Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scotland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Scotland

Hallo,

Daar ik dit jaar geen kandidaten heb gevonden op mee naar Schotland te trekken ga ik er alleen op uit...
    Gewoonlijk ga ik naar de West kust en de Orkney eilanden, maar dit jaar zal ik mijn plannen helaas moeten wijzigen…volgend jaar beter hé.
    Nu is mijn vraag, is er iemand al op Arran , Isla, Kintyre enzo geweest ? Is dit de moeite????
    Wat ik zoek zijn dramatische landschappen, cliffs, veel wind en vooral geen toeristen, wel in oktober heb je daar gewoonlijk geen last van hé!
    Of raden jullie me toch om richting Highlands te trekken???

Graag jullie advies

Greetzz,
    SnEm
    Last edited by SnEm; 15 juni 2009, 17:10.

Re: Scotland

In oktober zal je in de highlands geen last hebben van toeristen, dus daarvoor moet je het al niet laten..

Comment

Aanrader is Isle of Skye, rustig en ruw landschap
      De MacDonnold clan is daar naar de eeuwige jachtvelden geholpen, allee een groot deel toch.
      Anders was er geen hamburger restorant meer he

Comment

Ja Ja Skye, ken ik! (enfin groot woord natuurlijk)
        Aangename verassing!!!! En de Kyle is ook prachtig natuurlijk!!!!! En dan richting Shiel, kwijl kwijl

Maar ben effe specifiek op zoek naar interessante locaties op Arran en Mull of Kintyre en regio!!!! Dus......

Slan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
          Aanrader is Isle of Skye, rustig en ruw landschap
          De MacDonnold clan is daar naar de eeuwige jachtvelden geholpen, allee een groot deel toch.
          Anders was er geen hamburger restorant meer he
          Beter laat dan nooit ... maar
          Uw geschiedkundige achtergronden voor Mac Dhòmnhuill zijn op zijn minst "mistig" te noemen ..
          Buiten het feit dat Skye MacLeod territory is ... (Dunvegan Castle seat of chief MacLeod http://en.wikipedia.org/wiki/Dunvegan_Castle)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Beter laat dan nooit ... maar
            Uw geschiedkundige achtergronden voor Mac Dhòmnhuill zijn op zijn minst "mistig" te noemen ..
            Buiten het feit dat Skye MacLeod territory is ... (Dunvegan Castle seat of chief MacLeod http://en.wikipedia.org/wiki/Dunvegan_Castle)

http://en.wikipedia.org/wiki/Clan_Donald
            Skye werd bewoond door 2 clans
            De Clan McLeod en de clan McDonnald, de McDonnals had de pech dat ze werden uitgemoord door de Engelsen omwille van hun steun aan Bonnie Prince Charlie.
            Zelf hadden ze ook een conflict met de McLeod clan maar dat was maar kleine schermutselingen en ze hebben toen gewonnen .
            De restanten van de McDonnald castle situeren zich onderaan Skye links en McLeod clan zit bovenaan rechts.
            En de McDonnalds waren de heersers van de isle eilanden in de periode voor 1750.

Weet het Dunvegan castle staan ben er geweest en heb de chief van de clan mogen ontmoeten, John MCLeod en zijn echtgenote en die weten van wanten

Wij hadden geluk toen dat we maar alleen waren toen we het kasteel bezochten.
            Weet niet of hij nu nog leeft want ik spreek wel van 15 jaar geleden

Maar niettemin het eiland is geweldig mooi vooral de kant van Soay

Comment

Fotovereniging F-Art bezocht in april 2009 het eiland Arran, alhier een impressie:

Comment

Zeer interessant, bedankt!

Comment

Working...
                X