Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

échte natuur... ver weg of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• échte natuur... ver weg of niet?

Hallo allemaal,
    Net terug van op reis en weeral bezig de volgende te overwegen ik heb de derde week van oktober al verlof gepland, ik weet alleen nog niet naar waar... en wil jullie meningen eens horen

Het idee is om gewoon op m'n eentje er eens volledig tussenuit te zijn, genoeg te wandelen en uiteraard genoeg foto's te nemen. Zowel van landschappen als beestjes als't wat kan...

Omdat er naar mijn gedacht niet al te veel ongerepte natuur is in ons Belgenlandje, was ik aan't denken om het verder te zoeken. Twee plekken wil ik sowieso nog eens graag zien ooit in m'n leven:
    - Valle d'aosto in Noord-Italië (prachtige landschappen en ook nog wild te zien)
    - the Lake District in de UK

Nu is Italië wel vrij ver, hoewel me dat niet echt stoort. En in Engeland ben ik bang voor teveel regenval in die periode...
    Maar wat zijn jullie ideeën hierover? Het ding is dat ik echt wel in de ongerepte natuur wil zitten, dwz geen natuurgebieden zoals in België (hoe waardevol die hier ook zijn) waar je altijd wel autostrade hoort of gsm-masten in tegenkomt.
    Ik was ook nog aan't denken aan Frankrijk of evt Duitsland (Duits kan ik niet), maar eigenlijk weet ik van die landen niet zoveel af op dat vlak

Dus vandaar mijn oproep aan jullie wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt!!
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Re: échte natuur... ver weg of niet?

Wij zijn dit jaar naar de Franse Alpen geweest.
    ( De streek rond Alpe D'Huez). Zeer veel ongerepte natuur en prachtige bergen, eeuwige sneeuw, bergmeren, enz.
    Als je buiten de grote verlofperiode gaat valt het goed mee van het toerisme.
    Ik weet wel niet onmiddellijk wanneer het winterseizoen er start. Het kan dus zijn dat uw periode terug drukker zal zijn wegens de skiërs.
    Wij zijn dit jaar naar daar gegaan om met de motor te gaan rijden ( juni) maar ik ga zeker nog terug, puur om te wandelen, e.d.
    Voor mij is dit tot nu toe 1 van de mooiste streken van Frankrijk dat we tot nu toe gedaan hebben.
    Afstand ongeveer 8 à 900 km.

Comment

Parc des ecrins, prachtig vrij ongerept met wildlife! ligt in de omgeving van Briancon (Franse Alpen tegen de Italiaanse grens)
      Lake DIstrict is prachtig , maar in oktober gaan is qua weer echt wel Russiche roulette spelen
      In de voormalige DDR zouden ook een aantal prachtige gebieden liggen, maar de juiste plaatsen ken ik zelf niet
      full frame all the way

Comment

Al eens aan Texel gedacht.. Zeer de moeite waard en bovendien valt er het minste regen van heel Nederland.

http://www.vogelsvanbelgie.be/Texel2007.html

http://www.vogelsvanbelgie.be/Natuurgebied_Texel.html

Groeten,

Rudy
        Mvg,
        Rudy
        www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Streek van St Omer, niet heel ver, volgende week ga ik er natuurfoto's nemen, moet nog slaping zoeken, iemand een hint?

http://www.parc-opale.fr/marais1.asp?rub=1

Comment

Voor echte weidse en ongerepte natuur moet je in de Canadese Rockies zijn...september is een ideale maand hiervoor, maar dat zal waarschijnlijk wat te ver zijn voor je?

Ik denk dat de Alpen ook heel wat kunnen bieden, zowel in Frankrijk als in Zwitserland. Wij waren vorig jaar in het Berner Oberland van Zwitserland en daar is het prachtig met vele opties van wandelingen met prachtige natuur waar het nog rustig is.

Veel succes met het uitpluizen van een vakantie!
            Groetjes,
            Ann

Comment

hehe bedankt Ann, ik hoop inderdaad ooit in Canada te geraken, maar dat zal nog niet voor dit najaar zijn jammer genoeg! 't is maar voor n weekje natuurlijk en heb er al een vrij prijzig verlof opzitten dit jaar maar het komt er ooit wel van en dan krijg je wel een PM van mij
              alvast bedankt aan de rest voor de opmerkingen, ik zal alvast nog wat gaan rondneuzen... ik laat nog wel weten wat het wordt!
              [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Ik heb laatst eens een NS-wandeltocht gedaan (van castricum naar egmond aan zee gelopen) die was echt schitterend(door duinlandschap,bos etc.), zeker een aanrader voor nederland. Ik zag ook dat er nog vele andere NS-wandeltochten zijn. ff googlen dus
                Canon 1000D, Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Canon EF 28-90mm USM F/3.5-5.6, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD en nog een paar filtertjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouvelo Bekijk bericht
                  Streek van St Omer, niet heel ver, volgende week ga ik er natuurfoto's nemen, moet nog slaping zoeken, iemand een hint?
                  Chateaux Tilques... misschien een beetje prijzig maar fenomenaal.

Comment

Hallo,

Al eens aan Polen gedacht, nu het nog wat ongerept is in het zuidoosten,want het toerisme begint daar ook voet aan grond te krijgen.
                    In het zuidoosten van Polen wordt de grens met Slowakije en Oekraïne gevormd door enkele schilderachtige bergketens. Er leven daar nog wolven,lynxen en zelf enkele beren.
                    Ook veel soorten vogels. Ben er deze zomer geweest en heb zelf rode herten, zwarte ooievaar,kraanvogels en veel vlinders en plantensoorten gezien.
                    Je kan daar blijven wandelen en in de herfst moet het daar prachtig zijn.
                    Je kan ook in Slowakije een reis plannen, is dezelfde streek en voordeel, je kan met euro's betalen. De grens oversteken is geen probleem, ik heb ook een paar keer op de grens van de twee landen gewandeld.

Zeker het overwegen waard!

xelthor
                    Last edited by xelthor; 15 augustus 2009, 21:59.
                    Look at nature to see your soul!

Comment

Wij waren in de zomer in het departement van de Lozère in Frankrijk, dunst bevolkte departement van het land met nog redelijk wat ongerepte natuur en pitoreske dorpjes. Typische streek voor wandelaars en fietsers. Aanraders zijn de 'Stevenson trail', de causses de méjan (een uitgestrekt plateau zo'n 500m boven de Tarn), de monniksgieren aan de Point Sublime, het wolvenreservaat bij Gévaudan, de Gorges du Tarn zelf en als je van berg(jes) houdt: de Mont Aigual en de Mont Lozère (beide ongeveer 1600m hoog)
                      Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

Comment

De natuur in Engeland is best fotografeerbaar. Alleen spijtig dat je elke keer dat je honger hebt het kanaal over moet.
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

op een dikke 500km ligt het kanton jura in zwitserland, helemaal niet te toeristisch, mooie dorpjes en heel veel natuur. aangezien dit de vogezen zijn valt het met de bergen heel goed mee

dorpjes als st ursanne, courgenay en bure zijn echt de moeite
                          groter stadje in de buurt in porrentruy
                          wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

wij zijn al twee jaar een week in Juni naar de Vanoise streek in Frankrijk geweest om te wandelen , gewoon prachtig, - http://www.pralognan.com/fr/accueil.php - www.parcnational-vanoise.fr , grtn Ingrid
                            groetjes Ingrid

Comment

ik kan alleen de duitse eifel en mosel gebied aanraden

ik was vorige maan in Sankt goar (60km van koblenz)

camping midden in het prachtige landschap van burgten,weinbergen,de rhein en natuur

de camping waar ze ook nederlands kunne (2 overnachtingen - 2 personen maar 34 euro betaaldt)

de camping

dus tentje en lief (vrouw) den otto in en erheen

ligt op 250 km vanuit genk

zeker een toppy
                              facebook : https://www.facebook.com/SpilPics

Comment

Working...
                              X