite. Kwestie van het maar te weten.

-m-
                        Dat wist ik niet, bedankt voor die toch wel erg nuttige tip!

Comment

@TS:

Hou er toch maar rekening mee dat zo lang wegblijven zonder off-location back-up érg hoge risico's inhoudt tegen verlies van die kostbare data hé. Er zijn back-up oplossingen via het net die daar speciaal voor gemaakt zijn, maar periodiek een aantal DVD's schrijven en ze in een slim case per post versturen kan ook nog altijd natuurlijk... (Laat iemand ze verifiëren bij aankomst).

Ik zou hier toch héél voorzichtig in zijn...

edit: linkje naar een overzichtje van online backup solutions, zo uit google linkje
                          Last edited by Indigo; 4 december 2009, 14:12. Reden: url toegevoegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanT Bekijk bericht
                            Je kan binnenkort alles volgen op onze website : www.beyondthehorizon.be
                            Ben momenteel nog bezig me de website dus
                            Ja bedankt Laat me maar kwijlen

Al vertrek ik in feb naar Namibie enzo Leuke vooruitzichten!

Zo een beanbag, maken jullie die zelf? Ik denk om nog een monopod aan te kopen, zeker om wat stabiliteit te hebben met mn 70-200 2.8.
                            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                            500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                              Zo een beanbag, maken jullie die zelf? Ik denk om nog een monopod aan te kopen, zeker om wat stabiliteit te hebben met mn 70-200 2.8.
                              Dat stelt echt niet veel voor hoor! Een rechthoekige zak uit zacht, stevig materiaal met een stevige sluiting maken (knopen of zelfs brede klitteband) en die goed, maar niet keihard vullen met een korrelige substantie zoals bonen of rijst, of... zolang het maar droog en goedkoop is. Dat weegt niets in je bagage omdat je de vulling steeds kan achterlaten op opnieuw vullen voor 1 dollar en is nog effectiever als een statief in de auto (werkt het beste met zware tele's).

Het enige waar je op moet letten is dat je je objectief voldoende 'in de zak kan duwen' Als je zak te vol is, heb je minder stabiliteit...

Comment

ik ga de beanbag gewoon kopen bij fotokonijnenberg.
                                Daar staan er veel op hun website, moet alleen nog eens bekijken wat de verschillen daar juist zijn.
                                www.highdesignstudio.be

Comment

Working...
                                X