Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corsica

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Corsica

In juli gaan we naar Corsica.

We verblijven in Porto Pollo aan de zuidwestkust. Welke plekjes moeten we gezien hebben en wat is fotografisch zeer interessant. Ik heb al ontdekt dat zowat alles van natuur daar fenomenaal mooi is, maar wat zijn jullie ervaringen?

Ons zoontje van 1 jaar gaat ook mee, dus zaken als de GR-20 en moeilijk te bereiken plekken zijn uitgesloten.

Mvg
    Moa

Re: Corsica

Ik ga in september ook naar Corsica en volg dus met veel belangstelling dit verhaal.
    Laat je achteraf ook wat fotookes zien ?

greetz / marcus
    zwart & wit & kleur

flickr

Comment

Verleden jaar ben ik naar Corsica geweest, en je kan al een paar foto's hiervan bekijken op Flickr : http://www.flickr.com/photos/bert_be...7611371444572/

Dit zijn ze nog niet allemaal (nog geen tijd gehad), maar binnenkort ga ik proberen van er nog een aantal te posten.
      Corsica is echt de moeite. Op 30 mei vertrek ik opnieuw voor een week, maar nu gaan we meer de kuststreken doen. Vorig jaar was het vooral het gebergte, dus niet echt geschikt om te doen met een kindje van 1 jaar, maar het geeft u al wel een idee. Je kan ook eens een auto huren, en meer het binnenland van Corsica bezoeken.
      En in juni zal ik er dus een aantal nieuwe kunnen posten .

Let wel op, in Corsica kan het écht wel (héééél) warm zijn, zeker in juli.
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

We gaan met de wagen, dus verplaatsingen zijn geen probleem.

Bergwandelingen zullen er deze keer inderdaad niet bij zijn. Ik hou het dit jaar dan ook liever bij de steden, eventueel wat bergdorpen en de kuststreken met zijn genuese torens. De kuststreken zijn denk ik merkelijk minder warm dan het binnenland. Porto Pollo ligt ook in het Z, wat ook enkel graden frisser zou zijn.

@ Stapperke: schitterende foto's, ik verlang al om binnen een paar jaar es terug te gaan voor de bergen.

Comment

Wij waren er in 2002. Een vakantie om nooit te vergeten ! Wel heel heel warm in augustus, in juli nog warmer. Onze ervaring : een "totaal ervaring" dus 100% positief. Negatief ? Duur, heel duur. En zonder (huur)auto ben er niets.

Comment

Wij hebben Corsica 2 jaar geleden met een zeiljacht gedaan. Onvergetelijk. Bezoek zeker Bonifacio en omgeving.
            Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

Comment

Hoi,
              Ben reeds twee maal op Corsica geweest en bonifatio en de col de Bavela zijn zeer mooi
              Als je naar de Col de bavela gaat vertrek dan aan de kust in Solenzara de rit gaat langs een mooi riviertje de Solenzara waar je op sommige plaatsen makkelijk bij kunt en in de schaduw van het water kunt genieten. Ook de west kust van het eiland is zeer mooi maar wilder dan de oostkust tracht toch ook eens door het binnenland te rijden mooie dorpjes en natuur
              Moest je nog iets specifiek weten laat het me dan weten
              Het eerste dat je moet doen als je op het eiland bent is eens goed ruiken als je daar bent zul je weten waarom
              groeten
              Dirk

Comment

Bonifacio prachtig zeker Escalier D'Aragon bezichtigen, je kan er ook mooie wandelingen langs de kust doen bv naar de vuurtoren van Pertusato, als je graag het ruwe gedeelte bezichtig neem dan de westkust vrij ruw, hou wel rekening met de vele bochtige wegen (tijdrovend), Cap Corse ook wel de moeite (noorden), Piana, Capo Rosso, Calanches, Cucuruzzu prehistorisch dorp, verder veel reis- en fotoplezier, staat ook zeker nog eens op planning grts Ingrid
                groetjes Ingrid

Comment

veel info hier: http://www.corsica-prikbord.nl/
                  onze foto's van GR20 - 2008: http://picasaweb.google.nl/De.Busschere.Dave

Veel plezier:
                  www.de-busschere-wolfs.net
                  D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

Comment

Binnenkort kan ik hier nog wat tips geven en hopelijk een paar fotokes laten zien. Ik vertrek morgen voor een weekske. Yessssss.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

veel (foto) plezier!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                        Binnenkort kan ik hier nog wat tips geven en hopelijk een paar fotokes laten zien. Ik vertrek morgen voor een weekske. Yessssss.
                        veel reis- en fotoplezier, wou dat ik meen kon, dit jaar is het Andalusië voor ons, zal voor de volgende jaren zijn waarschijnlijk met de moto, grts Ingrid
                        groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
                          In juli gaan we naar Corsica.

We verblijven in Porto Pollo aan de zuidwestkust. Welke plekjes moeten we gezien hebben en wat is fotografisch zeer interessant. Ik heb al ontdekt dat zowat alles van natuur daar fenomenaal mooi is, maar wat zijn jullie ervaringen?

Ons zoontje van 1 jaar gaat ook mee, dus zaken als de GR-20 en moeilijk te bereiken plekken zijn uitgesloten.

Mvg
                          Moa
                          Ik zou allesinds niet aan de kust blijven. Ik heb de GR20 vorig jaar gelopen, en er zijn echt wel plekjes waar de GR een baan kruist, en wat redelijk wat toeristen trekt om hun foto's te komen nemen.

Voor mij persoonlijk was la fontaine di u Lavu di Ninu het allermooiste dat ik gezien heb in Corsica (ligt op de GR). Dan vervolgens (in zuiderlijke richting) naar bergeries de Vaccaghja. Eigenlijk een meer dat gelegen is tussen twee bergen, met paarden dat daar in de buurt blijven. En dan dat stukje door het bos richting die herberg. Wij hebben dat savonds gedaan, schaduwen die al begonnen vallen. Absoluut het mooiste dat ik gezien heb op Corsica, met het hooggebergte voor je neus en de lucht die begon te verkleuren. En ik heb zeeer veel schoons gezien daar.

Volgens mij kan je mits een beetje basisconditie wel redelijk gemakkelijk geraken tot deze plek, zelfs met een kindje. Ik herinner mij zeker geen moeilijke stukken. Volgens mij kan je tot Boca San Petru geraken met de wagen, misschien zelfs dichter, dat is voor u om te zoeken

Mvg,

Dominic

Comment

iemand al terug?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wip Bekijk bericht
                              alle opnnamen bekeken, prachtig gebeuren hoor, tis of ik er zelf bij was.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X