Begin februari vertrek ik met 2 vrienden op reis met de VW-bus (nee, geen hippiebus)
naar Noorwegen.. Onze reis zal via Duitsland, Denemarken en Zweden uiteindelijk naar
Oslo leiden, vanwaar we onze echte tocht door Noorwegen verderzetten.
Na een dagje of twee Oslo zijn we van plan om via de E16 naar Bergen te rijden. Deze
"autosnelweg" zou in de winter sneeuwvrij gemaakt zijn en brengt ons ook meteen door
de Laerdaltunnel (24,5 km lang) met zijn drie prachtige bergkamers.
Eenmaal in Bergen zijn we van plan enkele dagen in de omgeving te blijven en daar wat
bezienswaardigheden te bezoeken. Zo staat de stavenkerk van Fantoft hoog op onze
lijst van things to do..
Op de terugweg proberen we ook nog een dagje of twee te stoppen in Kopenhagen om
evenals in Oslo een kleine citytrip te maken!
Onderweg is het dus zeker de bedoeling om meer dan genoeg foto's te maken van alles
wat we maar tegenkomen en van elkaar (ook al zijn mijn twee maten geen fotografen)!
Ik zal me dus niet tot één type fotografie beperken..
Maar nu heb ik toch nog enkele vragen voor jullie:
- Weten jullie nog fijne bezienswaardigheden die ongeveer op onze route liggen,
activiteiten om in Oslo te doen, ... We willen eventueel een half uurtje afwijken van
onze route afwijken om fijne dingen te bezichtigen. In de buurt van Bergen of Oslo
hebben we echter meer tijd om rond te rijden!
- Volgende spullen zullen in mijn tas zitten: Canon EOS 50D, Canon 17-85mm EF-S
f/4-5.6 IS USM, (Canon 70-200mm f/2.8 IS USM staat hoog op het verlanglijstje),
reserve accu's, CF kaartjes 2x 4GB en 1x 8GB, (eventueel een 5-in-1 reflectiescherm)
en tot slot een statief.. Zijn er nog opmerkingen hierover of handige tips?
- Eigen foto's of ervaringen zijn ook altijd aangenaam om te delen!
naar Noorwegen.. Onze reis zal via Duitsland, Denemarken en Zweden uiteindelijk naar
Oslo leiden, vanwaar we onze echte tocht door Noorwegen verderzetten.
Na een dagje of twee Oslo zijn we van plan om via de E16 naar Bergen te rijden. Deze
"autosnelweg" zou in de winter sneeuwvrij gemaakt zijn en brengt ons ook meteen door
de Laerdaltunnel (24,5 km lang) met zijn drie prachtige bergkamers.
Eenmaal in Bergen zijn we van plan enkele dagen in de omgeving te blijven en daar wat
bezienswaardigheden te bezoeken. Zo staat de stavenkerk van Fantoft hoog op onze
lijst van things to do..
Op de terugweg proberen we ook nog een dagje of twee te stoppen in Kopenhagen om
evenals in Oslo een kleine citytrip te maken!
Onderweg is het dus zeker de bedoeling om meer dan genoeg foto's te maken van alles
wat we maar tegenkomen en van elkaar (ook al zijn mijn twee maten geen fotografen)!
Ik zal me dus niet tot één type fotografie beperken..
Maar nu heb ik toch nog enkele vragen voor jullie:
- Weten jullie nog fijne bezienswaardigheden die ongeveer op onze route liggen,
activiteiten om in Oslo te doen, ... We willen eventueel een half uurtje afwijken van
onze route afwijken om fijne dingen te bezichtigen. In de buurt van Bergen of Oslo
hebben we echter meer tijd om rond te rijden!
- Volgende spullen zullen in mijn tas zitten: Canon EOS 50D, Canon 17-85mm EF-S
f/4-5.6 IS USM, (Canon 70-200mm f/2.8 IS USM staat hoog op het verlanglijstje),
reserve accu's, CF kaartjes 2x 4GB en 1x 8GB, (eventueel een 5-in-1 reflectiescherm)
en tot slot een statief.. Zijn er nog opmerkingen hierover of handige tips?
- Eigen foto's of ervaringen zijn ook altijd aangenaam om te delen!
Comment