Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

    in Zion -> angels landing trail doen!
    FUJI XT2

    Comment


    • #47
      Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

      Is angels landing aan te raden voor mensen met wat hoogtevrees?
      Ik heb wat filmpjes op youtube gezien en voel de bibber al in m'n benen. Stukken langs een afgrond van een paar honderd meter...
      Flickr

      Comment


      • #48
        Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

        Het laatste stuk is redelijk heftig, er zijn er nogal wat die daar niet verder gaan. Het eerste/grootste gedeelte is een mooi wandelpad. Maar de top loont de moeite!
        FUJI XT2

        Comment


        • #49
          Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

          iemand die al de West fort of oak creek canyon trail heeft gedaan?
          WWW.JOPIX.BE
          Just one click away...

          Comment


          • #50
            Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

            Op de pagina kun je er meer over vinden.

            http://www.ontdek-amerika.nl/amerika...na/sedona.html
            Canon 5D mark III, canonlenzen 24-105 ~ 70-200 f/2.8 L IS ~ 100mm Macro, BG-E2, GT2540, GH2750QR
            http://www.ontdek-amerika.nl

            Comment


            • #51
              Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

              dankjewel!
              WWW.JOPIX.BE
              Just one click away...

              Comment


              • #52
                Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                Ik ga regelmatig naar de States en ben tot nu toe zeer tevreden over Wings 'N Wheels


                Ben bij hun al op een 16 daagse en een 21 daagse rondreis langs de westkust geweest en dat zijn 2 van mijn mooiste reizen tot nu toe.
                Altijd nederlandstalige gids.

                Een begeleide rondreis is zeer handig en je moet bijna nergens meer op letten. alles wordt voor je geregeld. Op die manier kan je ten volste van je reis genieten.

                Ik heb de westkust nog niet per huurwagen gedaan maar ga het zeker ook een keertje doen voor de ervaring.

                Comment


                • #53
                  Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                  nieuwe route aangepast naar reacties en de vele verslagen die ik al heb gelezen.
                  Zal waarschijnlijk nog klein beetje aangepast worden maar voorlopig ziet het er als volgt uit.

                  20 mei Brussel -> San Francisco (HM bay)
                  21 mei Half Moon Bay -> Big Sur
                  22 mei Big Sur ->Santa Barbara
                  23 mei Santa Barbara -> Six Flags (Beverly Hills, Hollywood, LA vluchtig bezoeken te doen op 1 dag?)
                  24 mei Six Flags Magic Mountain
                  25 mei Universal Studio’s -> Palm Springs ('s avonds naar Palm Springs rijden na sluitingstijd wat 18u is)
                  26 mei Palm Springs -> Sedona via Prescot (West fort of oak creek canyon trail wandeling maken)
                  27 mei Sedona (of Flagstaff)-> Grand Canyon (ganse dag in de grand canyon)
                  28 mei Grand Canyon -> Monument Valley (na de zonsopgang te zien in GC rijden we door naar Monument Valley en gaan daar proberen te overnachten)
                  29 mei M. Valley -> Antilope Canyon -> Zion (tegen de middag naar Antilope Canyon en 's avonds naar Zion)
                  30 mei Zion National Park
                  31 mei Zion -> Las Vegas
                  1 juni Las Vegas (online checken of Tioga pass open is)
                  2 juni Las Vegas -> Death Valley -> Bishop
                  3 juni Bishop -> Yosemite
                  4 juni Yosemite (overnachting in het park)
                  5 juni Yosemite -> San Francisco
                  6 juni San Francisco (auto ingeven)
                  7 juni San Francisco -> New York
                  8 juni New York
                  9 juni NY -> Brussel


                  Mochten er nog ideetjes zijn of opmerkingen, hou u nie in. We staan open voor alles (of toch veel)
                  De route is leuk ongeveer dezelfde als ik pas gedaan heb LA op één dag is te doen. wij lagen in downtown LA en hebben smorgens een wandelingske gedaan door financial district, dan auto genomen en richting venice gereden, daarna richting beverly hills (rodeo drive) en wat door de villawijken liggen rijden en tegen de avond nog rondgewandeld op hollywood boulevard.

                  de drukte is doenbaar in LA behalve tegen de avond :x wij zaten constant over sunset boulevard te rijden voor die villas te bereiken en het was daar ontzettend druk rond 5-6als je terug richting de autosnelweg reed.

                  Qua parken vind ik het jammer dat Bryce Canyon er niet in zit. Navajo Trail met Queens Garden trail was echt schoon vond ik. In Zion hebben wij de canyon overlook trail, emerald pools trail en Observation Point gedaan. Indien je schrik hebt van stijle afgronden en geen angst hebt 5km meer te wandelen doe dan de observation point trail. Uitzicht is gelijkaardig aan angels landing enkel nog hoger.


                  Op sommige momenten loop je ook wel langs een afgrond maar nooit is die recht naar onder en het pad is altijd zeker 2 meter breed. Ik heb het er ook ni op staan om dicht lagns een afgrond te lopen maar ik heb daar nooit schrik gehad
                  Nikon D7100 - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-200 VR I - Tokina 12-24 - Samyang 8mm - SB700

                  Comment


                  • #54
                    Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                    dank voor de info.

                    Ondertussen zit Bryce wel al in de route (vanuit Yosemite een dag naar Bryce)
                    De route en de online verslaggeving is te volgen op www.jonez.be/usa
                    WWW.JOPIX.BE
                    Just one click away...

                    Comment


                    • #55
                      Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                      even uw planning bekeken en ivm page - zion - bryce heb ik nog een paar tipkes. ziet maar wat ge er mee aanvangt

                      ik zie nu zo goed als een hele dag in bryce canyon staan. wij zijn er een middagske geweest en ik vond dat genoeg. paar viewpoints gedaan en de queens garden trail met navajo loop gedaan en ik had daarmee persoonlijk genoeg gezien dicht bij de hoodoo's geweest, zeer knappe wandeling!

                      Zion is echt veel meer te doen dus ik zou best vanuit page naar bryce canyon rijden over de cottonwood canyon road. dit is een dirtroad dus een SUV is nodig. ik weet nu niet of je een suv gehuurd hebt of niet. ik geef het maar als tipke. je kan dan smiddags in bryce rond gaan en de dag erna naar zion rijden voor daar een volledig dagske te hebben nog. je moet dan ook niet de weg van zion naar bryce en dan nog is van bryce naar las vegas dubbel rijden.

                      onze blog was http://exploringusa2009.blogspot.com bij dag 8 staath et verslag ovr de cottonwood cayon road. rechts vind je de link naar de fotopagina op photobucket.
                      Last edited by zjerre; 3 mei 2009, 17:32.
                      Nikon D7100 - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-200 VR I - Tokina 12-24 - Samyang 8mm - SB700

                      Comment


                      • #56
                        Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                        Weet je dat je in Bryce een helicoptervlucht kan boeken ? Je kan kiezen tussen 3 vluchten, wij hebben de langste gekozen en deze duurde ongeveer 50 minuten. Je vliegt tussen de blokken en nadert ze soms tot op enkele meter. Dit was 3 jaar geleden en ik neem aan dat dit nog bestaat. Je moest 's morgens vroeg reserveren in de lobby van Ruby's Inn en ze vertrekken op een grasveld schuin links over Ruby's Inn. Niet goedkoop maar wel een aanrader, volgens mijn mening zelf beter dan de vlucht over de Grand Canyon.
                        Succes met je reis.
                        JP





                        Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                        dank voor de info.

                        Ondertussen zit Bryce wel al in de route (vanuit Yosemite een dag naar Bryce)
                        De route en de online verslaggeving is te volgen op www.jonez.be/usa

                        Comment


                        • #57
                          Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                          een beetje een late reactie maar ik heb vorig jaar een gelijkaardige reis gemaakt, ook alles zelf geboekt en dit viel reuze mee.
                          Ik heb er ook een website van gemaakt met een beperkt reisverslag en een heleboel foto's.
                          Bij alle foto's zijn ook de GPS-coördinaten te vinden zo kan je zien waar precies de foto's genomen zijn.
                          Hopelijk hebben jullie hier wat aan .

                          http://usa.codi.be
                          Dirk C.

                          Comment


                          • #58
                            Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                            bedankt cédé. Ben vollop aan het lezen.
                            binnen anderhalve week zijn we al onder weg.
                            Je kan alles live volgen op www.jonez.be/usa

                            Bedankt iedereen voor de info.
                            WWW.JOPIX.BE
                            Just one click away...

                            Comment


                            • #59
                              Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                              * San Francisco
                              * Yosemite National Park
                              * Mono Lake, June Lake and Bodie Historic State Park
                              * The Extraterrestrial Highway
                              * Zion National Park
                              * Bryce Canyon
                              * Grand Canyon
                              * Antelope Canyon
                              * Monument Valley
                              * Las Vegas

                              Mijn fotoverslag vind je hier terug:

                              Last edited by anonymous; 11 maart 2011, 07:05.

                              Comment


                              • #60
                                Re: USA autovakantie: georganiseerd of zelf organiseren?

                                sjieke foto's dude!

                                Ik hoop dat ik er ook zo'n paar kan maken.
                                Had jij overal je statief mee?
                                zoals in vegas (venice hotel en cecars palace?)

                                Je spreekt in je verslag dat je op het juiste moment in Antilope canyon moet zijn.
                                Enig idee wanneer dat best is? Of waar je voor een bepaalde periode kunt kijken wanneer je er best binnen gaat?

                                Ik denk om een monopod mee te nemen ivm gewicht en zo.
                                De moeite denk je?

                                alvast bedankt voor de info.
                                WWW.JOPIX.BE
                                Just one click away...

                                Comment

                                Working...
                                X