Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cote d'azur (Parc national du Mercantour)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• cote d'azur (Parc national du Mercantour)

Hallo

Wij gaan van 9 mei tot en met 23 mei naar port frejus in de cote d'azur. Nu is natuurfotografie 1 van mijn hobby's en wil ik wel eens iets anders zien dan aan onze kust.

Dus is een trip naar camarque gepland om de flamingo's en andere vogels te ontdekken, Maar nu vroeg ik mij af of jullie nog plaatsen kennen?

Ik overweeg Parc national du Mercantour, maar vind heel weinig terug waar ik wat kan vinden. Het parc is heel groot en weet niet juist waar ik moet zijn om mijn wandeling te beginnen. Ik zou graag gemzen, steenbokken, roofvogels, ... zien. Wie weet waar ik het meeste kans heb om ze te zien?

Groeten Davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Re: cote d'azur (Parc national du Mercantour)

is er nog niemand naar mercantour geweest?

Waar zou ik lammergieren kunnen vinden?
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Ik heb geen ervaring met het PN du Mercantour maar wil er zeker een van de jaren eens naar toe.

Lammergieren kan je vinden in de Pyreneeën. Ik ga daar elke paar jaar naar toe voor een tiental dagen en zie iedere keer wel een paar Lammergieren. Meestal echter vanop een hele afstand en onmogelijk degelijk te fotograferen.

Mvg,

Luc
      Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

Comment

in de camargue moet je zeker parc ornitologique bezoeken

groeten
        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Weet niet of je die daar kan tegen komen, maar om gemzen, steenbokken te zien heb ik horen zeggen dat je dan heel vroeg de natuur in moet, wij zijn vorig jaar naar de Vanoise streek geweest waar we één bok en veel marmotten gezien hebben, als wij vertrokken rond 10.00 u dan kwamen die wandelaars al terug ?!. Ook een mooie streek is de Georges du Verdon (Natuur) en misschien wel wat roofvogels, is wel wat km rijden vanuit Fréjus. Veel plezier, grts Ingrid
          groetjes Ingrid

Comment

het is een klein half uurtje van Frejus.. maar het "massief van de moren" is best wel een unieke plaats om rond te lopen... Op gebied van vogels heb ik geen idee maar prachtige natuur.. Heuvels vol met kurkbomen, wijngaarden, veel verschillende soorten hagedissen, lavendel, olijven, boeren, .........
            Mooiste kant is de heuvels rond la garde frainet. ongeveer 10 minuutjes van grimaud en 15-20 minuutjes van port grimaud.
            kan je gemakkelijk 3 dagen rondwandelen en fietsen zonder 2x hetzelfde te zien.
            poof

Comment

Bedankt voor de info. Maar heb allesinds al een wandelroute gevonden.
              Rond de vallee des merveilles. Met le lac vert en lac basto

Misschien kijken om daar ergens in hut te blijven slapen. Ik zal wel zien.

Gorges du verdon heb ik al verleden jaar gezien en is inderdaad zeer mooi. Maar misschien gorges du cian met zijn rode rotsen.

Nu nog zien of ik een 80-400 VR koop of een sigma 50-500

Comment

Working...
              X