Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cameragear in het vliegtuig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cameragear in het vliegtuig

een vrij eenvoudige vraag. hoe nemen jullie je gear mee als je met het vliegtuig ergens naartoe gaat?

handbagage is maar beperkt, en met de andere bagage gooien ze wel geregeld

ik heb een 400D + 75-300mm + 50mm F1.8 + kenko tubes + 18-55mm kitlens.
    ik denk dat ik mn body en kitlens in mijn handbagage mee neem met mijn laptop, en de rest in mijn lowepro slingshot in de 'grote zak' stop (deze is enkel onderaan verhard)

wat denken jullie?

Re: Cameragear in het vliegtuig

Ik kom al een heel end hiermee: de Lowepro Off Trail 1.

Toegegeven: ik voel me er af en toe een beetje onnozel mee (net een oversized peniskoker met plaats voor zijwaartse attributen ), maar het draagt wel heel comfortabel en ik kan er bvb. het volgende in kwijt zonder dat er ook maar iets in handbagagetaszit:
    • middenstuk: body + 18-55 kitlens
    • zijstuk 1: 55-250 lens
    • zijstuk 2: zonnekapjes van beide lenzen + afstandsbediening + extra SD-kaartje
    Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

Comment

Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Alle lenzen en body in rugzak. Laptoptas had ik ook mee (telt niet als handbagage).
      Wel ff checken bij de maatschappij.

Comment

dat is het probleem net, ryan air... 1 zak toegelaten, en daar moet ALLES in maar laptop en alle cam dingen passen niet veilig in de zak vrees ik

Comment

Ik reis nogal wat af en heb op dat vlak al heel wat meegemaakt omdat ik mijn duur spul niet in de bagage steek. ( vorig jaar nog een discussie van een half uur alvorens ik aan boord mocht )
          Ik heb meestal 15kg aan fotomateriaal mee, waaronder een 500mm lens (van 6kg) een 300mm 2 body's enz... Ik heb al van alles geprobeerd . Voorstel tot extra bijbetalen om meer handbagage mee te mogen nemen lukt meestal niet. Dus nu doe ik het nu als volgt

Ik heb 2 Samsonite trolleys gekocht met de juiste afmetingen voor handbagage. Van binnen heb ik extra bescherming aangebracht door middel van stevig schuimrubber.
          Ik verdeel mijn lenzen en body's over deze 2 trolleys zodat ik ongeveer binnen het gewicht blijf. Mijn klein spul zoals extra laders en batterijen, kabels, flitsers enz... gaan in de bagage omdat ik anders helemaal over mijn max gewicht zit. Mijn vrouw en ik elk een trolley en voila , dat lukt meestal

Groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
          Last edited by vvb; 26 februari 2009, 07:19.
          Mvg,
          Rudy
          www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Ik reis nogal wat af en heb op dat vlak al heel wat meegemaakt omdat ik mijn duur spul niet in de bagage steek. ( vorig jaar nog een discussie van een half uur alvorens ik aan boord mocht )
            Ik heb meestal 15kg aan fotomateriaal mee, waaronder een 500mm lens (van 6kg) een 300mm 2 body's enz... Ik heb al van alles geprobeerd . Voorstel tot extra bijbetalen om meer handbagage mee te mogen nemen lukt meestal niet. Dus nu doe ik het als volgt

Ik heb 2 Samsonite trolleys gekocht met de juiste afmetingen voor handbagage. Van binnen heb ik extra bescherming aangebracht door middel van stevig schuimrubber.
            Ik verdeel mijn lenzen en body's over deze 2 trolleys zodat ik ongeveer binnen het gewicht blijf. Mijn klein spul zoals extra laders en batterijen, kabels, flitsers enz... gaan in de bagage omdat ik anders helemaal over mijn max gewicht zit. Mijn vrouw en ik elk een trolley en voila , dat luk meestal

Groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
            Mvg,
            Rudy
            www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Hoi,

Oorspronkelijk geplaatst door stefanvds Bekijk bericht
              dat is het probleem net, ryan air... 1 zak toegelaten, en daar moet ALLES in maar laptop en alle cam dingen passen niet veilig in de zak vrees ik
              Stefan, je móet niet met Ryanair vliegen. Er zijn ook andere maatschappijen.
              Maar of die betere regels hebben...
              Ik heb mijn fotospulletjes altijd in een rugzak bij me als handbagage.
              Ook heb ik die rugzak (zwart van kleur) onopvallend, onder mijn benen, onder de stoel staan.
              Niet bovenin het bagagevak, waarin alles gepropt moet worden, met alle risico's vandien.
              Vorige week vanuit Barcelona móesten we jassen en kleine tassen ónder de stoelen bergen.
              In het volgeboekte toestel was niet voldoende ruimte voor alle "handbagage".
              Ik denk dat er in de toekomst nog wel meer gaat veranderen aan de regels van handbagage.
              Wij zitten met één rugzak en een klein handtasje, als je dan ziet wat anderen meesjouwen... nou, fijne vakantie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
                Ik heb meestal 15kg aan fotomateriaal mee, waaronder een 500mm lens (van 6kg) een 300mm 2 body's enz... Ik heb al van alles geprobeerd . Voorstel tot extra bijbetalen om meer handbagage mee te mogen nemen lukt meestal niet. Dus nu doe ik het als volgt

Ik verdeel mijn lenzen en body's over deze 2 trolleys zodat ik ongeveer binnen het gewicht blijf. Mijn klein spul zoals extra laders en batterijen, kabels, flitsers enz... gaan in de bagage omdat ik anders helemaal over mijn max gewicht zit. Mijn vrouw en ik elk een trolley en voila , dat luk meestal

Groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
                Goede tip maar werkt enkel als je samen met mensen weggaat die niet fotograferen.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik zit al jaren naar een deftige oplossing te zoeken maar zonder resultaat.
                  - Op voorhand aanmelden van te zware handbagage
                  - vragen om bij te betalen voor te zware handbagage.

Allemaal zonder resultaat, vanwege de veiligheid mag een handbagage-tas niet boven een bepaald gewicht en afmeting komen. Ik heb het zelfs voor gehad dat ik een aantal weken van te voren naar de luchtvaartmaatschappij belde om raad. Ik kreeg het volgende te horen. We kunnen onder geen enkel beding zwaardere handbage toestaan maar probeer gewoon om deze tas verborgen te houden aan de in-check balie , dat lukt meestal wel.

Vandaar dus mijn oplossing van de 2 trolleys in geval de truk van de vergeten aan te geven handbagage niet lukt.

Groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
                  Mvg,
                  Rudy
                  www.vogelsvanbelgie.be

Comment

ik heb het nu zo gedaan: camera met kitlens en zoomlens in mijn laptoptas (samen met laptop en andere dingen) en dan mijn cameratas met de kenko rings en 50mm lens in mijn grote 'bagage' tas.
                    onder de kilos, en toch veilig

Comment

Mijn rugzak weegt ook te veel (+/- 15kg)

Ik doe een fotovest aan (daar gaat heel wat gerief in) en daarover een losse fleece.
                      Je kan altijd nog een camera + lens los meenemen.

Na de checkin alles terug de rugzak in
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Topicstarter gaat niet met 15kg op stap.
                        Gewoon een camerarugzak kopen mét vak voor laptop, en dan heb je nóg plaats over.
                        Waarom het risico lopen om je spullen in je grote koffer/rugzak te steken, als het zo ook gaat? En zo'n camerarugzak is later altijd nuttig.
                        Ik vloog onlangs met Ryan Air en had enkel zo'n camerarugzak bij me. Nog net genoeg plaats voor wat toiletspullen en een paar proper onderbroeken en m'n statief hing er los aan. No problem! Alleen m'n regenscherm mocht ik niet meenemen (op de terugweg).

Comment

neem maar mee wat je wilt van handbagage, je moet juist kijken dat de
                          breedte + de hoogte + de diepte niet meer is dan 115 cm

mvg
                          www.hellinckx-foto.be
                          Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht

Groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
                            Wij doen het ook zo, maar dan nog... op dit maximul size bags beginnen ze echt tegenwoordig moeilijk te doen omdat iedereen die truck begint te doen, ook de niet fotografen beginnen van die max size trolleys mee te nemen, en als alle passagiers dat meehebben, dan is't big sh*t om alles in die bakken te krijgen
                            Imagination is more important than knowledge...
                            http://www.kiekje.be

Comment

Working...
                            X