Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pretpark Port Aventura in Salou - Spanje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pretpark Port Aventura in Salou - Spanje

Hallo,

dit weekend ga ik met mijn vrouw en enkele andere koppels plus een hoop kids naar een grott pretpark in centraal-Spanje. He weer zou er normaal koud, maar zonnig zijn.
    Welk materiaal zou ik meenemen, zonder té veel mee te sleuren?
    Ik heb een Sony a 200 met volgende objectieven:
    - SONY KIT 18mm - 70mm
    - SONY KIT 75mm - 300 mm
    - SIGMA 200mm 1:2 f2.4
    - MINOLTA 50mm f1.7

Ik dacht aan de zoom en de portretlens? Wat zouden jullie meenemen? ALvast bedankt.
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Re: Pretpark Port Aventura in Salou - Spanje

Naar een pretpark neem ik meestal gewoon mijn sigma 18-200, flits en body mee in een kleine tas. De nadruk ligt voor mij bij dergelijke gelegenheden op het plezier met de kids, en niet per se op het fotograferen. Deze uitrusting is vanzelfsprekend niet super, maar daar staat tegenover dat het wel lekker licht is en dat het financiële verlies bij diefstal of een ongevalletje (in 't water vallen of zo) nog te overzien is.
    www.elwee.net

Comment

Meteen de reden waarom ik ook een 18-200 wil... Zo'n all-rounder... Maar momenteel heb ik ze dus niet. Bij de 75-300 en 50 vast blijven dan maar?
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Mysti,

Ik zou eerder je tweede kitlens (18-70) ook meenemen ipv. de 50, anders ga je groothoek tekort komen vrees ik. Lichtstrekte heeft mijn 18-200 ook niet, maar daarvoor kan je - in geval van nood - wel de flits gebruiken. Verder zal je moeten aanvaarden dat je op sommige plaatsen geen (goeie) foto's zal kunnen maken.

Veel succes en vergeet vooral zelf niet te genieten van het pretpark.
        Last edited by elwee; 23 oktober 2009, 12:13. Reden: typo
        www.elwee.net

Comment

Toen ik er een paar jaar geleden geweest was was er s avonds/ s nachts een vuurwerkshow op het water... Deze was echt de moeite waard maar had toen geen degelijk materieaal mee om dit vast te leggen.
          Ik zou gewoon voor je 18-70 gaan en je 75-300.
          Veel plezier ginder!

Comment

voor vuurwerk heb je een statief of iets anders om je toestel stevig vast te zetten nodig, want de sluitertijden zijn vééél te lang voor uit de hand te fotograferen.
            www.elwee.net

Comment

18-70 en 75-200. Je hebt een groothoek nodig om in de nauwere straatjes van een pretpark foto's te kunnen maken zonder dat er 20 mensen voor je lens doorlopen. Ik heb ook een ministatief (32 cm ingeschoven), handig voor dergelijke uitstaptjes als je bij avond wil fotograferen. Niet te duur, en het doet zijn werk. Altijd wel gniffelen als je rond je de veelvuldige pogingen ziet om de mooie lichtshow te "pakken" met een compactje (of zelfs GSM) + flits uit de hand.
              Canon Eos 450D
              Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
              Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Working...
              X