Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New York vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • New York vraagjes

    Ik heb eens een paar vraagjes in verband met onze reis naar New York in september.

    Ik hoor en lees hier de wildste verhalen over douanecontroles bij terugkeer naar België.
    - Ik heb de meeste van mijn lenzen zelf nieuw aangekocht en heb daar dan ook aankoopbewijzen van,maar een paar van mijn lenzen zijn tweedehands gekocht zonder papieren.
    Hoe moet ik dat doen als ik terug kom en niet kan bewijzen dat ik ze al had voor ik vertrok?
    Mijn camera Canon 1DMarkIII heb ik nieuw gekocht dus dat is ook geen probleem maar mijn Canon 40D en 50D zijn beide tweedehands aangekocht,weliswaar met de orgineel aankoopbewijzen maar op naam van de eerste eigenaar.

    - Ik ben van plan ginder materiaal bij te kopen (Canon 5DII met de canon 28-300mm lens)maar ben natuurlijk bang dat ze me eerder zullen controleren aan de grens omdat ik al zoveel materiaal meeneem.
    Ik had gedacht bij B&H hiervoor te gaan maar mischien weet iemand van U nog andere winkels die ginder de moeite zijn.

    - Hoe zit dat met de stroom ginder wij hebben wel zo'n universeelstekker voor als we op reis gaan maar de spanning is ginder blijkbaar lager?( hier 220 volt en ginder 110 volt )geeft dat problemen?

    - heeft er nog iemand een tip in verband met lokatie die niet in de gebruikelijke folderkse staan,wij fotograferen allebei en de reis is dan ook speciaal om onze hobby ten volle gaan te beleven.

    bij voorbaat bedankt voor jullie hulp.

    Ronald
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: New York vraagjes

    Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
    Ik heb eens een paar vraagjes in verband met onze reis naar New York in september.

    Ik hoor en lees hier de wildste verhalen over douanecontroles bij terugkeer naar België.
    - Ik heb de meeste van mijn lenzen zelf nieuw aangekocht en heb daar dan ook aankoopbewijzen van,maar een paar van mijn lenzen zijn tweedehands gekocht zonder papieren.
    Hoe moet ik dat doen als ik terug kom en niet kan bewijzen dat ik ze al had voor ik vertrok?
    Mijn camera Canon 1DMarkIII heb ik nieuw gekocht dus dat is ook geen probleem maar mijn Canon 40D en 50D zijn beide tweedehands aangekocht,weliswaar met de orgineel aankoopbewijzen maar op naam van de eerste eigenaar.

    - Ik ben van plan ginder materiaal bij te kopen (Canon 5DII met de canon 28-300mm lens)maar ben natuurlijk bang dat ze me eerder zullen controleren aan de grens omdat ik al zoveel materiaal meeneem.
    Ik had gedacht bij B&H hiervoor te gaan maar mischien weet iemand van U nog andere winkels die ginder de moeite zijn.

    - Hoe zit dat met de stroom ginder wij hebben wel zo'n universeelstekker voor als we op reis gaan maar de spanning is ginder blijkbaar lager?( hier 220 volt en ginder 110 volt )geeft dat problemen?

    - heeft er nog iemand een tip in verband met lokatie die niet in de gebruikelijke folderkse staan,wij fotograferen allebei en de reis is dan ook speciaal om onze hobby ten volle gaan te beleven.

    bij voorbaat bedankt voor jullie hulp.

    Ronald
    Vorige keren dat ik terugkwam op Zaventem in laatste 2 jaar (2x uit USA, 1x uit Rome) nooit enige controle gehad. Je kan natuurlijk pech hebben, maar je moet de wilde verhalen toch ook met korreltje zout nemen, lijkt me. Als ik het goed herinner, zat er zelfs niemand aan de douane toen we vorig jaar terugkwamen vanuit LA (wel via London).

    Qua stroomspanning, kijk gewoon op de specificaties van je adapters. De meeste hebben normaal geen probleem met 110v. Vorig jaar enkel 1 GSM lader gehad (van goedkoper nokia model) die niet op 110v wilde werken, maar de batterijlader bijv. van camera zou moeten werken.

    Die laatste vraag interesseert me ook. 2 jaar geleden heb ik een rondreis gedaan aan de Oostkust (naast NY ook nog Philadelphia, Washington, Niagara Falls) en dus maar enkele dagen in NY vertoeft en dan bezoek je uiteraard de 'klassiekers'. Eind oktober ga ik echter terug naar NY (deelname aan marathon van NY) dus nu wil ik ook wel wat andere zaken zien.
    Last edited by TDP; 2 augustus 2009, 12:01.

    Comment


    • #3
      Re: New York vraagjes

      korte antwoordjes

      - ze controleren heel weinig aan de douane, mochten ze toch controleren en je hebt van je oud materiaal geen papieren dan is dit ook geen probleem. Meestal kunnen ze zelfs op serie nummer nazien van wanneer het betreffende toestel/lens is. Ook ouder materiaal wordt niet gecontroleerd.
      - Indien je nieuw materiaal meebrengt uit new york steek dan de dozen en papieren bij je vriendin/vrouw/reispartner. Indien je toch tegengehouden wordt moet je al echt pech hebben dat ze controleren. Ik heb al enorm veel gevlogen en nog nooit douanecontrole bij ingang belgië.
      - mooie plekken in new york voor foto's:
      + the bronx zoo: superveilig en echt superknappe zoo
      + de brooklyn bridge getrokken vanuit brooklyn (dus overkant van het water)
      + als de zon ondergaat en je loopt in de hoofdstraatjes aan times square dan valt het licht magisch in
      + natuurlijk ook s'avonds times square
      + central park is geweldig......in het weekend is er ook altijd een rollerblade dancing gedoe echt de max om foto's te nemen, verder vind je altijd wel muzikanten en dergelijke wat beeldige plaatjes oplevert
      Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

      Comment


      • #4
        Re: New York vraagjes

        Bedankt voor de raktie's en tips

        Mvg.
        Ronald
        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

        https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

        Comment


        • #5
          Re: New York vraagjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Nick DS Bekijk bericht
          - mooie plekken in new york voor foto's:
          + the bronx zoo: superveilig en echt superknappe zoo
          + de brooklyn bridge getrokken vanuit brooklyn (dus overkant van het water)
          + als de zon ondergaat en je loopt in de hoofdstraatjes aan times square dan valt het licht magisch in
          + natuurlijk ook s'avonds times square
          + central park is geweldig......in het weekend is er ook altijd een rollerblade dancing gedoe echt de max om foto's te nemen, verder vind je altijd wel muzikanten en dergelijke wat beeldige plaatjes oplevert
          Dat staat bij mij al vast op het programma: Brooklyn. Vorige keer niet de tijd gehad om ook daar eens te vertoeven. Foto's van de Brooklyn Bridge van die kant zullen er dan ongetwijfeld ook wel bij zijn.

          Comment


          • #6
            Re: New York vraagjes

            Ik vertrek ook in september naar NY. Heb me net de boek "Dit is niet New York: de iconen voorbij" aangeschaft. In dit boek vind je foto's en uitleg over het "echte" NY, buiten de toeristische trekpleisters. Misschien brengt dit je op ideeën.
            Canon 50D, Canon F4 24-105mm, Canon 10-22mm, Canon F1.8 50mm
            Flickr page

            Comment


            • #7
              Re: New York vraagjes

              Zeker weten

              bedankt

              Oorspronkelijk geplaatst door chlaenen Bekijk bericht
              Ik vertrek ook in september naar NY. Heb me net de boek "Dit is niet New York: de iconen voorbij" aangeschaft. In dit boek vind je foto's en uitleg over het "echte" NY, buiten de toeristische trekpleisters. Misschien brengt dit je op ideeën.
              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

              https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

              Comment


              • #8
                Re: New York vraagjes

                Vorig jaar bij terug komst uit NYC toch een aantal vragen gekregen aan de douane in Belgie. Ze specifieerde duidelijk alle electronisch materiaal : foto apparatuur, iPod/iPhone... Ik had enkel een de Nike+ adapter gekocht voor de iPod Nano, aangezien het een klein bedrag was geen probleem. Mijn rugzak met fotomateriaal werd niet gecontroleerd, ik denk dat ze aan je reaktie zien of je eerlijk bent of niet...

                Ik neem aan dat het fotomateriaal dat je van hier gaat meenemen al sporen van gebruik zal hebben, dat gaan ze ook zien, dus ik denk niet dat ze daar moeilijk kunnen over doen. Gewoon zorgen dat je nieuw aangekocht materiaal ook al gebruikssporen heeft, geheugenkaart met foto's op in het toestel. Als je bij B&H gaat : zeker op voorhand checken of ze open zijn. De enige dag vorig jaar dat we er langs konden gaan was het gesloten... Als je nog geen breedhoek hebt : zeker aanschaffen! Ik was vorig jaar zeer tevreden van mijn 10-22 op mijn Canon...

                Tips in NYC : behalve de Brooklyn bridge & Central Park zou ik ook de volgende plaatsen kunnen aanraden :
                - Battery Park, van hieruit heb je ook een uniek zicht op het financial district. 's Avonds is het hier zeer rustig om te wandelen...
                - Gratis ferry nemen naar Governor's Island mooi zicht op de zuid kant van Manhattan
                - Grand Central Terminal
                - Apple Store
                - Rockefeller Center : Top Of The Rock: van boven een zeer mooi zicht op Central Park, Empire State Building, ...
                - Probeer ook de open bus tours te doen met uitleg, 1 ervan is een 'nachttoer' die stopt naast de Brooklyn Bridge, unieke mogelijkheid om foto's te nemen in het donker (niet vergeten statief mee te nemen) van de skyline van Manhattan.

                Ik ben zeker nog een paar zaken vergeten, had een lijstje met een 20-tal plaatsen vorig jaar waar we niet geraakt zijn...

                Zijn er mensen die NIET naar NYC gaan binnenkort? Ik heb precies de indruk dat gans BD ginder gaat zijn... misschien een idee om een SD te organiseren ginder.

                Dany_
                Last edited by Dany_; 7 augustus 2009, 09:58.

                Comment


                • #9
                  Re: New York vraagjes

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                  Ik was vorig jaar zeer tevreden van mijn 10-22 op mijn Canon...
                  Welke versie? Imported of USA? (maakt dat eigenlijk uit?)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                  - Apple Store
                  Die met de glazen kubus ervover, die is 's nachts ook open zeker he? Moet sexy foto's opleveren... Toch voor de apple fans onder ons lol
                  Last edited by chlaenen; 8 augustus 2009, 21:56.
                  Canon 50D, Canon F4 24-105mm, Canon 10-22mm, Canon F1.8 50mm
                  Flickr page

                  Comment


                  • #10
                    Re: New York vraagjes

                    Nog enkele locaties die ik je kan aanraden:
                    - Coney Island (metro: neem de D, F, N of Q lijn naar Brooklyn, afstappen aan Coney Island / Stillwell Ave)
                    - Roosevelt Island: mooi zicht op de skyline met UN gebouw enz (neem de "kabelbaan" aan Lexington Ave & 59th)
                    - Union Square Greenmarket: echte NYers die in grote bakken graaien op zoek naar het perfecte sla-blaadje
                    - Battery Park City: joggers en wandelaars op de promenade met zicht op het Vrijheidsbeeld

                    Zoals de anderen al eerder zeiden, trek je niet te veel aan van de douane. Ik reis geregeld naar de VS, maar ze hebben me nog nooit aangesproken. Gewoon doorlopen dus.

                    Alvast heel veel plezier!
                    iElkie concert photography

                    Comment


                    • #11
                      Re: New York vraagjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door chlaenen Bekijk bericht
                      Welke versie? Imported of USA? (maakt dat eigenlijk uit?)
                      Had ik hier bij Konijn gekocht. De Canon 10-22

                      Oorspronkelijk geplaatst door chlaenen Bekijk bericht
                      Die met de glazen kubus ervover, die is 's nachts ook open zeker he? Moet sexy foto's opleveren... Toch voor de apple fans onders ons lol
                      Niet alleen de foto's : al gewoon het feit van op ieder moment van de dag/nacht een Mac te kunnen kopen

                      Dany_

                      Comment


                      • #12
                        Re: New York vraagjes

                        Dat is toch wel gemakkelijk zo'n forum je wordt met de dag slimmer

                        Bedankt iedereen

                        Ronald
                        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                        https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                        Comment


                        • #13
                          Re: New York vraagjes

                          vreemd dat nog niemand vermelde dat een all-risk verzekering nemen best handig kan zijn.... :-)
                          Imagination is more important than knowledge...
                          http://www.kiekje.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: New York vraagjes

                            Serienummer wordt soms gecheckt. ik weet dat nikontoestellen uit amerika met een 3 beginnen, uit europa met een ander getal etc. op basis daarvan kunnen ze dit nakijken, maar ik denk dat zoalng je geen doos en hele lading nieuwe dingen meeneemt ze echt niet moeilijk gaan doen. Die mensen hebben ook geen zin in verspilde tijd en energie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: New York vraagjes

                              Geen controle gehad in NY noch Belgie terwijl ik 2 nieuwe 580EXII en mijn nieuwe aangekochte Lowepro had steken.

                              1 detail dat je zeker niet uit het oog mag zien: de staat New York rekent spijtig genoeg een aankoptax aan op alles. Dus hou hier zeker rekening mee, het zal nog steeds goeikoper zijn als europa maar die aankooptax is toch wel 7%.

                              Als je toch vanalles koopt, neem dan enkel het materiaal mee en vergeet de verpakking, als je echt de verpakking mee wil, dan zou ik ze via de gewone post platgevouwd, opsturen naar huis...of anders knip je gewoon de serie nummers uit de dozen.

                              Qua fotolocaties, te veel om op te noemen, je kan van alles en niets foto's trekken. Ik heb maar 6 dagen in New York gezeten en het was echt wel lopen en rushen om alles een beetje te kunnen zien

                              Ook iets wat we niet echt goe wisten: vriend die mee was kwam ineens af dat hij gelezen had dat het verboden is om foto's te trekken van metro's en in metrostationnen. Ik heb er zelf maar een paar van getrokken maar moest er politie rondlopen, zou ik mss toch nog voorzichting zijn hiermee
                              Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

                              Comment

                              Working...
                              X