Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

China

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• China

Hallo allemaal,

Binnen een aantal weken zouden we op reis gaan naar China.
    Dit is de trip die we zouden doen:
    - HongKong
    - Guilin
    - Xian
    - Lanzhou
    - Xiahe
    - Beijing

Het merendeel van de reis ligt vast, Alleen Xiahe hebben we nog niet kunnen regelen.
    (= Tibetaans bedevaartsoord in het westen van China)
    Is er iemand op de hoogte van de laatste politieke situatie (Grens met Tibet is momenteel dicht geloof ik) of we daar wel geraken?

Heeft er iemand tips voor niet te missen bezienswaardigheden?

Qua fotogear zou ik gaan met:
    Een 40D, de Canon 50mm F1.8, Canon 10-22mm, Tamron 28-75mm F2.8, en De Canon 70-200mm F4 L.
    Dit geraakt met oplader, kuisgerief en gorillapod nog net in m'n Slingshot 200

Misschien dat ik nog een klein beetje budget over heb.
    Dit staat nog op m'n verlanglijst:
    - Polarisatiefilter en/of Gradient ND filter
    - macro extention tubes
    - Speedlite 430 EX II
    Met welk van de 3 zou ik het meest plezier beleven deze reis?

Alle tips zijn meer dan welkom.
    Canon 40D Canon EF 17-40mm F:4.0 L USM - Canon EF 50mm F:1.4 USM - Canon EF 100mm F2.8 L IS USM Macro - Canon EF 70-200mm F:4.0 L USM - Speedlite 430EX II

Re: China

Binnen een aantal weken vertrek ik eveneens naar China en mijn reisroute kent merkwaardig genoeg veel gelijkenissen met de uwe: Hong Kong-Guilin- Xian- Pingyao en tenslotte Beijing. Ik heb nergens iets gereserveerd, behalve mijn hotel in Hong Kong (JJ hotel). Ik arriveer in Hong Kong op 2 april.

Tibet is voor de ganse maand zeker gesloten, doe zelfs geen moeite, Xiahe zal zeker een goed alternatief zijn (ik was in 2007 al in China en Tibet).
    Inzake fotogerief zou ik de flitser verkiezen boven de andere. Je kan in China ontzettend veel portretten maken, wat invulflits kan wonderen verrichten.

Koop zeker een pictorial woordenboek zoals 'Point it' waar je aan de hand van afbeeldingen wat kunt uitleggen. Taalproblemen zijn in China legio, met een gewoon woordenboek sta je nog nergens, gezien de extreem moeilijke uitspraak en tongval. Laat steeds je bestemming opschrijven in Chinese karakters.

Bereidt je alvast voor op een enorme cultuurschok.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Hallo vantje,

Wij arriveren in Honkong 7 april.
      Misschien halen we u wel ergens in

Van die pictorial boek wist ik al. Mijn vrouw is 10jaar geleden al eens in China geweest.

En laat die cultuurschok maar komen. Hoe groter hoe liever
      Canon 40D Canon EF 17-40mm F:4.0 L USM - Canon EF 50mm F:1.4 USM - Canon EF 100mm F2.8 L IS USM Macro - Canon EF 70-200mm F:4.0 L USM - Speedlite 430EX II

Comment

hey vorig jaar ben ik naar china geweest voor een maand en was tofste reis ooit!
        echt ongeloofelijk eventuele aanvullingen voor jouw reis.
        guillin - > bezoek zeker reisterassen daar van pin'an indien je mij niet gelooft dan vraag je maar eens om een fototje!
        Als je richting xiahe en dergelijke gaat en je bent in de buurt van chengdu ga dan zeker ook naar leshan (enorme budha die daar staat- en mount emei (1 van de 4 heilige bergen) dit kun je op een tweetal dagen bezoeken en is het beste wat china te bieden heeft. Voor de politieke situatie is er momenteel geen probleem meer zelfs de grens naar tibet is open dus no problem. Indien je meer info wilt kun je altijd eens naar deze guesthouse in chengdu mailen: sim's cozy guesthouse. Een van de betere guesthouses en china die enorm veel kunnen regelen daar in de buurt. bv paardrijden op de vlaktes, bezoek tibet endergelijke...
        indien meer vragen dan ps je mij maar
        Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

Comment

Ben net terug van China. Land is terug weer veel veranderd in 2 jaar tijd. Onwaarschijnlijke progressie, het communisme schijnt nergens te bespeuren. Toch Big Brother-gevoel; overal camera's.

Beijing is een vrij dure stad naar Chinese normen. Gevolg van de Olympische spelen.
          Taalproblemen blijven, maar de jongeren beginnen met mondjesmaat wat Engels te leren.
          Openbaar vervoer functioneert wonderwel goed én zeer stipt.
          Was nu derde keer in China; het blijft verbazen. En reken maar: ze gaan ons razendsnel voorbij, dat is zeker.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik woon nu ongeveer 5 jaar in China en de route die je voorsteld is een beetje vreemd. In Lanzhou is er namelijk niet veel te zien. Het is een donkere industriestad, wel lekker eten.

Voor al de lokaties: Ga zelfstandig naar alle bezienswaardigheden en neem geen 'packages' in de hotels. Bij zo'n package horen telkens bezoeken aan: silk factories, jade factories, tea shops....en uiteindelijk blijft er dan maar een beetje tijd over om de plaats die je wil bezoeken effectief te zien.

BELANGRIJK: In Tibet en ook op andere plaatsen neem je best NOOIT ongevraagd foto's van een monnik.
            Neem geen foto's binnen in de tempels met flits.

Xi'An, naast het Terracotta leger is er ook nog een prachtige berg (Huan Shan, denk ik) te beklimmen. Bezoek een restaurant waar ze ook een Opera opvoeren, heel leuk om te zien en anders dan Beijing Opera

Guilin: Blijf niet in Guilin, maar ga naar Yangshuo en Ping'An. Yangshuo is een extreem touristisch stadje, maar de rivier die je per vlot kunt bevaren is daar het mooist.
            Ping'An is bekend omwille van de rijstvelden. Het dorp heeft alleen houten huizen. Het is echt een leuke plek om te gaan rondwandelen in de velden.

Beijing: Moet ik niets over zeggen denk ik.

Lanzhou zou ik overslaan. Ik zou eerder vanuit Xi'An of Guilin naar Lijiang en Shangri-La (Zhongdian) gaan. LiJiang is een prachtige oude stad. Wie daar niet tot rust komt, komt nergens tot rust. Zhongdian is eigenlijk in Tibet, ook al ligt de plaats in Yunan province. Er is daar 1 van de grootste tempels van Tibet. Ik kan je daar ook een zeer goed guesthouse aanraden: Maggy's house. Als je echt Tibet wil ervaren, dan ga je van daar verder naar DeQin. In Deqin kun je 1 van de heilige bergen van Tibet zien: Meili snow mountian. Deze berg is nog nooit beklommen en het is echt de moeite om deze berg van op afstand te aanschouwen bij zonsopgang.
            Als je echt het Westen van China wil bezoeken, ga dan naar DungHuang, dat is echt 1 van de indrukwekkendste plaatsen die ik bezocht heb in China: de Mugao caves, de 'Great wall' in de woestijn, de woestijn zelf en dan YaDan landscapes.

Xiahe: Nog niet geweest, maar naar wat ik ervan lees mooi, maar ik denk persoonlijk dat LiJiang en omgeving mooier is.

HK: shopping time, maar goed naar de wisselkoersen kijken. Wat te kopen in HK: kleding, electronica, juwelen.

Macro Extension tubes zou ik niet meenemen.
            Een polarisatiefilter lijkt mij wel nuttig.
            Flitser, wel, eigenlijk gebruik ik bijna nooit een flits en zeker als je dit voor de eerste keer gaat gebruiken zou ik deze thuislaten. Je gaat meer zitten prutsen met het ding dan eigenlijk foto's te nemen.

Je 70-200 lijkt mij nog iets te kort. Ik heb steeds mijn 70-300 DO bij en dat is net genoeg. Je moet namelijk een beetje aan 'sneak' fotografie doen om de mensen op een natuurlijke manier weer te geven.

Veel plezier met je reis. Als je nog hulp nodig hebt, laat maar iets weten.
            Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
            Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

Working...
            X