Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marokko (sahara woestijn)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Marokko (sahara woestijn)

Hallo,
    deze zomer ga ik voor 3 weken naar marokko (onder andere 1 week naar de sahara)
    ik was van plan mijn canon 40D + 17-55 f2.8 is usm mee te nemen (met uv filter), maar nu begin ik te twijfelen, hoe groot is de kans namelijk dat mijn materiaal zal aangetast worden door het vele fijne zand dat daar constant rondgeblazen wordt...? Zou ik niet beter een cheepo sony A 200+ 18-70 kopen voor (300) euro?
    Wat zouden jullie nog meenemen voor woestijn fotografie? Gorilla pad statief? ND filters? polaristie filter?
    Elke tip of medeling van ervaring is welkom (ook omtrent foto technieken om het meeste uit het landschap te halen),

groeten laurent

Re: Marokko (sahara woestijn)

Ik ben een maand geleden nog in Marokko (Taroudant) gaan fotograferen. Het was wel vooral reportagefotografie, maar zand is er daar overal. Ik had een Nikon D60 met een 18 -200 mm lens mee, zodat ik nooit van lens hoefde te wisselen. Ik heb nooit last gehad van zand in mijn camera of krasjes op mijn lens, maar ik ben dan ook wel nooit in een zandstorm ofzo gaan fotograferen natuurlijk.

Comment

Hey,

ik heb met mijn 30D en 24-105 een hele tijd daar rondgelopen en dit heeft geen enkel probleem opgeleverd. De 24-105 heeft natuurlijk wel een voordeel tov van de 17-55 qua sealing. Verder heb ik daar niet van lens gewisseld en de camera zo goed mogelijk weggestoken als er een windje opstak.
      Als je naar daar gaat met een organisatie of je neemt ter plaatse een rit zal dit zijn in een LandRover Defender dus mss een zakje meedoen waar je terplekke rijst in kan doen zodat je uit de wagen kan trekken. Een gorillapod zou ik niet meenemen er is niet zoveel waar je het aan vast kan maken . Een ND filter heb je niet nodig imo. Een polarisatiefilter is altijd leuk maar het is niet iets wat je achteraf in PS niet kan doen.
      Eventueel qua bescherming kan je wel een rain cover meenemen.

Jakke
      Canon en glas
      www.jakke16.be

Comment

Afgelopen jaar in de Namib woestijn en de Thar woestijn geweest, met één body ... en ja ... dat geeft geheid problemen. Als je het materiaal/techniek hebt om zelf je sensor te reinigen, is dat echter niet zo'n groot probleem.
        Als je een Canon hebt, zou ik zeker geen Sony (of ander merk) bijkopen omdat je dan lenzen, batterijen en misschien zelfs geheugenkaartjes moet gaan kopen voor 2 merken. Waar ben je dan mee bezig
        Beter een 2e hands 350D of 400D ofzo. Die zijn ook niet meer zo duur, en je kan alles onderling wisselen. Bij 'Aangeboden' zag ik nog 2 koopjes van 325€ en 400€ + toebehoren. Check it out!
        Een polarisatiefilter is standaard vind ik. Zéker meenemen!
        Voor pano's van het landschap kan je eens kijken hoe fotostitching werkt. Programma 'arcsoft panorama maker' kan je gratis downloaden.

Have fun!
        Last edited by kohraya; 21 mei 2009, 09:37.

Comment

Working...
        X