Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
- deftige lens heeft een deftige bean-bag nodig.
- beestjes zijn minder schuw dan je denkt (zolang je in de auto blijft)
- beestjes staan niet altijd op 2 meter, dus een tele is wel nuttig. Trouwens voor kleinere soorten zoals vogels, kleine zoogdieren is het een must.
Voorbeelden van zelf te vullen zakken of vullingen:
DE link na aanleiding van een eerder gestarte topic over beanbags
Welk materiaal voor bonenzak ??
We hebben nu verschillende Afrikaanse landen gehad, inderdaad is een goeie tele onmisbaar! (Ik ben zelf ook aan het kijken voor een 70-400 (g) lens )
Ik bedoelde dan ook, dat je echt -maar dan ook ECHT- muisstil moet zitten, de dieren dus ook... om een scherpe foto te kunnen maken!
Vogels zitten niet altijd even stil (behalve de vorkstaartscharrelaar).
(Omdat ik graag kiekjes maak van details; dwz. achterste van een zebra, staart van een giraffe, wimper van een olifant, heb ik veel van mijn foto's gemaakt met m'n *-300.)
Moraal van het verhaal, als je deze "stille" momenten kunt vullen met je Bigma... & ga voor "the big five".
Sorry voor de bump en ik hoop dat ik je topic niet te veel misbruik.
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk een beetje de zelfde reis doen als jou.
Momenteel heb ik een sony a300 met kitlenzen 18-55 en 55-200. Ik was wat aan het rondkijken voor nieuwe objectieven, zeker met deze reis in het achterhoofd.
Nu vroeg ik mij af; zit ik goed met mijn kitlens (het kan natuurlijk altijd beter ), of kijk ik toch beter een uit voor iets anders. Daarnaast was ik eens nieuwsgierig wat jullie te zeggen hebben over het aantal mm... Ik twijfel tussen 70-200 of 70-300, ik kijk best voor een iets grotere diafragma (richting 2,8?) of mag iets kleiner ook?
Heb je trouwens foto's online staan van je reis?
Alvast bedankt!!
"Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard 500px
Sorry voor de bump en ik hoop dat ik je topic niet te veel misbruik.
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk een beetje de zelfde reis doen als jou.
Momenteel heb ik een sony a300 met kitlenzen 18-55 en 55-200. Ik was wat aan het rondkijken voor nieuwe objectieven, zeker met deze reis in het achterhoofd.
Nu vroeg ik mij af; zit ik goed met mijn kitlens (het kan natuurlijk altijd beter ), of kijk ik toch beter een uit voor iets anders. Daarnaast was ik eens nieuwsgierig wat jullie te zeggen hebben over het aantal mm... Ik twijfel tussen 70-200 of 70-300, ik kijk best voor een iets grotere diafragma (richting 2,8?) of mag iets kleiner ook?
Heb je trouwens foto's online staan van je reis?
Alvast bedankt!!
Met de 18-55 en 55-2000 zit je redelijk goed. In de dierenparken in Zuid-Afrika kan je dicht bij de dieren komen. Als je dan toch meer dan 200mm nodig hebt vrees ik dat 300mm nog te weinig zal zijn. Je kan ook altijd wat kroppen he.
Dus die 18-55 is perfect als standaard en dan moet je nog de keuze maken of je je 55-200 vervangt door een 300mm versie. Met die 300mm zal je wel mooie close-ups kunnen maken.En dan de 2.8 is echt niet nodig zelfs s'morgens is er al licht genoeg.
De lens zal natuurlijk voor meer dienen dan deze reis alleen. Ik doe ook wat binnenhuisfotografie, maar daarvoor zal ik een kleinere lens nemen met 2.8.
Ik dacht ook bij 200mm te blijven, denk dat 300 te groot en zwaar zou worden.
"Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard 500px
ik heb inderdaad foto's van de reis hier gepost.
Klik daarvoor op mijn naam en kies dan 'zoek alle berichten van Facehugger', dan
zie je al mijn topics.
En als je de beestjes van dichtbij wil fotograferen, is 300 mm maar aan de krappe kant.
Comment