Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dslr VS compact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dslr VS compact

    Hallo

    Ik ben aan het twijfelen tussen mijn minolta dynax 7D




    (met 3lenzen, batterijen en wat shizzle en waarschijnlijk mijn bijhorende lowe pro classic rugzak) of de panasonic DMC-FS7



    die ik mag lenen van vrouwlief (die thuis blijft )

    Ik heb schrik dat ik meer ermee zal geplaagd zitten dat ik alles moet meezeulen dan dat ik lekker kan genieten van de trip.

    ps ik doe deze trip
    The best small group tour means you'll travel the local way. Affordable travel packages and the experience of a lifetime. Book an Intrepid tour today.

    26 days (Hanoi to Bangkok)


    Het compactje neem ik zowiezo mee voor 's avonds of als ik weinig kan meenemen maar de vraag is enkel of ik de dslr thuis laat of niet.

    Dit mede door twijfelachtige resultaten laatste tijd na enige tijd camera niet gebruikt te hebben, foto's zijn zelf in P stand moeilijk goed te maken.
    Onder- of overbelicht en kleuren kloppen niet helemaal met reele.

    bedankt alvast

  • #2
    Re: dslr VS compact

    Al ik op Vakantie ga neem ik zelf 2 DSLR's mee en een compact ik kan ze niet missen

    Groeten

    Joeri
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

    Comment


    • #3
      Re: dslr VS compact

      Ik zou er zelfs niet over nadenken om zo'n reis te maken zonder DSLR. Zelfs als ik een week of langer door de bergen trek, gaat die mee. Extra gewicht/volume of niet. Maar als je er geen mooie resultaten mee bereikt, dan beantwoord je de vraag eigenlijk toch al zelf: gewoon DSLR of fotograaf vervangen . Weer serieus nu. Ik zou toch blijven proberen om met je DSLR aanvaardbare resultaten te halen. Misschien scheelt er wel iets mee, of misschien gaat het volledig mis bij de postprocessing. Haal alvast je handleiding eens boven en kijk alle settings eens na. Van zo'n toestel zou je toch een zekere kwaliteit mogen verwachten. En als het echt niet lukt, dan kan je nog altijd opteren voor het compactje, maar geloof me, je zal dan ginder zeer dikwijls vloeken.

      Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

      Comment


      • #4
        Re: dslr VS compact

        Ja anders gaat ie altijd mee op reis en zie ik er niet tegenop om alles mee te sleuren (al meermaals op grotere (trek)reizen meegezeuld) maar er is duidelijk iets mis aan en daarom zal ik hem mss thuislaten als ik het niet in orde krijg.
        Ik zal hem deze week eens grondig aan testjes onderwerpen.
        Last edited by *Robby*; 27 september 2009, 23:05.

        Comment


        • #5
          Re: dslr VS compact

          Zo'n reis vraagt om mooie foto's. Dat je dslr het niet meer optimaal doet, is daarom erg jammer. Anders zou deze toch te verkiezen zijn boven het compact toestel.
          Als ik de route bekijk: het gaat snel reizen worden met blitzbezoekjes aan de highlights.
          Stel je er op in dat je niet overal de nodige tijd gaat hebben om net die buitengewone foto te maken die je misschien in je hoofd hebt.
          In ieder geval; een goeie reis gewenst, en geniet er van

          Comment


          • #6
            Re: dslr VS compact

            Geen seconde twijfelen en allebei meenemen. Was is dàt nu voor een rare vraag ?

            Comment

            Working...
            X