Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Berlin callin' ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Berlin callin' ...

De zoekfunctie op het forum levert niet bijster véél op dus waag ik nog eens 'n poging ...

Ben van zaterdag tot dinsdag in Berlijn, logeren in Lux 11 in Berlin MItte, en had graag enkele tips gehad over plekjes, liefst bereikbaar zonder gebruik te maken van de wagen, die fotografisch de moeite lonen om te bezoeken ...

Thanx,
    Wim

Re: Berlin callin' ...

1 tip: koop jezelf een dag kaart (of meer dagen, ik weet niet juist hoeveel je ineens kan kopen) voor de U-bahn (metro/tram)

Je kan dan Berlijn door jakkeren zonder op veel te moeten letten.
    Altes Mohabit is wel mooi (vorig jaar een midweek gezeten).
    Verder de verplichte stukjes hé: brandenburger tor, holocaust memorial, zegezuil,...
    Als je echt niet weet wat doen en het slecht weer is, kan je misschien het museum van Checkpoint Charlie doen, maar dat is vooral veel lezen. camera is hier niet toegestaan, maar niemand zegt er iets van, zelfs als er met flits gewerkt wordt

Als je de statiegevangenis wil bezoeken, dat is wel interessant, maar vraag zeker een gids (vooraf bellen vanuit hotel of via internet). Daar mag je rustig je statief en studioflitsers meenemen. Bij hun is het: hoe meer mensen weten wat er hier gebeurd is, hoe beter.

Mijn foto's kan je vinden via mijn website.
    Als je wilt weten waar een bepaalde foto genomen is, laat je het maar weten (niet te hard op de kwaliteit letten ).
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Als je van architectuur houdt moet je zeker eens langs de ambassades lopen, hauptbahnhof, parlement, "mercedes-museum", joods museum, oud opera gebouw (halve schelp),....
      S'avonds zijn ook een heel aantal van deze gebouwen erg mooi verlicht waardoor je erg mooie kliekjes kan maken.

Ik heb berlijn 1 X met metro/te voet gedaan en 1 X met de fiets.
      Wij hebben er een Fiets gehuurd voor 2dagen voor 35euro. Berlijn is super uitgestrekt en je moet altijd naar het centrale punt om van metrolijn te veranderen waardoor je echt veel tijd verliest. Als je graag met de fiets rijdt ga dan voor de fiets zou ik zeggen.

veel plezier!

Comment

tegenwoordig is er ook een ringlijn die in 2 richtingen rijdt.
        Dus die kan je ook soms gebruiken. Zeker niet vergeten om een plannetje van de metro te bemachtigen. Een stafkaart is ook handig als je de bergen ingaat
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Working...
        X