Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marseille tips en locaties gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Marseille tips en locaties gevraagd

Half januari 2010 plannen wij (klas digitale fotografie 4) een weekend uitstap naar Marseille, van vrijdagavond tot zondagmorgen. Wij zullen met 10-15 fotografen zijn.

Iemand (fotografische) tips of fotogenieke locaties en/of onderwerpen?

Verras ons: wij horen het graag van u.
    Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

Re: Marseille tips en locaties gevraagd

Ik ben al een tweetal keer in Marseille geweest. Het is niet mijn favoriete stad maar er valt wel veel te beleven.

De Notre Dame boven op de heuvel biedt natuurlijk een fantastisch zicht over de stad, de haven, de zee met onder andere het eiland met de bekende gevangenis en aan de achterkant zelfs het Stade Vélodrome. Bezoek ook es de kapel onder de ND, inderdaad twee kerken bovenop elkaar!

De kathedraal aan het water is ook de moeite maar bekijk de openingsuren es, niet open over de middag, lelijk hek er rond en druk verkeer ook.

Veille Charité is zeer de moeite. Architecturaal heel mooi en vooral symmetrisch.

Een boottocht is de moeite, op zee dicht bij Château d'If, en dan een mooi zicht op Marseille, de kust en de oude haven, indien mogelijk ook de calanques erbij nemen.

Voor de rest geniet van de kleine straatjes en de meditterane sfeer.

Veel plezier!

Comment

Re: Marseille tips en locaties gevraagd

Marseille is niet echt een leuke, mooie stad. Verwacht veel achtergestelde buurten en een grijze sfeer. Straatfotografie kan er wel. De tips hierboven zijn ook erg goed. Het station is ook lekker druke en relatief groot, dus daar moet je ook wel wat met kunnen. Als je wat weg kan en inderdaad naar de calanques kunt, is dat zeker aan te raden. Op sommige plekken kan je een kajak of een kano huren en is erg aan te raden. Duur fotogerij weet ik niet of je wil meenemen, maar een compactje in een waterbestendige verpakking of een waterbestendig compactje kan ook erg leuke fotos opleveren.

Comment

Working...
      X