Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mykonos, Tinos en Andros

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mykonos, Tinos en Andros

Half juni trek ik voor 11 dagen naar deze Griekse eilanden.
    Ik huur een autootje voor de gehele periode.

iemand (foto)tips? Must see's?
    Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

Re: Mykonos, Tinos en Andros

Is er behalve hetgeen standaard te googelen valt niets te melden?
    Of nog niemand van de BD'ers geweest?
    Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

Comment

Re: Mykonos, Tinos en Andros

Ik kan enkel van Mykonos spreken, omdat we daar enkele dagen verbleven tijdens een islandhopping. Was wel meer dan 15 jaar geleden ondertussen. Het lijkt een beetje op Santorini wat de witte straatjes en gebouwen betreft. Het eten was er overheerlijk, alsook de cocktails. Maar wel peperduur. Het was en is nog steeds een trendy eiland waar vooral de gay-liefhebber aan zijn 'trekken' komt. Als je zelf niet tot deze kringen behoort, zorg dan dat je in vrouwelijk gezelschap bent, dan wordt je volledig genegeerd. 's Avonds leek het soms wel een gayparade, dus misschien kun je wat foto's maken van de extravangante toeristen?
      Voor de rest is het een dor en kaal eiland, waar enkel de hoofdstad en de dorpjes wel heel fotogeniek zijn met een prachtig blauwe zee. Er werden heel wat foto's gepubliceerd van Santorini die uiteindelijk in Mykonos werden genomen i.p.v. op Santorini zelf, alhoewel ik het nut daar niet van in zie.

Qua cultuur en oudheidkunde is het naburige eiland Delos zeker te bezoeken
      +/- half uurtje met de boot.

Mykonos is eerder een uitgaanseiland of een plaats om te relaxen.

Zeker een polarisatiefilter meenemen en stofdoekjes want het kan er ook flink waaien en het zand kruipt overal. Ook een goed toestelletje voor de muggen op de kamer! Muggen die je anders nergens terugvindt op het eiland.

Als je meer info wenst? Het is wel 15 jaar oud...Maar volgens mensen die ik ken zou het nog niet al teveel veranderd zijn. Ik heb nog een boekje van ginderen.

Comment

Working...
      X