Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenia & Tanzania

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kenia & Tanzania

Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
    Jij zou tsavo en Amboseli niet combineren?
    Ik zou zeker Tsavo en Amboseli combineren, maar niet als je zo weinig tijd hebt!
    Tsavo is vrij groot en Amboseli is kleiner en daardoor beter geschikt om "sneller" dieren te zien.

Is er in Amboseli voldoende te zien?
    Er zitten voldoende dieren om je 2/3 dagen bezig te houden.

Wat zijn volgens jou de hoogtepunten van Amboseli?
    Door de compactheid van het gebied, moet je geen uren rijden voor je de dieren vind.
    Je kunt van hieruit ook de kilimanjaro zien bij goed weer.

Wat is een Sopa Lodge?
    Sopa lodges zijn een keten zoals je hier Novotel of Hilton hebt.
    Ze zijn prijs/kwaliteit erg goed.

Komen zandstormen daar vaak voor?
    Op mooie dagen meestal in de namiddag. Je kunt er mooie foto's maken.

Mvg,
    Sven Michiels

Comment

Jij zou tsavo en Amboseli niet combineren? Is er in Amboseli voldoende te zien? Wat zijn volgens jou de hoogtepunten van Amboseli?

Wat is een Sopa Lodge? Komen zandstormen daar vaak voor?
      Amboseli is vooral olifantenland. Grote kuddes trekken 's morgens het moeras in om te eten en komen er 's avonds terug uit. Andere dieren zijn er natuurlijk ook .

Behalve het moeras is amboseli heel dor en droog. Met zandstormen moet je geluk hebben, de wind steekt gewoonlijk in de namiddag op. Opletten met het stof, het is heel fijn en kruipt overal in en tussen.

De kilomanjaro kan je enkel 's morgens vroeg bewonderen. Daarna steekt hij in de nevel.

2-3 dagen is voldoende voor dit NP
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        Amboseli is vooral olifantenland. Grote kuddes trekken 's morgens het moeras in om te eten en komen er 's avonds terug uit.
        Klopt! Dit levert erg mooie plaatjes op.

Comment

Dit topic even vanonder het stof gehaald. uiteindelijk zijn we naar Ethiopie gegaan.
          Maar we denken toch om voorjaar 2011 eens naar Kenia en of Tanzania te gaan. We twijfelen nog tussen de periode 4/2 tot 19/2 of 14/5 tot 28/5 . Welke periode zou het beste zijn? We weten ook wel dat je zo de migratie van de gnoes missen maar er zullen wel veel andere zaken te bewonderen zijn.

Nu we hebben eens gekeken voor de vlucht als we naar Nairobi vliegen hebben we een vlucht voor 460 euro per persoon. Vliegen we naar Kilimanjaro komt het op 589 euro per persoon. Nu moeten we een keuze maken, als we enkel Tanzania doen kunnen we in Nairobi een shuttle bus nemen (6h) naar Arusha noord Tanzania en dan daar de nationale parken doen. Andere opties zijn een combinatie doen bvb Nairobi als start en stop locatie en dus Nairobi.
          We dachten aan een route zoals hier beschreven:

mir
          Last edited by mir; 9 september 2010, 18:47.
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Bij kerst ben ik ook 2 weken in Tanzania.
            Het wordt wel een 'onderwater-safari' want we spenderen de 2 weken op Zanzibar om te duiken met heen- en terugvlucht op Dar es Salaam (+- 550€ pp).
            Maar aan die info heb je wellicht niet veel

Comment

Wij, een groep van 11 vrienden, zijn dit jaar de laatste week van Juli voor 2 weken naar Tanzania geweest. Eén week Safari en 1 week Zanzibar. Wij vonden het allen een ongelofelijke ervaring.

We hebben een vlucht genomen via Addis Abeba (Ethiopean Airlines) naar Kilimanjaro en van daaruit op Safari vertrokken. Arusha National Park, Tangire National Park, Lake Manyara, Serengeti National Park, Ngorongoro Krater zo terug naar Arusha. Hierop een vlucht naar Zanzibar.

Om op uw vraag te antwoorden van de beste periode, wist de gids ons te vertellen dat de periode van december tot februari en van juli t/m september de beste periode is om wild te zien en daar in de periode van eind maart tot eind mei het regenseizoen is, eind mei het landschap meer indrukwekkend is wegens een overvloed van bloemen en gras.
              Onze reis was schitterend georganiseerd door africondo ( zie gegevens op http://www.africadona.be/).

Wij gaan zeker nog eens terug, maar dan ook ergens in de mei periode om eens een ander zicht op het landschap te hebben.
              Indien je interesse hebt kan ik je de volledige reisroute mailen, laat maar iets weten.

Hopelijk heb je iets aan deze info.
              Vriendelijke groeten, Luc
              Canon EOS 7D, Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM, Canon EF 70-200mm F:4.0 L IS USM , EF Canon 50mm F:1.8, Canon EF 85mm F:1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VDBL Bekijk bericht
                W
                We hebben een vlucht genomen via Addis Abeba (Ethiopean Airlines) naar Kilimanjaro en van daaruit op Safari vertrokken. Arusha National Park, Tangire National Park, Lake Manyara, Serengeti National Park, Ngorongoro Krater zo terug naar Arusha.

Allemaal op 1 week
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Het waren natuurlijk lange dagen, maar de meeste verplaatsingen viellen wel mee. We logerden in lodges in de buurt van de parken en in Sergenti sliepen we zelfs in een tentenkamp in het park. Een geweldige ervaring om 's morgens wakker te worden met op 50 meter van uw tent een troep olifanten zien passeren.
                  Natuurlijk als je een langere tijd op vakantie kunt gaan kun je overal meer tijd nemen, maar dit zat er nu niet in.
                  En uitrusten kunnen we tijdens het jaar.
                  Vriendelijke groeten, Luc
                  Canon EOS 7D, Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM, Canon EF 70-200mm F:4.0 L IS USM , EF Canon 50mm F:1.8, Canon EF 85mm F:1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Dit topic even vanonder het stof gehaald. uiteindelijk zijn we naar Ethiopie gegaan.
                    Maar we denken toch om voorjaar 2011 eens naar Kenia en of Tanzania te gaan. We twijfelen nog tussen de periode 4/2 tot 19/2 of 14/5 tot 28/5 . Welke periode zou het beste zijn? We weten ook wel dat je zo de migratie van de gnoes missen maar er zullen wel veel andere zaken te bewonderen zijn.

Nu we hebben eens gekeken voor de vlucht als we naar Nairobi vliegen hebben we een vlucht voor 460 euro per persoon. Vliegen we naar Kilimanjaro komt het op 589 euro per persoon. Nu moeten we een keuze maken, als we enkel Tanzania doen kunnen we in Nairobi een shuttle bus nemen (6h) naar Arusha noord Tanzania en dan daar de nationale parken doen. Andere opties zijn een combinatie doen bvb Nairobi als start en stop locatie en dus Nairobi.
                    We dachten aan een route zoals hier beschreven:

mir
                    Kijk ook eens op Fox.nl , wij hebben daar geboekt : Schiphol - KIA .
                    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

volgend jaar in augustus (grote trek) 2011 gaan we met het gezin (2volw en 2kids 13 en 15 jaar) voor 17 dagen naar Kenia. 10 dagen safari en daarna binnenvlucht naar Lamu (Unesco beschermd). Alles is samengesteld door een Belgische dame die ginds verblijft. De familie is kennis van ons. Ruime safari-jeep, privégids (lees chauffeur). Alle overnachtingen in lodges en tentenkampen. Full board, volledig op maat volgens uw wens. Tickets zijn het interessants (lees goedkoopst) 330 dagen op voorhand. Website : www.timelesskenya.com
                      Deze formule is ideaal voor fotoliefhebbers.

Comment

Ik hoop het voor jou, Rony, maar ik zou toch maar wachten tot na de reis vooraleer de op de loftrompet blazen.

In Kenya is weinig kwaliteitscontrole, en je hebt uitbaters die het menen, en zich aan de regels houden (ook al is controle er onbestaande), maar je hebt er evenveel andere die er hun voeten aanvegen, en denken dat 't spel van hen is. Deze laatste mensen is het om de snelle winst te doen, en niks anders. Komt nog bij dat er in de Mara tevéél bedden en operators zijn. Het gaat er allesbehalve goed.

Kijk eens naar dit fotoalbummetje, dat toont hoe het niet moet.

Er zijn ook discussies van op Fodors en SafariTalk.

Zorg AUB dat je niet meedoet aan deze klucht!

Mvg,

J.
                        http://www.theafricabug.com

Comment

Beste Jochen,

ik ga zeker geen loftrompet schallen. Ik geef enkel een reactie op de vraag. Wil je het kleinschalig houden zodoende je de reis zelf in handen hebt lijkt deze formule ideaal.
                          In de periode dat wij gaan kan je de Masai niet overslaan wegens de trek van de wildebeesten. Niet te missen. Alle lodges die wij aandoen zijn kleinschallig, met aandacht voor de ecologische voetdruk, waarvan een deel uigebaat door Belgen. Wij bezoeken ook de Samburu, wat dan iets minder gekend is. Enfin veel afwisseling. Net als Namibië enkele jaren geleden kom je overal reisgezellen tegen met hetzelfde doel. Misbruik is overal, ook in eigen land. Ben echter positief ingesteld en zie uit naar de reis.
                          vriendelijke groet
                          Rony

Comment

Laat ons weten hoe het geweest is!

Het klinkt goed. Maar je moet me begrijpen; eenmaal iemand spreekt van de overpopulaire Mara-crossing, dan vrees ik een beetje dat je in dat circus terechtkomt...

Happy travels!

http://www.theafricabug.com

Comment

Txs, eerst nog enkele maanden werken doch kijk er naar uit!

Comment

goeiedag, ik was gedurende een 15-tal jaar beroepsfotograaf (persfotografie vooral) in Belgie en woon nu sinds enkele jaren in een buurland van Kenya en Tanzania, Uganda.

Uganda is nog niet zo populair in Belgie maar is zeker de moeite waard, ook voor fotosafaris. Ikzelf heb goeie contacten bij lokale touroperators, alhoewel mijn eigen business iets heel anders is, ik importeer en verdeel namelijk kleding en ik exporteer crafts. Hier is mijn link : http://web.me.com/guidoraedschelders..._for_life.html

De grote voordelen van Uganda zijn vooral de vriendelijkheid en openheid van de mensen, de naar afrikaanse maatstaven enorme veiligheid (je kunt hier snachts in je eentje veilig op straat lopen) en het is een heel groen land. Alle belangrijk wildsoorten zijn er en het is nog niet zo toeristisch als Kenya en Tanzania. Verder is het het afrikaanse land met de meeste vogelsoorten en hebben we nog een aantal families silverback gorillas. Er is geen specifiek "beter seizoen", er zijn wel regenseizoenen en droge seizoenen maar die hebben allemaal hun charmes.

Ikzelf ben graag bereid om te helpen bij de organisatie van jullie reis, laat eventueel maar iets weten. Ik kan jullie afhalen op de luchthaven, rondleiden in Kampala, laten kennismaken met het echte afrikaanse stadsleven en jullie dan afleveren aan jullie touroperator...

Hier enkele links van de sites van mijn bevriende ugandese touroperators :

een goedkope : www.mamalandsafaris.com
                                een dure luxe : http://www.wildfrontiers.co.ug/

groeten uit Kampala,

guido

Comment

Working...
                                X