Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reismateriaal (trip USA)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reismateriaal (trip USA)

    Hoi,

    Ik heb gezien dat er reeds enkele draden zijn omtrent dit onderwerp, maar "kaap" niet graag iemand anders zijn post. Dus hopelijk de juiste wijze...

    Ik vertrek begin September voor een rondreis naar de USA (west-kust). We gaan eerst 3 dagen naar NY en dan vertrekken we met de auto vanuit SF, Yosemite, kustlijn tussen SF/LA, LA, Las Vegas, Zion, Bryce, Page (antelope canyon), grand canyon, LV.

    Ik heb nog enkele vragen.

    1.
    Ik wil nog een reisstatief aanschaffen maar weet niet goed welk. Ik heb een manfrotto 718 maar vind het toch nog redelijk zwaar om mee te nemen. Is er iets anders aan te raden? liefst niet te zwaar maar tegelijk niet te duur (moelijk combinatie wel). +- 150 euro? Zag ergens een Giotto MT9242 aangeraden..

    2.
    Ik wil nog een reislens aanschaffen.
    Ik twijfel tussen een boel "betaalbare" lenzen:
    Tamron 18-270 3.5-6.3 VC
    Tamron 28-300 3.5-6.3 VC
    Sigma 18-200 3.5-6.3 OS
    Sigma 18-250 3.5-6.3 OS
    Nikon 18-200 3.5-5.4 VR

    Ik heb zelf een Nikon D90 met een 18-70/70-300 VR, een sigma 10-20 en nikon 50mm.

    De sigma en de 50mm gaat al zowieso mee. Het probleem met de 70-300VR is vooral dat hij te lang is. Ik heb een Lowepro slingshot 200. De 70-300 op mijn body kan hier net in. Maar als ik dan bv de 18-70 op de body zet kan ik de 70-300 niet meer in mijn tas kwijt (tenzij ik de camera niet in de tas steek :s). + 1 lens tov 2 scheelt ook weer wat gewicht, handig als we daar zitten te trekken met rugzak onder een lekker bakkende zon.

    Vandaar zou ik (tijdelijk) een reislens willen aanschaffen. Zo kan ik twee lenzen thuislaten (18-70 + 70-300). Bedoeling zou ook zijn om de lens daarna terug te verkopen.

    3.
    Iemand ervaring met verzekeringen (BE verzekeringen) afsluiten enkel voor het fotomateriaal? Vooral tegen diefstal (ook zonder geweld) en eventueel schade door ...

    4.
    Is een polarisatiefilter aan te raden op de 10-20? Ik heb op het web al reeds verschillende dingen gelezen. De een zegt van niet en de andere zegt van wel. Ik heb het zelf nog niet kunnen testen.

    5.
    Verder heb ik nog een kuis-setje mee, wat reserve SD kaartjes, een SB-400 en een laptop. Nog iets aan te raden?

    mvg,
    Wouter
    Nikon D90 + 18-70 + 70-300VR + 50mm 1.8 + Sigma 10-20 + SB24 + SB400

  • #2
    Re: reismateriaal (trip USA)

    Hallo,

    Ik zie dat je eerst naar NY gaat. Je zou kunnen vertrekken zonder lenzen en hier eens binnenlopen (de droomwinkel van elke fotograaf). ;-) De prijzen zijn er heel scherp en de dollar staat laag ....

    Geniet van de prachtige dingen.

    Johan

    Comment


    • #3
      Re: reismateriaal (trip USA)

      Zowel 18 - 270 VC tamron als de Nikkor 18 - 200 VR hebben op dit forum al veel lovende kritieken gehad, toch voor super zooms. Beide van deze lenzen hebben beeld stabilisatie, tenzij je echt nightshots wil maken zou ik in de configuratie van een supperzoom geen statief meeslepen, zou dan eerder een Gorillapod overwegen.

      Fijne reis !!
      groet
      Marc
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

      Comment


      • #4
        Re: reismateriaal (trip USA)

        Hoi,

        Ik heb me een Tamron 18-270 aangeschaft. Kan ik hem eerst nog wat uittesten.

        Dat punt is dan al van de baan.

        Nu nog de andere punten oplossen. Vooral dat van de verzekering ben ik benieuwd naar. Niemand hier ervaring mee?

        Het statief is ook nog een punt, eender welk statief meesleuren is inderdaad wel een last. Maar ik ben er zeker van dat ik foto's ga willen nemen bij nacht (Ny, Las Vegas,...) dus dan is een statief toch wel belangrijk. Die gorillapod lijkt idd wel handig maar moet je precies toch altijd een plek vinden om die te zetten :s
        Nikon D90 + 18-70 + 70-300VR + 50mm 1.8 + Sigma 10-20 + SB24 + SB400

        Comment


        • #5
          Re: reismateriaal (trip USA)

          Ver in mijn achterhoofd gaat er een belletje rinkelen bij de woorden 'nacht', 'statief' en 'New York' in dezelfde zin. Iets over vergunning en beschermd, enfin ik weet er het fijne niet meer van. De zoekfunctie zal je vast verder kunnen helpen!
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

          Comment


          • #6
            Re: reismateriaal (trip USA)

            Buiten New York, heb ik ongeveer dezelfde trip gedaan vorige maand.

            Ik heb enkel mijn 40D, Sigma 10-20mm en Sigma 17-70mm meegenomen, en dat is heel goed meegevallen. Had een klein statiefje van 30€ meegenomen in het geval, maar niet 1x gebruikt. Tenzij je wat wildlife wilt fotograferen in Yosemite zou ik zeker die 70-300 thuis laten.

            Heb een fotoblog online staan op www.andram.be die ik regelmatig update.

            Als je vragen hebt of tips nodig hebt, don't hesitate.
            www.andram.be

            Comment


            • #7
              Re: reismateriaal (trip USA)

              Hoi,

              Wij vertrekken eind september tot eind oktober. Op mijn foto-meeneem-lijst staat:
              • Nikon D90
              • Tokina 11-16
              • Nikkor 17-55
              • Nikkor 70-200
              • Polarisatiefilter
              • ND filter
              • UV filter
              • Gitzo 1540T + Markins Q3T (Statief)
              • Lowepro CompuRover


              Met alle accessoires erbij en wat eten en drinken schat ik toch een 7,5 kilo op mijn rug tijdens het wandelen.
              Ik ben dit wel redelijk gewoon, dus daar maak ik mij niet te veel zorgen om.

              Ik twijfel nog om de SB-900 mee te nemen, en ik heb er ook aan gedacht om de 70-200 thuis te laten.

              Het draait allemaal rond keuzes maken

              Comment


              • #8
                Re: reismateriaal (trip USA)

                Ik ben in het begin van deze maand voor 15 dagen naar de Westkust getrokken en had maar een beperkt fotoarsenaal mee.
                Ik had mijn 5D met sigma 15-30 en Tamron 28-300 mee, meer niet....en heb eigenlijk nergens meer mm's gemist. Geniet vooral van de natuur en de omgeving en beleef niet de ganse vakantie door de zoeker van je camera, tenzij dat je hoofddoel is natuurlijk...
                hier kan je enkele van onze foto's zien.

                maak er een leuke trip van!

                Comment


                • #9
                  Re: reismateriaal (trip USA)

                  Ook ik ga over 3 weken eerst naar NY en dan door naar westkust. Voor Las vegas lijkt me een statief toch wel makkelijk!! (Nachtfotografie). Zit zelf ook te denken om nog een goedkoop degelijk statief te kopen!!?? Dus een goede Tip zou voor mij ook welkom zijn.!!
                  Mister Tanzer en zijn Canon 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM +EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM en mijn G3!!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: reismateriaal (trip USA)

                    Als ik zo hoor kunnen we ginder afspreken en een fotosessie houden

                    Ja het statief...ik denk ook dat ik het maar heel af en toe nodig ga hebben vooral voor foto's bij nacht te kunnen maken. Eventueel ginder iets goedkoop kopen en daarna daar laten of de valies in.

                    Ik ga nu kijken wat die Tamron doet, als die het voldoende doet neem ik die mee + de 50mm (neemt toch geen plaats in) en de 10-20. Dan valt alles wel goed mee om te dragen en moet ik waarschijnlijk zelden van lens wisselen. Ik denk dat ik mijn slingshot 200 zal meenemen. Ik heb ook nog een Lowepro Orion Trekker 2. Deze is wel comfortabeler (+groter opbergvak voor andere dingen, fles water etc) maar minder handig voor de camera uit te halen. Zoveel dingen om te beslissen ...

                    Niemand die een verzekering afsluit voor zijn fotomateriaal op reis?

                    Iemand ervaringen met een polarisatiefilter op een sigma 10-20 en die me eventueel wat voorbeeldjes kan geven (met en zonder)?
                    Nikon D90 + 18-70 + 70-300VR + 50mm 1.8 + Sigma 10-20 + SB24 + SB400

                    Comment


                    • #11
                      Re: reismateriaal (trip USA)

                      Ik ben net terug van de States.
                      Ik heb nog niet zo'n uitgebreid lenzenarsenaal, maar wat ik bijhad:
                      - kitlens 18-70
                      - Minolta 80-200
                      - statief Hama star 63

                      (28mm f2.8 en 28-80 zijn thuisgebleven)

                      Mijn kitlens is op de derde dag gesneuveld, autofocus maakt enorm veel lawaai. De contacten lijken over elkaar te schuiven. Ik heb daar dan een Tamron 18-200 gekocht. Het is misschien niet de toplens, maar voor vakantiegebruik perfect geschikt. Geen lenswissels en stof op sensor, klagende vrouw die voort wil maken etc.
                      Ik ben mijn statief vergeten bij Muley Point (Mokey Dugway omhoog en dan links de zandweg op, 12/07 ofzo, misschien staat het er nog) Voor avond/nachtopnames heb ik het wel gemist, maar zonder is ook te doen. Bij bestbuy stond wel een goedkoop statief, maar dat zag er niet zo stevig uit.
                      Ik heb een Lowepro fastpack 200. Het gewicht hangt niet steeds op dezelfde schouder, wat voor onze dagelijkse wandelingen (minstens 3-4u) een enorm verschil is. Denk eraan dat je ook telkens genoeg water en misschien een picknick moet meenemen.
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: reismateriaal (trip USA)

                        Oorspronkelijk geplaatst door alverman Bekijk bericht
                        Ik ben mijn statief vergeten bij Muley Point (Mokey Dugway omhoog en dan links de zandweg op, 12/07 ofzo, misschien staat het er nog)
                        Ik zal eens gaan kijken als we daar passeren
                        Nikon D90 + 18-70 + 70-300VR + 50mm 1.8 + Sigma 10-20 + SB24 + SB400

                        Comment


                        • #13
                          Re: reismateriaal (trip USA)

                          Oorspronkelijk geplaatst door wasser Bekijk bericht
                          3.
                          Iemand ervaring met verzekeringen (BE verzekeringen) afsluiten enkel voor het fotomateriaal? Vooral tegen diefstal (ook zonder geweld) en eventueel schade door ...
                          De standaard reisverzekering is meestal te beperkt voor fotomaterial, meestal is er een limiet van bvb max. 500 euro per item. Mijn fotomaterial is apart opgenomen in de brandverzekering van mijn huis die, in tegenstelling met de naam, veel meer covered dan brand... Ook diefstal, verlies, schade, etc. tijdens reizen is hierdoor gedekt.
                          mvg
                          Bert

                          Comment


                          • #14
                            Re: reismateriaal (trip USA)

                            Ik heb mijn fotomateriaal ook laten verzekeren in mijn woningpolis nu. Enkel nog wel 215 euro franchise
                            Nikon D90 + 18-70 + 70-300VR + 50mm 1.8 + Sigma 10-20 + SB24 + SB400

                            Comment


                            • #15
                              Re: reismateriaal (trip USA)

                              Wij waren verleden jaar in NY en het viel ons op dat "de schrik er goed in zat" (de vorige keer NY was in 1987). Statieven zien ze daar niet graag We kregen regelmatig een opmerking dat het statief weg moest ,bij het Rockefeller center zelfs op de openbare weg!). Statief mocht niet mee in het vrijheidsbeeld, Empire State Building en UNO.
                              Top of the Rock hebben we niet gedaan omdat video daar niet toegelaten is, geen idee wat betreft foto met statief. 9/11 zit nog steeds in het hoofd van elke NYer en vooral in het hoofd van de vele "rent-a-cops" ofte prive bewakers.
                              Wij reisden door naar Florida waar alles dan weer veel meer relaxed was (uitzondering NASA).
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X