Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spoorwegstations in België

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• spoorwegstations in België

Ik ben op zoek naar oude spoorwegstations (waar de treinen niet meer stoppen) die uit gebruik zijn. Ook spoorlijnen die volledig afgeschaft zijn maar waar nog de infrastructuur van bestaat.
    Heeft iemand info hierover
    Bedankt op voorhand
    André Langenus (EFIAP)

Re: spoorwegstations in België

Stel je vraag eens op dit forum

http://www.hgbtf.net

Je treft er een massa spoorwegfanaten die je zeker kunnen verderhelpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doemoezi Bekijk bericht

Ik ben op zoek naar oude spoorwegstations (waar de treinen niet meer stoppen) die uit gebruik zijn. Ook spoorlijnen die volledig afgeschaft zijn maar waar nog de infrastructuur van bestaat.
      Heeft iemand info hierover
      Bedankt op voorhand
      Zeker het oude station van HOMBOURG vlak bij Remersdaal (Voerstreek) niet vergeten. Een enigzins geschifte Duitser tracht er al jaren om zo het stationnetje nieuw leven in te blazen en heeft er een hele vloot roestige locomotieven en wagons verzameld.

Comment

Inmiddels bijna 2 jaar geleden hebben we een SD gehad, meer details hieronder

Spoorwegnostalgie

Comment

op flikr is er een groep die zich daar mee bezig houd

die zou ik precies ook een checken. Geen idee mee hoe ze juist heet, maar ik hang daar af en toe wat rond onder de naam Tyrr en ik heb mij eens lid gemaakt van die groep.
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Station van Jabbeke is ook eentje waar de treinen niet meer stoppen.
            Het stationsgebouw zelf is van binnen wel helemaal vernieuwd en verhuurd aan particulieren, maar er is nog wel een seinhuisje vlakbij dat verlaten is.

En in Oostende is er nog een werkplaats van de Spoorwegen (wel nog in gebruik) maar je kan er uitgerangeerde (oude) wagons vinden.

greetz

Comment

er is een oude spoorweg tussen puurs en dendermonde (best bereikbaar uit puurs)
              waar enkel in de zomer op zondag en feestdagen oude treine rijden.
              gebouwen zijn er niet echt
              JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

Comment

ik vrees dat je net te laat bent (of ik met het melden), maar vorig weekend was er als ik mij niet vergis een spoordag met stoomocs in Maldegem. Overigens, als je in Gent de boemel naar Eeklo neemt, loop het spoor verder, maar daar is al in geen jaren meer een trein geweest volgens mij.

**=ol

Comment

In Ghislenghien heb je er nog eentje. Maar vlak achter het station is er een café, en langs de achterkant is er een grote parking (industrieterrein), waardoor het niet echt "authentiek" overkomt.

In de buurt van Lessines heb je enkele kleine spoorwegjes die (waarschijnlijk) niet meer in gebruik zijn (steengroeve naar station). Zonder station vermoed ik. Maar de steengroeves zijn een prachtig decor voor fotorepo op zichzelf. Je moet wel wat zoeken naar de mooie plaatsjes (van centrum naar richting Bois-De-Lessines o.a.). De meeste zijn wel verboden terrein.

Wees wel snel want men is van plan daar desondanks protest van o.a. natuurliefhebbers, de grootste kunst skipiste van Europa aan te leggen, waardoor een deel van dit indrukwekkend stukje natuur/industrieel verleden zal verdwijnen.

Ik zou zelf nog een keer paar mooie plaatjes moeten gaan schieten, maar moet deze week nog op wat apparatuur wachten. En het stof moet eerst nog van m'n sensor.
                  Last edited by ipod80gb; 22 mei 2009, 12:27. Reden: beter
                  Flickr: http://www.flickr.com/photos/tim-nikond40x/
                  Blog: timnikondfortyx.tumblr.com/

Comment

in Geel naar het oude militaire domein, maar als je daar foto's wilt nemen moet je snel zijn. er wordt een fietspad gepland
                    prachtige vegetatie overigens

**=ol

Comment

Working...
                    X