Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Java en Bali

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Java en Bali

deze zomer begin juli zouden we twee weken Indonesië doen , omdat Sumatra erbij teveel zou zijn om het een beetje treffelijk te bekijken hebben we dit laten vallen en ons beperkt tot Java en Bali .
    Is er al iemand daar geweest die goede tips kan geven , we zouden de courante bezienswaardigheden bezoeken die in Capitool aangeraden worden .

Ik zou mijn Tamron 17-50 2.8 , Tamron 18-250 en Nikon 70-200 2.8 meenemen ; ik heb al gekeken om het bereik boven de 200mm aan te vullen maar twijfel nog ( Sigma 150-500 , Tamron 200-500 ) omdat ik dat niet zo veel gebruik , alhoewel ik op vorige reizen toch soms dit gebied miste in mijn lenzen .

Ik moet er ook rekening mee houden dat mijn D70 ooit moet vervangen worden , toch terug DX , misschien best een D300 dan ...?

Alle goede tips zijn welkom , op de drie vragen
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Re: Java en Bali

Voor Java en Bali heb ik, al backpackend, 4 weken uitgetrokken. Begonnen in Jakarta en op Bali enkel gedoken en even naar Ubud geweest (was al 2x op Bali geweest).
    Jakarta zelf heeft niets te bieden, en het stuk van hier tot Yogya hoort zeker niet thuis in een reis van 2 weken.
    Als ik jou was, zou ik me beperken tot de echte highlights zoals Yogyakarta (Borobudur + Prambanan) en de Bromo (best 2 dagen voor uittrekken). Persoonlijk vind ik Kawah Ijen heel erg de moeite, maar de reistijd speelt in je nadeel. Hou er rekening mee dat de afstanden op Java erg groot zijn. Een binnenlandse vlucht naar Yogya kan een optie zijn. Bvb met lowcost maatschappij Airasia. Of een taxi met chauffeur huren.
    Eens op Bali, ligt alles dichter bij elkaar en kan je op een dag of 3 heel wat zien als je bvb excursie's boekt. Ubud heeft wat dat betreft een centrale ligging, en vind ik ondanks het massatoerisme toch interessanter en relaxter dan de stranden in het zuiden.
    Prachtige duikstek heb je in Tulamben bij het scheepswrak 'de Liberty'.

Wat betreft lenzen: gezien je 2 lichtsterke lenzen hebt met 'bijna' een aansluitend bereik, zou ik die 18-250mm thuis laten. Ook zou ik geen 500mm in m'n tas steken voor deze bestemming, tenzij je een freak bent op dit gebied. Apen kan je dicht naderen, en dan heb je met je 200mm voldoende. Een extender is een alternatief om je gemis aan mm op te vangen, het weegt niets en is uitstekend te gebruiken bij je F2.8. En ook een statief, bvb voor de zonsopkomst bij de Bromo, de zonsondergangen op Bali, dansvoorstellingen 's avonds en voor andere spielerei.

Geen Nikon ervaring ... maar wel een fijne reis gewenst

Comment

van harte bedankt voor je suggesties , Kawah ljen gan ik zeker in de reisgidsen opzoeken want ik ken het niet , je tip van Ubud hebben we gelukkig al voorzien in de boeking van onze etappehotels...
      Je lensadvies zal ik waarschijnlijk ook volgen , ik was al aan het uitkijken naar de TCII 1.7 als alternatief voor een eventuele 150-500 Sigma , ik weet enkel niet of dat vlot wisselt of gemonteerd wordt ; ik zal toch de 18-250mm in de fototas steken voor situaties waar het moeilijker is om lenzen te wisselen .
      Nogmaals bedankt

Comment

Ga niet naar K u t a (stom programma past de plaatsnaam aan). Lovina beach (in het noorden) is veel rustiger en leuker.

Comment

Yogjakarta met de Borobudur tempel mag je echt niet missen !
          Last edited by pendragon; 17 maart 2009, 21:01. Reden: link toegevoegd
          Meer foto's op mijn website

Comment

De Borobodur 'smorgens vroeg doen! Zoniet, veel te veel toeristen!

Comment

Hallo,
              Wat betreft fotografie kan ik je als groentje niet helpen. Voor de rest zal dat wat vlotter gaan. Nadeel van Lovina (vind ik) is het zwarte strand. Laat je ook niet verleiden tot zwemmen met dolfijnen. Er is daar een hotel die in één van hun zwembaden dolfijnen hebben gezet. Ook over dolfijnen bekijken op zee (in Lovina) ben ik niet zo enthousiast.
              Ubud is zeker een aanrader. Ook de buurt van Ubud -rijstvelden- zal zeker fotografisch je kunnen bekoren. Als je graag groen ziet dan zal je zeker niet ontgoocheld zijn.
              Als je even in de drukte wil zijn (winkels.....) voor welke reden dan ook kan je beter Seminyak kiezen dan ***a. Surfers zie je overal maar de strafste die vind je in de buurt van Uluwatu en Dreamland.
              En als je het Robinsongevoel wil dan kan je even met een bootje naar de Gili's gaan. Andere bounty-eilandjes vind je ook in het zuiden.
              Probeer ook te genieten en niet heel de tijd rond te crossen. Twee weken is wel heel weinig. Maar je gaat foto-kes kunnen nemen, man, dat het geen naam heeft; mooie landschappen, mensen, zonsondergangen, cultuur, tempels, vulkanen.......
              Nog een kleine tip. Rij zelf niet rond met de auto. Het is goedkoop om met een chauffeur te rijden (ze zullen het genoeg vragen). De miserie die je kan hebben met zelf te rijden als je er geen ervaring hebt en het land niet kent is onnoemelijk. Je bent altijd in het nadeel als buitenlander. De brommer daarentegen is wel een optie, maar wees maar voorzichtig. Er gelden daar andere normen in het verkeer.
              Alvast veel plezier.

Comment

bedankt voor jullie reacties , ik krijg er al echt zin in als ik lees wat jullie schrijven , hetgeen op ons programma staat komt grotendeels overeen wat jullie vermelden , ons reisbureau had ons ook die tips gegeven , hij gaat altijd ter plaatse en stelt dan na contacten gelegd te hebben zelf een brochure samen , dus een chauffeur die gids speelt zit er ook bij ; zo verliezen we geen tijd op die 14 dagen...

Comment

Eerlijk gezegd zou ik ook een eilandje verder zien als ik jou was. Vanuit Denpasar kan je voor geen geld binnenvluchten nemen richting oostelijke eilanden. Flores & Sumba vonden wij beiden alleszins geweldige plekken. Allebei op +- uurtje vliegen en 70€ van Denpasar... Ben wat fotografie betreft maar een beginneling maar zie hier wat (vooral reis-)inspiratie op m'n Flickr (exacte bestemming staat er telkens bij):
                  Explore declerckjan’s 76 photos on Flickr!

Have fun!! Indonesia is sowieso fantastisch, alleszins in Azië mn nr 1 bestemming.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koelan Bekijk bericht
                    Eerlijk gezegd zou ik ook een eilandje verder zien als ik jou was. Vanuit Denpasar kan je voor geen geld binnenvluchten nemen richting oostelijke eilanden. Flores & Sumba vonden wij beiden alleszins geweldige plekken. Allebei op +- uurtje vliegen en 70€ van Denpasar... Ben wat fotografie betreft maar een beginneling maar zie hier wat (vooral reis-)inspiratie op m'n Flickr (exacte bestemming staat er telkens bij):
                    Explore declerckjan’s 76 photos on Flickr!

Have fun!! Indonesia is sowieso fantastisch, alleszins in Azië mn nr 1 bestemming.
                    voor een beginneling staan er wel prachtige kliekjes tussen hoor...het begint serieus te kriebelen als je dat ziet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
                      deze zomer begin juli zouden we twee weken Indonesië doen , omdat Sumatra erbij teveel zou zijn om het een beetje treffelijk te bekijken hebben we dit laten vallen en ons beperkt tot Java en Bali .
                      Is er al iemand daar geweest die goede tips kan geven , we zouden de courante bezienswaardigheden bezoeken die in Capitool aangeraden worden .

Ik zou mijn Tamron 17-50 2.8 , Tamron 18-250 en Nikon 70-200 2.8 meenemen ; ik heb al gekeken om het bereik boven de 200mm aan te vullen maar twijfel nog ( Sigma 150-500 , Tamron 200-500 ) omdat ik dat niet zo veel gebruik , alhoewel ik op vorige reizen toch soms dit gebied miste in mijn lenzen .

Ik moet er ook rekening mee houden dat mijn D70 ooit moet vervangen worden , toch terug DX , misschien best een D300 dan ...?

Alle goede tips zijn welkom , op de drie vragen
                      Als je Bali aandoet is de overstap ( vlucht Denpassar -> Ujung Pandang) naar Sulawesi meer dan de moeite waard.
                      Ik be er als reisleider 8 maal geweest en kan het je tenstelligste aanraden.
                      Eeen plaatselijk huwelijk of een begrafenis met rituele slachting van ettelijke karbouwen (waterbuffels) zal eeuwig in je geheugen geprent staan.
                      Goede reis !!

Comment

Bromo vulkaan is ook niet te missen.
                        zonsopgang is daar heel mooi van op het overzichtspunt op een nabij gelegen berg.
                        Hier zal je echter wel heel vroeg moeten voor opstaan (of niet gaan slapen )
                        en natuurlijk heb je dan nog de kans dat de zonsopgang net die morgen tegen valt

Ben zelf vorig jaar naar java en bali geweest. Was een schitterende reis!

Comment

enkele beelden van Bali en Java om ideetjes op te doen : http://www.tangatanga.com/kenk/photo...ntry=indonesia
                          Zeker Bromo vulkaan doen 's morgens héél vroeg. Ook Borobudur bij zonsopgang doen om drukte te mijden en mooi licht te hebben.

Comment

Hallo,

Ik heb een jaar gelden ook ongeveer dezelfde reis gemaakt, met de trein van Jakarta naar Jogya, daarna met Air Asia naar Bali en met een taxi naar Ubud en Lovina. Op mijn site kan je enkele foto's zien.

Achteraf had ik meer tijd op Java willen doorbrengen dan op Bali.

http://www.travelimpressions.nl/

Comment

Working...
                            X