Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cuba

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cuba

    Hallo !

    ik vertrek 1 november op reis naar cuba !
    nu heb ik een nikon d 60 met de 18-55 kitlens erbij.
    nu vroeg ik mij af of zo'n zonnekap niet handig is voor de zon ?
    als er iemand tips heeft of leuke plaatsjes weet laat maar weten. ik zit rond varadero.

    mvg
    jan

  • #2
    Re: Cuba

    Ja, zo'n zonnekap is handig voor de zon.

    Comment


    • #3
      Re: Cuba

      Oorspronkelijk geplaatst door sosbauer Bekijk bericht
      Hallo !

      ik vertrek 1 november op reis naar cuba !
      nu heb ik een nikon d 60 met de 18-55 kitlens erbij.
      nu vroeg ik mij af of zo'n zonnekap niet handig is voor de zon ?
      als er iemand tips heeft of leuke plaatsjes weet laat maar weten. ik zit rond varadero.

      mvg
      jan
      Een gouden raad : kijk niet op een inenting meer of min.

      Je zou echt niet de 1e zijn die terugkomt met één of andere rare aandoening ! We hebben hier een slachtoffer in huis.
      Intussen zijn we 11 jaar verder en het is nooit meer goed gekomen (door samenloop van omstandigheden, toegegeven, maar volgens de touroperator waren inentingen overbodig)...

      Comment


      • #4
        Re: Cuba

        oej zelfs daar heb ik nog niet aan gedacht ...
        wat stel je voor van inentingen

        Comment


        • #5
          Re: Cuba

          Oorspronkelijk geplaatst door sosbauer Bekijk bericht
          wat stel je voor van inentingen
          vraag om een zogenaamde Tropen-Cocktail.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Cuba

            Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
            Ja, zo'n zonnekap is handig voor de zon.
            en helpt ook tegen de zon.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Cuba

              Oorspronkelijk geplaatst door sosbauer Bekijk bericht
              oej zelfs daar heb ik nog niet aan gedacht ...
              wat stel je voor van inentingen
              Niémand denkt eraan ! Wij, toen, evenmin, als het je een troost mag zijn.

              Maar neem geen risico's en maak zo vlug mogelijk een afspraak met je huisarts. Veel te winnen - niets te verliezen...

              Comment


              • #8
                Re: Cuba

                Tip : Tropicana in Matanzas (die in Havanna geniet wel mijn voorkeur, maar soit het is dichtbij Varadero) : je mag er fotograferen mits betaling

                Plaatje uit Tropicana Havanna (2007, nog met de D70)

                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: Cuba

                  Hola. Het is een tijdje geleden, maar Matanzas en Cardenas zijn mooie plaatsjes dichtbij Varadero om te bezoeken. Perfect met een scootertje te doen. Vergeet vooral niet richting Havana te trekken! En drink een echte Mojito met een dikke Montecristo!
                  EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cuba

                    haha tuurlijk
                    mojito en een dikke sigaar zijn klassiekers natuurlijk...
                    maar zo'n zonnekap, heeft dat eigenlijk veel effect ?
                    als iemand zo 1 op overschot heeft pm maar

                    mvg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cuba

                      Hoi,

                      Tuurlijk kan je best een zonnekap meenemen.

                      En vergeet Varadero, dit is het meest onaantrekkelijk stuk van Cuba,
                      tenzij je van hotels en andere toeristen houdt.

                      Ikzelf ben van het onderste puntje van Cuba, Holguin op 10 dagen naar
                      Pinar del Rio getrokken, waarvan 3 dagen Havanna.
                      Must see : Trinidad / Havanna / Pinar del Rio

                      Ik zelf heb inentingen voor Hepatitus A & B / difterie / buiktyfus / tetanus gehad.

                      Hopelijk heb je niet te veel last van tropische stormen in november.
                      Wij zijn in maart 2007 geweest.
                      Foto's zijn nog te zien hierzo : http://users.telenet.be/facehugger/cuba/
                      *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cuba

                        Hallo,

                        een zonnekap heb je zeker nodig. En een polarisatiefilter is ook wel handig.
                        Wat je zeker moet zien is Viñales. Dat is één van de mooiste plaatsjes in Cuba en ook Unesco werelderfgoed.
                        Canon EOS 300D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC, Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II
                        Mijn foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cuba

                          Ik heb een maand lang geheel Cuba doorgereisd onder begeleiding van mijn Cubaanse schoonzuster als Gids.
                          Mijn tip: vertrek zo snel mogelijk met eigen vervoer van Varadero en zak zuidwaarts.
                          Neem veel lege fotokaartjes mee want je vertrekt vanaf tabaksland via sinaasappel en avocado plantages, naar rijst en suikerrietlanden, om dan via bijna droge woestijngronden in regenwoud achtige omgevingen terecht te komen.
                          Vergis je niet Cuba is zo lang als vanaf noord Holland tot en met de Spaanse Gibraltarkust met alle lokale seizoenen en invloeden van klimaat erbij.
                          Volg de noord oostelijke kustlijn, rond het zuiden via Baracoa en ga langs de kust weer naar het noorden.
                          Onderweg wel een paar keer links en rechts af slaan, je weet niet wat je ziet als je de kleine weggetjes neemt.
                          Er zijn in het zuiden nog echte natuurreservaten genoeg die erg de moeite waard zijn.
                          Die mogen alleen met Gids worden betreden, maar dat isde wereld aan centjes ook niet.
                          Huur wel een 4x4, dan kom je overal.
                          Zie het leven en leef het mee van centraal en zuid Cuba. Verblijf bij particulieren thuis, betaal weinig, en eet zoals je nooit eerder gegeten zult hebben.
                          Tevens leer je geweldige warme mensen kennen die heel erg openhartig en gewoon hun eenvoudige leven beleven.
                          Zwem tussen de tropische vissen, eet de half wilde loslopende varkentjes en krokodillen inheemse vissoorten, kreeften en wat al niet meer.
                          Geniet van de flora en fauna daar, als je daar geen geen kolibrie voor je lens hebt gehad , ben je er niet geweest.
                          Er zijn zeer uitgestrekte vogelreservaten vlak bij de Varkensbaai waar je de primitieve bunkertjes en de gestrande landingsvaartuigen van tijdens de amirkaanse invasie nog ziet liggen. Ik was erg onder de indruk, dat kan ik me wel herinneren.
                          Affijn te veel om op te nomen
                          En verder is er echt iedere 100 meter wel een onderwerp om te fotograferen.
                          Als je een indruk wenst, ik heb er drie albums van vol.
                          Ik ga einde volgend jaar weer terug voor een ruime maand.
                          Zeker weten.

                          Ik neem de 18-55 en de 18-250 tamron + mijn 400mm met 2x converter mee en een lichte kleine en een zware grote statief mee. en maar 1 body. Daar kom je goed mee uit de voeten.
                          Reis licht en neem veel kleurspul en pennen en dergelijke zaken mee.
                          Het enige wat je echt nodig hebt is een geïsoleerde thermoskan waar je 2 liter water in koud kunt houden.
                          Drinken moet je echt alleen uit flessenwater doen, ook je tanden niet poetsen met kraanwater, diarrhee is het gevolg.
                          Ook al hebben ze overal hun eigen pompjes, wij kunnen niet tegen hun water, je kunt er wel lekker mee douchen. Dus let ook op met salades die erg nat zijn.
                          Verder hebben ze enorm veel vruchten en sappen en dergelijke die super zijn.
                          Snuif de muziekcultuur op in de nachtclubjes die er plenty zijn en ontmoet nog echte levende muzieklegendes. En maak foto's alsof het je leven is.

                          Stroom is er geen enkel probleem, overal 220 of 110 en daar doen de laders het ook uitstekend op.

                          Goede reis

                          O ja.
                          Als je een sigaar wilt voorproeven, ik heb nog een tiental dozen van diverse snit en soort.
                          Voordeel van een familielid .
                          Last edited by Irineas; 12 oktober 2009, 23:24.
                          Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cuba

                            irineas wat een prachtige reactie geef je hier !
                            daar heb ik wel veel aan ! leuke tips!
                            ik ben zowat aant rondneuzen wat en hoe ik alles kan bezoeken !

                            als je eventueel een reispartner zoekt voor je volgende reis stel ik mij alvast kandidaat!
                            leuk om zo een supergids bij je te hebben ! altijd handig!

                            nogmaals bedankt en ik laat zeker weten hoe het was !
                            mvg jan

                            Comment

                            Working...
                            X