Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kamperen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kamperen

Hoi,

Ik ga graag op reis, en als ik op reis ga is het met de tent. Nu dit weekend was ik in de ardennen waar het 'snachts nogal zeer koud werd (hoge venen). Ik heb de camera in z'n tas in het slaapcompartiment gelegd om wat gespaard te worden van de temperaturen.
    De volgende ochtend zag ik echter dat hij wat wakkig was en dat er zelf wat lichte condens langs de buitenkant zat. Kan dit kwaad voor mijn materiaal en hoe zou ik dit best vermijden?

Materiaal:
    - Tas: Crumpler Pretty Boy 4000
    - Camera: Nikon D40
    - Lenzen: Kitlens Nikkor 18-55 f3.5-5.6 & Sigma 70-300 f4-5.6 met ingebouwde Motor
    - Flits: Nikon SB600 + SC28 kabeltje

Alvast bedankt!
    Nikon D40 - Nikkor 18-55mm Kitlens - Sigma 70-300mm DG MACRO - Tripod

Re: Kamperen

Al mijn tenten hebben maar één compartiment maar voor zover ik me herinner heb ik daar nog nooit last van gehad (en wij gaan altijd naar koudeslechtweerlanden ).

Bij koud weer is een groot deel van de condens afkomstig van je eigen adem, bij streng vriesweer staat er zelfs rijm binnenin de tent. Verluchten is de boodschap en daarin is de ene tent zeker de andere niet, zowel qua constructie, grootte en soort zeildoek.

Of anders : plastieken zak gebruiken.

Paul

Comment

Ik heb ook nog een klein voortentje waar ik bagage kan leggen (zie afbeelding van tent). Er stonden idd wel geen raampjes open. Zal ik eens proberen de volgende keer.
      Ik ben ook van plan om er meer mee naar het noorden te trekken ^^. Zal volgende keer alles in een plastiek zak steken voor de zekerheid ^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door minus30 Bekijk bericht
        Ik heb ook nog een klein voortentje waar ik bagage kan leggen (zie afbeelding van tent). Er stonden idd wel geen raampjes open. Zal ik eens proberen de volgende keer.
        Ik ben ook van plan om er meer mee naar het noorden te trekken ^^. Zal volgende keer alles in een plastiek zak steken voor de zekerheid ^^
        Oef, ik dacht al dat het bungalowtent was
        Even serieus, dit soort tentjes zouden toch moeten voldoende verluchting hebben met twee deurtjes. Altijd de beide bovenkanten open laten, natuurlijk wel met het muskietengaas er voor.
        Wat het Noorden betreft, dat heeft (in europa althans) niet veel geheimen meer en aan mensen die met dit soort tentjes naar het Noorden gaan vertel ik altijd iets méééééér

PaulM

Comment

De volgende keer dat je naar zo'n campingwinkel gaat, heel vriendelijk vragen naar de zakjes Silicagel die ze misschien overhebben. Heb er zo een paar handenvol meegekregen ooit.
          Ziet er wel een cool tentje uit welke is dit (oeps zie nu Coleman)? Ik heb sinds kort de Vaude Hogan ultra light 1,2 kg, supermateriaal!
          Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Goed idee, denk dat ik wel nog ergens van die dingen heb liggen ^^

Mijn tentje weegt iets meer dan 3kg, maar stoort mij momenteel nog niet. Toen ik hem kocht wou ik er ook niet te veel aan spenderen, maar toch klaar zijn om te gaan trekken/wildkamperen. Het voorste compartimentje is zeer handig om alle spullen droog te houden en uit het gras ^^

Comment

Ik gebruik mijn cameratas als kussen
              :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

ik laat de mijne in de auto liggen als we camperen. Gaan ook steeds naar koude slecht weer landen.
                Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Ik laat ook mijn camera in de auto liggen bij het kamperen.
                  Bij koud en slecht weer geldt dat trouwens voor alles waarvan ik niet wil dat het wak wordt.
                  Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder

Comment

Mijn camera hou ik altijd bij me, ik kan gewoon niet slapen als die niet in de buurt ligt.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Toestel in je slaapzak in zak onderaan leggen. Je lichaamstemperatuur houdt alles in evenwicht. Tenzij het zo'n immens grote LowePro is, want dan heb je waarschijnlijk niet veel plaats meer over in je slaapzak....
                      Maar dit helpt echt wel.
                      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Working...
                      X