Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op reis naar Shangai/china

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• op reis naar Shangai/china

Ik vertrek op reis naar china/shangai en ik zou willen vragen of er hier mensen zijn die adressen hebben van exclusieve plaatsen in shangai

Ik zou graag ook eens naar de rijstvelden en zo gaan, is dat mogelijk ginder?
    oude boeren en zo lijken me wel leuk om te shooten.

Ik ga niet lang hoor, 14 dagen, ik zou ook een weekje willen spenderen aan beurzen.

THanks, Didier
    http://www.busimatch.com

Re: op reis naar Shangai/china

Neem een binnenvlucht naar Guilin (2 uur vliegen). Vandaar is het amper een paar uur rijden naar de gigantische rijstterassen van Longshen. Een 3-tal uur van Longshen (of anderhalf uur van Guilin) ligt het stadje Yangshuo. Daar bevind je temidden van de wereldberoemde kartsformaties en de Li-rivier.
    Een vlucht van Shanghai naar Guilin kan al vanaf zo'n 80 euro als je ter plaatse boekt.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

shanghai en omstreken zijn _groot_stad
      weinig rijstvelden te zien dus

maar wel leuke plaatjes te maken

zeker 'es oudere / kleinere straatjes / stadsdelen inlopen - hoe de mensen daar leven, leuk om zien
      I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

Comment

Toen ik twee jaar terug enkele dagen in Shanghai was bracht ik een bezoek aan de bovenverdieping van een gebouw dat tot de top 5 (top 10?) hoogste gebouwen ter wereld behoort (Jin Mao Tower). Echt pracht uitzicht! Nu kan het zijn dat het gebouw ernaast momenteel het hoogste gebouw is want toen ik er was waren ze dat aant bouwen om hoger in de ranking te komen.

Wat ik ook nog kan aanraden (al heeft het bitter weinig met fotografie te maken), is een ritje met de Maglev trein, de trein die zweeft boven de lucht en aan een helse snelheid voorbij 'rijdt', vlieg? zweeft? Het unieke ervaring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silke_ Bekijk bericht
          Toen ik twee jaar terug enkele dagen in Shanghai was bracht ik een bezoek aan de bovenverdieping van een gebouw dat tot de top 5 (top 10?) hoogste gebouwen ter wereld behoort (Jin Mao Tower). Echt pracht uitzicht! Nu kan het zijn dat het gebouw ernaast momenteel het hoogste gebouw is want toen ik er was waren ze dat aant bouwen om hoger in de ranking te komen.

Wat ik ook nog kan aanraden (al heeft het bitter weinig met fotografie te maken), is een ritje met de Maglev trein, de trein die zweeft boven de lucht en aan een helse snelheid voorbij 'rijdt', vlieg? zweeft? Het unieke ervaring
          De flessenopener naast de Jin Mao is ondertussen af, Silke. (Op één jaar tijd!) En als je daar boven staat, kijk je gewoon neer op die Jin Mao - fantastisch en vreemde ervaring ook. Dit is op 492 m dacht ik momenteel het hoogste observatorium ter wereld.

Comment

Een idilische plaats vlak bij shanghai is zeker SUCHOU het VENETIE van China
            maak er een boottochtje op de nauwe kanalen en stop voldoende geheugen in je toestel want je zult het nodig hebben.

Guillin is oon niet te missen. Maak een boottocht op de LI river, je doorkruist het kartst gebergte dat je op alle chinese schilderijen terugvindt.
            Goede reis !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
              Een idilische plaats vlak bij shanghai is zeker SUCHOU het VENETIE van China
              maak er een boottochtje op de nauwe kanalen en stop voldoende geheugen in je toestel want je zult het nodig hebben.

Guillin is oon niet te missen. Maak een boottocht op de LI river, je doorkruist het kartst gebergte dat je op alle chinese schilderijen terugvindt.
              Goede reis !

Suzhou is inderdaad leuk - Wuxi is ook leuke stad

en als je de tijd hebt, wel eindje verderop (100-tal km?) de voormalige hoofdstad Nandjin. Veel te zien (en te fotograferen) aldaar.

Comment

Even off topic:
                Die zonnepanelen brengen nogal op precies
                Reisje naar China Geweldiiiig

Grapje he

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Toen ik in 2005 in China was, ben ik vanuit Beijing naar de Chinese Muur geweest. Ik zou afraden naar het bekendste plaatstje (op 1 uur rijden, ik geloof dat het Ba Da Ling heet) te gaan, aangezien het daar net een drukke winkelstraat is qua drukte. Als je een paar uurtjes verder rijdt is het opeens uitgestorven en kun je echt van de stilte genieten als je bijna alleen op de muur staat.

Nog een andere tip heeft te maken met geheugenkaartjes. Neem er genoeg mee. Je wil deze niet in China moeten kopen. Toen ik er was (2005) heb ik wel geheugenkaartjes gekocht, maar die bleken na een paar foto's niet goed te werken. Ik vermoed dat het ofwel namaak was, of een afgekeurde partij van Sandisk.
                  D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

Comment

Heb er ginder ook moeten bijkopen. De mijne werkten (werken nog steeds) goed. Maar een reisgenoot had ook pech... die was heel wat foto's kwijt ook daardoor.

In elk geval, als je er koopt: afdingen! Afdingen op alles eigenlijk daar - maar dat zal je wel snel ervaren

Comment

Working...
                    X