Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6 maanden Afrika

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 6 maanden Afrika

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    Inderdaad, dat is de definite van zwaar. Ik kan me volgende scenario wel eens voorstellen (ik spreek uit ervaring). Afrika. 45°C ingewanden liggen overhoop. 5 liter water pp. meeslepen. 5kg fotomateriaal. -> Ik niet .
    Drinken zit in de Land rover dus moeten we niet constant meeslepen
    als u een beter voorstel heeft kwa statief altijd welkom zolang het rond de +-200€ ligt
    www.highdesignstudio.be
    I have a story behind every picture taken

Comment

Wide anglefilters zijn gemaakt van dunner glas om vignetting te voorkomen op groothoek lenzen. Deze werken dus perfect op teles.
      -m-
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanT Bekijk bericht
        Drinken zit in de Land rover dus moeten we niet constant meeslepen
        als u een beter voorstel heeft kwa statief altijd welkom zolang het rond de +-200€ ligt
        tja als je lichter wil gaan kost het geld. Mijn combo om rond te trekken is een Gitzo GT2540LVL Carbon met een Arca-Swiss Z1 balhoofd. Kost wel iets meer dan 200 euro. NB. Het statief je noemt is niet slecht maar het is zwaar.

Comment

Jonathan,

Prachtige vooruitzichten heb je. Ik zal zeker de website in het oog houden.
          Wij zijn bezig aan een reis door Zuid-Amerika van 10 maanden.
          Hou steeds een oogje in het zeil. Dieven zullen zeker hun kans wagen. En ivm stof, dat zal misschien nog een groter probleem zijn. Hier in Zuid-Amerika alleszins, maar in Afrika nog veel meer. Enkele jaren geleden naar Namibië geweest. Na een weekje reizen hoorde (en voelde) ik de zandkorrels kraken in de lens als ik zoomde. De sensor zat propvol stof en de foto`s dus propvol vlekken.
          MAAR: Het wordt een onwaarschijnlijke reis, geen twijfel mogelijk.

Groeten, Tom.

Comment

We hebben 220 volt in de Land Rover dit doordat we 2 batterijen hebben waarvan 1 uitsluitend voor de motor en de andere voor op het opladen van ons fototoestel e.d.
            Maar ik ben idd nog van plan een extra batterij mee te nemen !
            al vraag ik mij af of deze van sony moet zijn aangezien deze toch al direct 70€ kost !
            Op ebay heb ik er gevonden en deze kosten 20€ :s
            Heb je het hier over een 'stroomomvormer'? Dan zal het 70€ zijn voor eentje die een afgeplatte sinus heeft. Risico dus dat je zekeringen doorbranden als je hem op je sigarettenaansteker gebruikt. Dat komt omdat de bedrading te dun is. Je kan dit wellicht 'fixen' door een dikke kabel te leggen.

Ik heb er trouwens nog eentje te koop liggen. Eén maandje gebruikt (in Afrika).

Zet 12V om naar 220V.
            Geschikt tot 400W continu- en 800W piekvermogen.
            Gewijzigde sinus golfvorm (= bijna golfvormig, trapvorm met eigenschappen gelijkaardig aan deze van de klassieke voeding).
            Europese stekker.
            Inclusief: kabel voor sigarettenaansteker, (dikkere) kabel met batterijklemmen, handleiding (ned/frans).
            Nieuwprijs: 81€40 - nu 50€ (inclusief verzending).

En nog een tip: laat je laptop en fotomateriaal verzekeren. Voor de soort en de duur van de reis die je maakt, zou dat wel eens heel nuttig kunnen zijn.

Comment

we hebben een omvormer steken van 1000 W
              deze is niet aangesloten op de sigaretten aansteker maar gaat direct naar de 2de batterij van de auto.
              Allemaal professioneel laten plaatsen door TREKK 4X4 ADVENTURE uit waregem
              Last edited by JonathanT; 27 november 2009, 15:28.
              www.highdesignstudio.be

Comment

Misschien dat deze site je alvast wat inspiratie kunnen geven

www.gent-kaapstad.be

Site van een aantal vrienden die momenteel met 2 jeeps onder weg zijn naar Zuid-Afrika...

Grtz,

Martijn

Comment

Met deze een foto van onze Land Rover ( bijna klaar )
                  foto is me gsm getrokken!

Last edited by JonathanT; 29 november 2009, 00:04.
                  www.highdesignstudio.be

Comment

Met deze een foto van onze Land Rover ( bijna klaar )
                    foto is me gsm getrokken!
                    Het is me niet helemaal duidelijk op de foto, maar ik heb de indruk dat die jerrycans redelijk vooraan geplaatst zijn. Als die moeten dienen om water te vervoeren, dan is dat geen probleem. Maar als ze voor brandstof moeten dienen, dan zou ik die toch achteraan plaatsen (met de stop ook naar achter). Stel dat ze op één of andere manier beginnen lekken (slecht gesloten, beschadigd door laaghangende tak of zo) en ze staan vooraan, dan bestaat er een kans dat er brandstof in je draaiende motor loopt (met alle gevolgen van dien).

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

de rode is voor water ! en de 2 zwarte in het slechtste geval voor extra diesel
                      ( kunnen nu zonder de jerrycans 200 liter diesel tanken )
                      ze staan idd vanvoor omdat achteraan de daktent komt !
                      En ik denk dat we dan de diesel wel zullen zien lopen over de voorruit in het slechtste geval
                      www.highdesignstudio.be

Comment

de rode is voor water ! en de 2 zwarte in het slechtste geval voor extra diesel
                        ( kunnen nu zonder de jerrycans 200 liter diesel tanken )
                        ze staan idd vanvoor omdat achteraan de daktent komt !
                        En ik denk dat we dan de diesel wel zullen zien lopen over de voorruit in het slechtste geval

met hoeveel gaan jullie in feite. één land-rover ?

Comment

Ja 1 Land Rover, 2 personen ( Mijn vader en ik )
                          hebben voor in noodgeval satelliet telefoon e.d.
                          www.highdesignstudio.be

Comment

Ik zou er toch maar mee opletten want als je dat ziet is het wellicht al te laat. Ik heb mij een paar jaar geleden eens verdiept in overlanding door Afrika en ben toen op een verhaal gestoten van een wagen die daardoor was uitgebrand.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

er is gewoonweg geen andere plaats dan vanvoor bovenaan doordat de daktent achteraan staat, en binnen zetten , liever niet
                              gewoon opletten meer kunnen we niet doen
                              www.highdesignstudio.be

Comment

Stof en zand zijn de grootste vijanden die je daar voor je apparatuur tegen zal komen. Wat ik heb gedaan is in een sportwinkel voor een tientje een bandana (zo'n stoffen hoofdban) gekocht en daar de body en lens ingedaan. Beide uiteinden zijn open zodat je gewoon foto's kan maken en de boel blijft een beetje stofvrij.
                                Verder zou ik je aanraden het lenzen wisselen zo veel mogelijk achterwege te laten vanwege het stof. Ikzelf had niet meer bij me dan een groothoeklens en een fikse telelens, en daar kom je echt een heel eind mee.
                                Een beanbag is ook heel makkelijk (de vulling koop je daar op de plaatselijke markt )
                                en een goede verrekijker is bijna onmisbaar.

Als je langs de kust in Kenia komt kan ik je het African Pearl Hotel in Malindi aanraden.
                                Ngorogoro in Tanzania is zeer de moeite waard, net als de zonsopkomst (en ondergang) bij Lake Malawi, een helikoptervlucht boven de Victoria Falls is een must (wel duur). De watervallen zelf zijn van de Zimbabwaanse kant mooier dan aan de Zambia-zijde, de Okavanga-delta in Botswana is prachtig, het Etosha NP in Namibie is ook fantastisch en vergeet niet naar Swakopmund in Namibie te gaan voor de zandduinen, ook adembenemend! (Bovendien hebben ze daar lekkere Duitse taarten!!!)

De meeste mensen die wij daar overigens tegenkwamen en er voor langere tijd zaten, hadden liever een kans op malaria dan de bijwerkingen van de malariapillen. Wij zijn zelf ook gestopt met slikken, want de bijwerkingen zijn echt niet leuk) Neem wel een voorraadje mee, zodat je kan gaan slikken mocht je onverhoopt toch malaria oplopen.

In elk geval heel veel plezier daar, want het is er prachtig.
                                Elke dag is een feestje, dus elke dag taart!

Comment

Working...
                                X