Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kreta

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kreta

We vertrekken samen met een ander koppel naar Kreta . Allemaal zo een beetje besmet met het fotovirus, zeker de mannen. Daar we geen strandliggers zijn hebben we voor heel de periode een auto gehuurd. Graag tips. bedankt op voorhand
    Groetjes Andre

Re: Kreta

Dit topic hou ik in de gaten. Ik ga in juni naar Kreta samen met mijn vriendin. Willen ook veel gaan bekijken en soms een lekker luier dagje tussendoor. Dus ook hier tips zijn welkom
    "The only easy day was yesterday"

Comment

jullie gaan je zeker niet vervelen ( sorry als m'n schrijfwijze niet correct is , maar het is 15j geleden ): Rethymnon , Ghania , Fodele , Heraklion , Agios Nikolaos , Knossos ,Lasitivlakte , grotten in het zuiden, Samariakloof , boot naar Santorini, alle kleine dorpjes op de verbindingswegen ....Kreta is prachtig en eens je van de kust wegbent veel opener en vriendelijker . Amuseer jullie
      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Kreta is schitterend; mijn voorkeur (verblijf) gaat naar Chania of Platanias
        Rethymnon is het 'Blankenberge' van Kreta - Elounda is ook best leuk

Niet te missen : de zuidkust, kant Chania (omgeving Samaria) - Aghia Galini
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Als je nog niets hebt vastgelegd voor verblijf en je wil je niet té veel tussen de strandliggers en het massatoerisme begeven (maar wel genoeg toerisme om ruime keuze te hebben voor lekkere restaurantjes en een gezellig en levendig dorpscentrum) is Aghia Galini een enorme aanrader.

Als je nog keuzemogelijkheid hebt qua auto, raad ik zo'n jeepje aan. Ten eerste leuk om zonder dak rond te toeren als 't warm is, en ten tweede heel plezant om ook eens wat off-road te gaan. Wij hebben zo een dagje rondgereden ten zuiden van de Ida-berg (hoogste berg in het midden van Kreta) en dat was geweldig. Avontuurlijk maar niet té, en prachtige landschappen. Wel niet doen als je op een bepaald uur ergens moet zijn, want je weg vinden is niet evident (wij hebben uiteindelijk de hulp van twee plaatselijke geitenhoeders ingeroepen om de grote weg terug te vinden die uiteindelijk gewoon achter het volgende bochtje bleek te zijn ).
          Ook de Ida-berg zelf helemaal naar boven rijden vond ik erg de moeite voor het landschap: boven 'in de berg' is een dal met een erg vlakke bodem omgeven door de toppen van de berg.

Kamilari voor een mooi zandstrand, Matala voor hippie-sfeertje en de grotten (zeker blijven voor de zonsondergang midden in de baai achter de verder liggende eilanden en dan de grotten met nachtverlichting!).
          Van de grote historische sites vond ik Phaestos wel tof (wel vroeg gaan om toch zoveel mogelijk drukte te mijden) en Knossos moet je gezien hebben maar hou je vast voor massa's volk. Als je net als ik meer houdt van minder spectaculaire maar toch wel mooie en vooral rustige sites: Aghia Triada. Drie jaar geleden konden we daar ook rustig de archeologen observeren die daar op dat moment bezig waren.

Verder gewoon genieten van de relaxte en gastvrije Grieken en lekkere verse vis recht uit de zee!
          Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
          vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

We gaan naar Elounda en hebben een auto gehuurd in Belgie, die we in de luchthaven kunnen afhalen. Het is een Megane of Bravo zoiets in die klasse.
            We verblijven in het Elounda palm hotel die historische sites zullen we zo in de ochtend doen, betere lichtinval en kleuren als we foto's maken. maar bedankt voor de inlichtingen we vertrekken binnen een kleine maand .voor 14 dagen.
            Groetjes Andre

Comment

Wij waren er een 5tal jaren geleden met onze dochter en haar vriend, in Hersonissos.
              Ideaal om uit te gaan, nachtleven is er intens. Wij zijn al iets ouder dus voor ons hoefde dat niet echt. Wij genoten vooral van de cocktails en de happy-hour. Zo van genoten dat we op een avond amper ons hotel konden vinden.
              Verder hebben we ook een dag 2 scooters gehuurd : dit was de max. Tochtje door het binnenland en vooral die toffe echt Griekse dorpjes. Heel plezant.
              Knossos gecombineerd in de voormiddag met de plaatselijke markt. Heel origineel : groot houten platform waarop int midden een dame staat te ratelen en iederen gooit daarrond maar met die kleren, heel speciaal.
              Vriendelijke mensen ook in Kreta. Zeker een aanrader.
              Wij gaan nu binnenkort naar Rhodos. We zijn benieuwd.
              We wensen jullie een prettige vakantie.

Comment

mijn vriendin en ik zijn vorig jaar naar kreta geweest, een 10-tal dagen.

Er waren zeer mooie plaatsten te bezoeken, maar verder vond ik Kreta niet echt de van het. Weinig te doen rond het hotel, dus s'avonds moest je in het hotel blijven

Hebben wel een auto gehuurd (een jeep) en daarmee hebben we zeer veel gezien.

Het zoetwater meer, zeker eens bezoeken, elafonnesi(hoe je het ook weer schrijft) mooi strand, water zo helder als in een glas water.

We hebben vele dorpjes bezocht, bergen ingereden, dat was wel ok.

Moest er me nog iets te binnenschieten, zet ik het hier wel op.

Comment

Het is ondertussen 12 jaar geleden. Hopelijk is het nog steeds niet te veel aangetast door het toerisme.

Alle mooie sites en steden zijn reeds aangehaald, ik kan er niet veel aan toevoegen.
                  pittoreske haventjes: Chania, Agios Nikolaos en Rehtymno
                  natuur: Samaria-kloof (goede wandelschoenen zijn noodzakelijk), Ida, schiereiland Chania,rond, laguna en kloosters van Preveli , ook zeer mooi het strand uit de film Zorba de Griek (iets verder dan Chania, ken naam niet meer)
                  oudheid cultuur: Phaestos, Agia Triada, Knossos ( + museum van Knossos in Heraklion), necropolis iets ten Z van Rethymno
                  grotwoningen: Matala
                  Musea: Heraklion en Rethymno en Chania
                  burchten en kastelen: Rehtymno en Heraklion (haven)
                  authentieke dorpjes in het centrum ook zeker aandoen
                  zeker es door de Kourtaliko-kloof rijden én ergens te voet afdalen in de kloof
                  zoetwatermeer tussen Rethymno en Chania

ik ben de naam vergeten maar er zijn twee prachtige kloosters (denk op schiereiland rond chania) eentje op de top van een berg en voor het tweede moet je daarna flink te voet afdalen in een kloof (oneindig veel trappen)

let ook op de moskeeën in oa. Chania

Comment

Hoi Alpine (en anderen),

wij (ik en m'n lief) zijn in 2007 naar Kreta geweest.
                    Via "elizawashere.nl" hadden we een waar paradijsje geboekt in Vamos, tussen Chania en Rethymno in.
                    Een bungalow-tje met eigen (!) zwembad...
                    Wow, wat een fantastische vakantie...
                    Maar goed, destijds hebben we samen met anderen, natuurlijk, een ander Kreta topic gehad, gestart door FilMar.
                    Dit topic: http://forum.belgiumdigital.com/f57/kreta-149790.html
                    Daar staat mooi leesvoer om het een en ander voor te genieten.
                    Hier: http://www.eosdigitaal.nl/forum/albu...p?user_id=6547 heb ik enkele foto's van Kreta staan.
                    Ik geniet weer bij het zien daarvan.
                    Dit jaar is Italië bij ons aan de beurt. (ja, natuurlijk Toscane... onder andere)

Have fun.
                    Adrie

Comment

He ik ga er ook heen om mooie foto's te gaan maken. Heb er ook een paar staan op http://www.vakantiekreta.nl. Wordt mijn eerste echt vakantie om alleen maar mooie foto's te gaan maken i.p.v op het strand liggen en soms een foto schieten . iemand nog tips voor mooie gebieden in de buurt van Kreta?

groetjes Jessie

Comment

Working...
                      X