Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe neem je je spullen mee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe neem je je spullen mee?

Komende zomer ga ik een rondreis maken, dit keer in Thailand. Ik wil daar natuurlijk mooie foto's gaan maken, maar ik vraag me af hoe ik het slimst mijn materiaal mee neem.

Vorig jaar nam ik mijn Lowepro Slingshot 300 AW mee, maar die is nu te klein geworden. Deze slingshot was ideaal om van lens te wisselen, zonder dat je je tas op de grond moest zetten. Nu heb ik meer materiaal wat mee 'moet' en dus heb ik een andere tas aangeschaft; de Lowepro Nature Trekker AW II. Als ik met deze tas van lens wil wisselen, moet ik deze op de grond leggen, helemaal open ritsen en open klappen, voordat ik eindelijk eens kan wisselen... Dit vind ik niet ideaal en ben benieuwd of iemand een tip heeft?

In ieder geval moet mee:
    Nikon D300
    14-24 f/2.8
    24-70 f/2.8
    70-200 f/2.8
    Flitser, Batterijen, Geheugen en wat schoonmaakspullen

Laders en dergelijke hoeft niet perse mee, deze kunnen in hotel achterblijven.
    Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

Re: Hoe neem je je spullen mee?

ik heb een dakine sequence (http://www.dakine.com/ski/packs/photo/), gigantische goeie rugzak maar om te wisselen moet je hem ook op de grond leggen
    groot voordeel vind ik wel is dat de ritssluiting van het cameracompartiment aan de rugzijde zit dus kan niemand je rits ongemerkt openen en dat je het compartiment eruit kan halen en als slingshot zak kan gebruiken
    + ze zien er uit als een gewone rugzak en daarmee vermoed veel minder volk dat er een dslr in zit waar lowepro een zeer gekend merk is van fotozakken
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

De Lowepro Nature Trekker AW II lijkt me te groot voor het materiaal dat je opsomt.
      Ik reis momenteel met de Lowepro Fastpack 350.
      Deze heeft als voordeel dat je je camera snel langs opzij kan uitnemen en hij heeft een 'daypack' gedeelte bovenaan. Als ik weet dat ik nogal eens van lens moet wisselen, steek ik hier eentje los in. Ik kan mijn rugzak op deze manier gewoon op mijn buik laten hangen terwijl ik mijn ding doe.
      Inhoud is net genoeg voor jouw arsenaal en een tikje meer (teleconvertor, tussenringen?).
      Geen bevestiging voor statief, maar die hang ik gewoon los onderaan een schouderband (aan de heup) zodat hij naast mijn been bengelt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        De Lowepro Nature Trekker AW II lijkt me te groot voor het materiaal dat je opsomt.
        Ik reis momenteel met de Lowepro Fastpack 350.
        Deze heeft als voordeel dat je je camera snel langs opzij kan uitnemen en hij heeft een 'daypack' gedeelte bovenaan. Als ik weet dat ik nogal eens van lens moet wisselen, steek ik hier eentje los in. Ik kan mijn rugzak op deze manier gewoon op mijn buik laten hangen terwijl ik mijn ding doe.
        Inhoud is net genoeg voor jouw arsenaal en een tikje meer (teleconvertor, tussenringen?).
        Geen bevestiging voor statief, maar die hang ik gewoon los onderaan een schouderband (aan de heup) zodat hij naast mijn been bengelt.
        De Nature Trekker AW II is niet te groot, sterker nog; 1 lensje erbij en de tas is weer vol. Hetgene wat ik opsomde is wat in ieder geval mee moet. Buiten dat is er nog meer materiaal, maar dat hoeft niet met elke trip meegesjouwd te worden.

Ik denk wel een oplossing te hebben; ik neem de tassen mee welke bij de lenzen meegeleverd werden. Deze kan ik rond mijn hals hangen, zodoende hoef ik niet steeds in de rugzak te zijn om te wisselen...
        Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

Comment

Maar nu weten we waarin al dat materiaal moet, maar nu is de vraag, wie gaat dat dragen ?
          Mevrouw misschien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
            Maar nu weten we waarin al dat materiaal moet, maar nu is de vraag, wie gaat dat dragen ?
            Mevrouw misschien ?
            Hmmm... Nog nooit zo bekeken. Ik zal t eens voorstellen!

Comment

Wat ik ideaal vond in Thailand: een Crumplertas (handig, niets op de grond plaatsen, want je wilt je tas echt niet openritsen op deze straten) met 2 lensjes (tele en groothoek met semizoom). Tasje rond de schouder en hup snel en efficiënt lenzen wisselen. Het je niet te moeilijk maken is de boodschap.
              EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

Comment

lowepro slingshot 300 aw is idd heel gemakkelijk om te wisselen maar ik stel na een dag stappen met een volle tas dat je je rechter schouder serseius belast.
                Vandaar dat ik nu dit combineer met een lowepro waistbelt/harnass waarmee ik enkele van de zwaardere stukken tors.
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

kata 3N1-30, heb em zelf een aantal weken geleden gekocht op aanraden van een collega BDer.

Volgens mij is deze groot genoeg. Je kan de tas als slingshot links en rechts dragen en als een gewone rugzak. Heeft ook een heupriem. Draagcomfort is groot. Blijft natuurlijk een zware last met al dat materiaal. Je hoeft em niet op de grond te zetten om van lens te wisselen én mits een accessoire kan je er comfortabel een statief aan hangen. Raincover zit er ook bij.

Bovenaan nog een groot genoeg compartiment voor reisgidsen, gsm, beetje mondvoorraad.

Mvg
                  Moa

Comment

Working...
                  X