Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotomateriaal door X-ray scans luchthaven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotomateriaal door X-ray scans luchthaven

Mijn toestel is ontploft na een X-ray scan en ik heb daardoor special powers gekregen waardoor ik kon vliegen.
    Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Luchthavens zijn altijd stress voor mij, vlieg helemaal niet graag
      Ik volg.
      Des te sneller ik ervan af ben, des te beter!

Comment

In de luchthaven van Charleroi staat aangegeven dat elke camera (ook analoog) door de scanner mag.
        Zouden jullie filmrolletjes erdoor laten gaan?

White

Comment

Zelfde vraag.

Aan de mensen die zeggen dat film er beter niet door gaat: waarom niet?
          Ik ga vertrek volgende week met het vliegtuig op reis en had wel graag een van mijn analoge camera's meegenomen. Hoe doe ik dat best dan? Filmpjes en camera (als er film in zit) apart afgeven? -- excuses voor de onwetendheid maar het is pas de 2de keer dat ik met het vliegtuig op reis ga!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GretchenRoss Bekijk bericht
            Zelfde vraag.

Aan de mensen die zeggen dat film er beter niet door gaat: waarom niet?
            Ik ga vertrek volgende week met het vliegtuig op reis en had wel graag een van mijn analoge camera's meegenomen. Hoe doe ik dat best dan? Filmpjes en camera (als er film in zit) apart afgeven? -- excuses voor de onwetendheid maar het is pas de 2de keer dat ik met het vliegtuig op reis ga!
            Ik heb nooit problemen ondervonden met mijn Spector diafilms (100ASA), ook 400ASA heeft nooit een probleem opgeleverd. Gelukkig zijn de filmpjes steeds op moderne (westerse) luchthavens gescand geweest. Tijdens sommige vakanties tot 6-7 keer toe. 1 keer heb ik op een kleine luchthaven in Indonesie mijn fotomateriaal over het X-ray apparaat doorgegeven terwijl ik zelf door de gewone controle stapte. Mijn volledige alu-tas is toen niet gecontroleerd (ook niet manueel). Vermits dit pre- nine-eleven was denk ik niet dat dit nog lukt
            Moderne apparatuur "zou" veilig zijn maar met echt hooggevoelige film zou ik toch mijn twijfels hebben.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

In een ver verleden (anoloog en voor 9/11) verschillende keren veel gevoelige filmpjes mee genomen (800 - 1600 asa) naar niet-Europese landen (Azië, Afrika o.a. Mauritanië). Heb daar toen wel installaties gezien, waar ik me toch bedenkingen bij had
              Ik stak die dingen in loodzakken die ik had gekocht in de fotohandel (Grobet - Antwerpen).
              Je filmrolletjes zijn dan veilig. Nadeel : tijdens de scan zagen ze niet wat er in zat (groot zwart vlak op de monitor) en dan vroegen ze wel om die zakken te openen.
              Ik vroeg wel altijd om mijn fotomateriaal apart te mogen doorgeven, buiten de aparatuur om. Van de ene beambte mocht dit, van de andere niet. Maar verder nooit problemen mee gehad. Geduldig en vriendelijk doen wat ze vragen, gaat het snelst. Ik ging daar ook liever voor de korte pijn. Ik haat vliegen al om te beginnen, lastig beginnen doen, vond ik dan al helemaal een ellende. Heb ooit 1 keer alle filmrolletjes uit 3 zakken moeten halen, 1 per 1 (waren zo'n 30-tal rolletjes). De beambte (was in Senegal denk ik) heeft ze 1 voor 1 rondgedraaid en bekeken, de andere reizigers achter mij vonden dit geweldig

Ik denk dat die loodzakken nog wel te krijgen zijn. Ik heb eigenlijk nooit geweten of het echt erg veel kwaad kon, maar ik was liever safe than sorry.

Marleen
              It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
              http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

Working...
              X