Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USA en Laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USA en Laptop

    Hallo,

    ik vertrek binnenkort naar Miami en neem al mn fotomateriaal mee en laptop.

    ik vroeg me af of er hier zijn die al ervaringen hebben met het reizen naar ginder en controles. Want ik hoor en lees vanalle verhalen ivm in beslag nemen van laptops en andere apparatuur...
    www.captured.be - Party & Events Log

  • #2
    Re: USA en Laptop

    Nog nooit problemen gehad met fotomateriaal en laptop.
    Neem alles mee in de hanbagage, enkel bij douane & veiligheidscontole moet de laptop even uit de tas genomen worden en in een daarvoor bestemd mandje gelegd.
    En in USA kan je wel koopjes doen van fotomateriaal hoor, geheugenkaarten enz.
    Ook nooit gecontroleerd geweest! Prettige reis
    Grts Maddy.
    zero

    Comment


    • #3
      Re: USA en Laptop

      Ben een week of 4 terug vanuit Florida en heb geen enkel probleem gehad met mijn laptop. Gewoon in bakje leggen en door het machien laten gaan.

      Mvg,

      Serre
      Canon 10D - Sigma 24 - 70 f 2.8 EX DG - Canon 70 - 200 f 2.8 L - Canon 550 EX

      Comment


      • #4
        Re: USA en Laptop

        2 weken geleden naar Orlando en NY geweest zonder problemen met laptop. Ik dacht wel dat ze het recht hebben om de laptop in beslag te nemen...
        Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

        Comment


        • #5
          Re: USA en Laptop

          Normaal gezien zijn er geen problemen om door de douane te komen met een laptop. Wel controleren ze soms wel eens de HD van de laptop op illegale foto's, films of docs. En dit gebeurd maar zeer uitzonderlijk.

          Comment


          • #6
            Re: USA en Laptop

            Mijn laptop is wel eens gecontroleerd op drugs. Je weze gewaarschuwd als je je scherm gebruikt om een lijntje te snuiven.
            Misschien dat mijn uiterlijk een rol speelde ...

            Comment


            • #7
              Re: USA en Laptop

              Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
              Mijn laptop is wel eens gecontroleerd op drugs. Je weze gewaarschuwd als je je scherm gebruikt om een lijntje te snuiven.
              Misschien dat mijn uiterlijk een rol speelde ...
              lang haar ?
              Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

              Comment


              • #8
                Re: USA en Laptop

                Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                Mijn laptop is wel eens gecontroleerd op drugs. Je weze gewaarschuwd als je je scherm gebruikt om een lijntje te snuiven.
                Misschien dat mijn uiterlijk een rol speelde ...
                Met zo'n stukje stof dat ze in een machine steken? Dat is een routine-onderzoek dat ze bij willekeurige mensen uitvoeren (1 op de zovelen). Is trouwens geen specifieke drugscontrole, dat ding reageert ook op sporen van explosieven e.d. Stukje stof gaat in een massadetector en die slaat alarm wanneer (de massa's van) bepaalde stoffen gevonden worden.

                Om maar te zeggen dat je je niet geviseerd hoeft te voelen
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment

                Working...
                X