Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Quantas en British Airways: handbagage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Quantas en British Airways: handbagage

Heeft er iemand al ervaring met één van deze luchtvaartmaatschappijen ivm handbagage ?
    Zou willen weten hoe streng ze zijn: ik ga een Photo Trekker AWII meenemen en eigenlijk valt die wat buiten de opgegeven afmetingen.
    Bij BA is het max. 56 X 45 X 25
    en bij Quantas 56 X 36 X 23
    De Lowepro is 54,50 X 38 X 37 dus eigenlijk te diep.
    Toch moet het ding gewoon mee, er is geen andere mogelijkheid om m'n 500mm mee te nemen.
    Thnx bij voorbaat.

Re: Quantas en British Airways: handbagage

Vorig jaar met BA naar Londen gevlogen (om zo naar LA te vliegen met American Airlines) en op geen enkel moment een controle gehad op de afmetingen/gewicht van handbagage. Gebruikte fototas was een lowepro computrekker. Geen idee hoeveel die juist verschilt met uw fototas, maar er was nog plaats over in de bagageruimte.

Comment

Onlangs ook 2 vluchten gedaan met British airways en ik had net hetzelfde probleem. Mijn fototas was een klein beetje te groot. Maar nooit controle of moeilijkheden gehad.

Mvg

Comment

Het gewicht van de rugzak zal misschien een groter probleem worden dan de afmetingen.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

De laatste keer dat ik met Qantas/BA heb gevlogen (periode aug. 2007 - febr. 2008) had ik m'n Lowepro NatureTrekker AW-II bij me. Deze valt net binnen de afmetingen maar was behoorlijk te zwaar (zo'n 13kg totaal). Er is niet moeilijk over gedaan op alle vluchten (6 in 6 maanden tijd), ook niet bij de kleinere toestellen.
          Bodies: Nikon D700, D200
          Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
          Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            Het gewicht van de rugzak zal misschien een groter probleem worden dan de afmetingen.
            Ik heb van een zekere Rudy de raad gekregen om m'n fotovest aan te trekken bij 't vertrek. Daar gaan alle objectieven in behalve 1 body en de 500mm - en dan blijven we net binnen 't toegelaten gewicht.
            Bedankt allemaal - voel me al heel wat geruster .

Comment

Ik heb nog nooit problemen gehad in verband met mijn handbagage. Mijn rugzak past netjes onder de zetel voor mij maar weegt meestal wel 11-14 Kg. Ik gedraag mij wel alsof het maar een kilo of 5 is ;-)
              Nu is het wel zo dat veel maatschappijen een fototas of laptoptas toelaten boven op het ene stuk handbagage dat toegelaten is. BA en Qantas is al even geleden bij ons maar het zijn 'redelijke' maatschappijen en persen de passagiers niet uit zoals sommige lowcosts.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Nu is het wel zo dat veel maatschappijen een fototas of laptoptas toelaten boven op het ene stuk handbagage dat toegelaten is. BA en Qantas is al even geleden bij ons maar het zijn 'redelijke' maatschappijen en persen de passagiers niet uit zoals sommige lowcosts.
                Dat is meestal het probleem met de 'budget' maatschappijen, die zijn meestal nogal strikt op hun regeltjes, ik heb het meegemaakt met Ryanair, in Charleroi geen enkel probleem, maar op de terugvlucht toch serieuze problemen gehad, en redelijk wat tamtam mogen maken om mijn alu koffer als handbaggage binnen te krijgen.

Nu is een alu koffer nog iets anders dan een rugzak natuurlijk, maar met SN Brussels heb ik dat probleem nog nooit gehad

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

als je ziet wat ze soms op een vliegtuig binnendragen
                  ik had mijn ijzeren kist van 20kg met mijn bagage van 3 weken misschien beter gewoon mee op het vliegtuig genomen

Ik denk dat, zolang je niet overdrijft het niet zo streng is. Vooral bij de incheck is het belangrijk. steek bv geen papieren in je bagage. Dan moet je die niet van je rug halen

de douane zelf maakt zich daar niet meer druk in.
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

normaal is de regel, dat een handbagage (lengte + breedte + hoogte) niet meer mag zijn dan 115cm.

Bij BA is het max. 56 X 45 X 25
                    en bij Quantas 56 X 36 X 23
                    Dus je kan gerust een koker van 20cm x 25cm x 70cm mee nemen, totaal is dan 115cm.

De Lowepro is 54,50 X 38 X 37 dus eigenlijk te diep.
                    De Lowepro komt op 129,5cm, hier kunnen ze moeilijk over doen, maar ik denk dat ze het wel door laten.
                    Natuurlijk kan dit bij sommige maatschapijen verschillen, maar de meeste maatschapijen houden deze regel aan.

Tech8
                    Last edited by Tech8; 27 augustus 2009, 12:01.
                    www.hellinckx-foto.be
                    Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tech8 Bekijk bericht
                      normaal is de regel, dat een handbagage (lengte + breedte + hoogte) niet meer mag zijn dan 115cm.
                      Quantas hanteerde voor die som 185 cm, dus dat zou geen probleem geweest zijn - nu zijn ze overgeschakeld op de afmetingen die ik hierboven aanhaalde.

Bon, ik kan constateren dat er +90% kans is dat er niks over gezegd wordt.
                      Bedankt allemaal voor mij een hart onder de riem enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                        Ik heb van een zekere Rudy de raad gekregen om m'n fotovest aan te trekken bij 't vertrek. Daar gaan alle objectieven in behalve 1 body en de 500mm - en dan blijven we net binnen 't toegelaten gewicht.
                        Bedankt allemaal - voel me al heel wat geruster .

Dat lijkt me een goede raad, waar vind je zo'n 'fotovest' ? Welke zijn aan te raden ??

Comment

Ik heb er één van Fotodiox
                          Ben er vij tevreden van. Licht en veel zakken

Ik geloof dat Foto Konijnenberg of Kamera-express er redelijk wat verschillende hebben.

Comment

een jas met heel veel zakken doet het ook wel

ik had gewoon een vestje met veel zakken mee. Als er dan teveel zou inzitten, wou ik dat vestje aandoen, wat lenzen (ik werk met kleine primes) erin, batterijen, andere kleine prullen om zo onder het gewicht te gaan. Geen idee of dat zoiets ook effectief werkt.
                            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Working...
                            X