Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bangkok

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bangkok

Voor ik naar mijn eindbestemming ga in Thailand blijf ik eerst een dagje (namiddag-slapen-voormiddag) in Bangkok.
    Nu vroeg ik mij af welke bezienswaardigheden of fotogenieke plaatsen ik zeker moet bezoeken in deze korte tijdsspanne?
    Is het daar veilig om met je fotorugzak rond te wandelen of moet je echt oppassen?
    Ik vroeg me ook af of het aan te raden is om daar fotomateriaal te kopen. (statief, lenzen,..) Is het veel goedkoper dan hier of niet echt de moeite, garantie ben je waarschijnlijk niet veel mee, oppassen voor namaak?
    Eventueel nog andere tips zijn altijd welkom.

Alvast bedankt,

Andreas

Re: Bangkok

Je moet naar Grand Palace gaan of the (echte) Floating-market!! dat is een ding wat zeker is!!

En je kan daar redelijk rustig zo rondlopen, Amsterdam is in die zin crimineler
    En ik zou daar geen spullen kopen, die zijn namelijk net zo duur of zelfs duurder

Comment

Indien je zeer goed weet wat je wilt en wat je er elders voor zou betalen, dan kan je eens gaan kijken in Pantip Plaza. Je zal wel in de honderden winkeltjes hét winkeltje moeten vinden waar je een goede zaak kan doen. En niet vergeten: niet alles dat hier verkocht wordt is koosjer.

Voor enkele impressies:

A picture of Pantip plaza... now where do we get that new camera.. hosted by travelblog.org

Veiligheid: geen enkel probleem. Gewoon op je spullen letten is voldoende en na het donker natuurlijk altijd wat meer opletten.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jefje Bekijk bericht
        of the (echte) Floating-market!!
        Je bedoelt daar toch Damnoen Saduak niet mee hoop ik?

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Ik ga in Juli voor de 7de maal naar Thailand, en Bangkok is inderdaad iets speciaals. Een namiddag en voormiddag is echter veeeeeeel te weinig om deze stad, met meer inwoners dan heel België, eer aan te doen. Het koninklijk paleis is inderdaad de moeite, maar afhankelijk hoe ver je daarvan zit ga je teveel tijd verliezen in het verkeer. Ook de 'sleeping Boeddha' (die je wel van de postkaarten zal kennen) is enorm indrukwekkend en fotogeniek. Ik zou eerder wat tijd vrijmaken voor shoppen in Panthip plaza (electronica) of Pratu Nahm (kledij) of MBK-center (alles). Zeker in Panthip plaza zijn er goede zaken te doen, hoewel het prijsverschil met ons steeds kleiner wordt. Een voorbeeldje, ik heb daar mijn batterijgrip ( origineel Canon) voor mijn 450D maar een 75 Euro betaald vorig jaar. (nieuw en 'koosjer'). Veiligheid is in principe geen probleem in Bangkok, omdat de politie erg streng optreed tegen geweld tegen toeristen. Moest je 's avonds naar de avondmarkt van Patpong gaan zou ik daar toch wat voorzichtiger zijn wegens de drukte...Probeer indien mogelijk de sky-train te gebruiken om je te verplaatsen, of desnoods een toektoek. Met een taxi, loop je het risico zoals al gezegd veel tijd te verliezen in het absurde verkeer...

Comment

Indien je last heb van een jet-lag en daardoor minder tijd hebt om dingen te bezoeken, is de Wat Po een goed alternatief voor het Royal Palace. Ligt trouwens maar een paar 100 meter verder. Van daaruit, nog geen 100m, ligt aan de andere kant van de rivier de Wat Arun (mooi verlicht 's avonds). Overzetboot vind je via een smal steegje schuin tegenover de Wat Po.
            In deze hoek (Royal Palace/Wat Po/Rivier) vind je ook een klein marktje en wat eetkraampjes. En een tochtje op de rivier behoort ook tot de mogelijkheden.
            Alhoewel Bangkok een waar winkelparadijs is, zou ik met zo weinig tijd toch kiezen voor de tempels (afhankelijk van wat je eindbestemming is).

Comment

Terwijl Thailand toch aan de orde is: efkes een vlug vraagske: ik vertrek zondag naar phuket. Zijn daar interessante fotografiezaken? Of allround elektronica zaken?
              [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
              [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Hallo,

Als je spullen wilt kopen ga je beter naar de MBK (Mah Bung Krong). De meeste taxi's kennen de naam wel, zeker de Thaïsche. Vraag taxi meter om overal rond te reizen, dat is het makkelijkste. Als je wat meer avontuur wilt, neem de skytrain, dat gaat sneller, is iets goedkoper als je alleen reist en interessant om te doen. Heel gebruiksvriendelijk, don't be scared.

De floating market die ze hierboven voorstelden zou ik vergeten, dat is op 120km van Bangkok, maar als je dat de avond ervoor regelt met een tour in je hotel kan je dat 's morgens doen. Dan 's middags bangkok verkennen.

Wat je zou moeten doen in Bangkok: het koninklijk paleis (iedereen meot dit gezien hebben), dan op 10 min wandelen heb je de Wat Pho met de liggende Boeddha van 45m lang, en als je van daaruit een overzetboot neems (5 bahts) ben je aan de Wat Arun, een andere must-see tempel.

Voor de rest kan je eens in Chinatown gaan loeren, ook de moeite waard voor de chaos en de drukte.

En wees niet bang, alle landen waar ze het theravada boeddhisme beleiden is uiterst veilig. Ik ben meerdere keren mijn pc-tas en fotomateriaal vergeten in lobbies van hotels, en 3-4u later staat het nog altijd naast de stoel waar je't achtergelaten had. Ook 's nachts is't veilig, maar kzou dan Soi Cowboy of Pat Pong meiden, daar heb je de speciale bars...

Veel plezier, en als je nog vragen hebt, let me know. Kben er een jaar reisbegeleider geweest.
                Buying a Nikon doesn't make you a photographer, it makes you a nikon owner...
                Instagram: http://instagram.com/lux69aeterna/
                Website: http://lux69aeterna.deviantart.com/

Comment

Ah, ook nog: als je fotomateriaal koopt is het heel interessant (in tegenstelling van wat hier gezegd wordt).

Kheb mijn nikon d300 in de nikon shop gekocht van de MBK (tweede verdiep) aan 1080 euro toen die hier nog aan 1600 verkocht werd. Alles van nikon is "made in thailand", dus geen importtaxen. Ivm canon weet'k niet...
                  Buying a Nikon doesn't make you a photographer, it makes you a nikon owner...
                  Instagram: http://instagram.com/lux69aeterna/
                  Website: http://lux69aeterna.deviantart.com/

Comment

Working...
                  X