Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Australië

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Australië

Goeiedag !

Ik plan in de periode oktober/november 2010 een reis naar Australië van +/- 4 weken. Van daaruit ook Nieuw-Zeeland en Tasmanië bezoeken.

Om het wat leuker te maken zoek ik nog een reisgezel !

Uiteraard is fotografie een hobby net zoals watersporten !

Iemand interesse om deze +/- 43-jarige man te vergezellen ?

Grtz

Wimme

Re: Australië

Betaal je de reis van die reisgezel ook?

Australië/Nieuw Zeeland staat hoog op het lijstje maar helaas ook hoog buiten het budget...
    Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
    vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

een reis naar Australië van +/- 4 weken. Van daaruit ook Nieuw-Zeeland en Tasmanië bezoeken.
      Veel te weinig tijd om dit allemaal te doen!

Heb zelf eens 3 weken doorgebracht in Australie (Adelaide,, Brisbane, Cairns, Perth, Ayers Rock, telkenmale met onmiddellijke omgeving). Rush rush van links naar rechts, verplaatsingen alleen met vliegtuig of lokale auto.

In 4 weken daar ook Nieuw Zeeland en Tasmanie teovoegen is m.i. onmogelijk, of je moet je enorm beperken tot kleine deeltjes van dit zeer grote continent.

Comment

Ik vertrek zelf begin december naar Australië en Nieuw Zeeland voor een maand. Dus mocht Wimme info willen voor zijn trip erna...
        En je hebt gelijk Zeus, je kan onmogelijk alles doen van dit continent op zulke korte tijd, maar NZ blijven we twee weken, waarna we rond de nieuwjaarsperiode Melbourne en regio willen verkennen.

Hopelijk kan ik erna paar leuke foto's posten hier!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimme Bekijk bericht
          Goeiedag !

Ik plan in de periode oktober/november 2010 een reis naar Australië van +/- 4 weken. Van daaruit ook Nieuw-Zeeland en Tasmanië bezoeken.

Australië, Tasmanië en Nieuw-Zeeland, allemaal op 4 weken !!!! Onmogelijk. Je verliest veel te veel tijd om je tussen de verschillende bestemmingen te verplaatsen alleen al, zodat er op die korte tijd nauwelijks tijd zal overschieten om nog iets te zien ook.
          Ik zou je aanraden, ofwel aleen Australië-Tasmanië te doen, ofwel alleen Nieuw-Zeeland, anders zal je toch wel meer tijd nodig hebben dan 4 weken.
          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimme Bekijk bericht
            Goeiedag !

Om het wat leuker te maken zoek ik nog een reisgezel !

Uiteraard is fotografie een hobby net zoals watersporten !

Iemand interesse om deze +/- 43-jarige man te vergezellen ?

Grtz

Wimme
            Vergeet niet dat Australie groter is dan héél Europa, even groot ongeveer dan de Verenigde Staten.
            Ga je voor 4 weken dan beperk je de reis best tot bv. Sydney tot Cairns of eventueel (maar zal al nipt zijn), Perth tot Darwin.
            Wil je wat meer zien: minstens 7 à 8 weken voorzien.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik denk dat Wimme al lang terug is
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Ik denk dat Wimme al lang terug is
                Lees de eerste regel van zijn eerste post dan toch nog eens na
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Lees de eerste regel van zijn eerste post dan toch nog eens na
                  Oeps klopt. Zijn vraag was van juni 2009 en vermits hij ook niet meer actief geweest is op het forum sinds hij het bericht postte....
                  Laatste activiteit: 7 juni 2009 19:00
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Wij deden in 2005 Sydney - Cairns in 3.5 weken en dat was juist gepast. Dit jaar wordt het Perth - Exmouth (16d) en Alice Springs - Uluru (7d) met een korte rustperiode achteraf van 2d Singapore. In totaal weer 4 weken dus. Oz +NZ in 4 weken is dus zeker "optimistisch" te noemen.
                    bye, Maurice
                    Nikon D7500

Comment

Working...
                    X