Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ga op reis (Zuid-Afrika) en neem mee...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik ga op reis (Zuid-Afrika) en neem mee...

Van 3 tot 27 augustus gaan wij een rondrit doen door Zuid-Afrika. Ik vraag mij af of ik geen aanvullend materiaal nodig heb.
    Ik beschik over een D70. Op dit moment werkt die uitstekend, ik hoop dat die het zo volhoudt.
    Ik heb ook nog een Tamron AF 18-250mm en een Nikon AF-S Micro Nikkor 105 mm.
    Heeft iemand ervaring. Ik wil de wilde dieren fotograferen, is mijn zoomlens groot genoeg of heb ik iets zwaarders nodig.
    Bestaat er een mogelijkheid om lensen te huren?
    Ik heb nog wel heel veel tijd, maar ben mij nu toch al aan het informeren.

Re: Ik ga op reis (Zuid-Afrika) en neem mee...

Beste,

Uw d70 moet uiteraard volstaan. Een extra batterij is wellicht aangewezen.
    De lenzen: 18-250, ik ken die lens helemaal niet. Jij wellicht wel. Als je er tevreden van bent en ze goed kan gebruiken, dan ga je er in Zuid Afrika ook schitterende beelden mee kunnen nemen. Ik moet wisselen tussen een 18-70 en 70-300. 250 gaat te weinig zijn voor kleine vogels en leeuwen die verder zitten (dit zou een interessante enquete zijn. Ik heb nooit in mijn leven een leeuw gezien waar ik geen foto van nam, dit geld wellicht voor alle katachtigen, maar die andere zie je niet zo frequent en zijn dus altijd al speciaal).
    Wellicht volgen hier pleidooien voor bigma's, VR lenzen, lichtsterke lenzen, ... Die hebben natuurlijk allemaal meer mogelijkheden en zijn beter. Je moet afwegen of je die duizend(en) euro's wil uitgeven om een aantal foto's te nemen waarvoor je huidige materiaal ontoereikend is. Als je met jouw materiaal er niet in slaagt om met prachtige beelden terug te komen uit Zuid Afrika, dan ligt het niet aan je materiaal.
    Mijn beste foto's uit Zuidelijk Afrika zijn allemaal met een 18-70 nikon lens genomen. Maar ik ben verre van een professioneel en geef geen bergen geld uit aan m'n fotomateriaal.

Comment

Idd, ik kan het ook over mijn bigma hebben en hoe ik deze steeds meeneem tijdens een game drive. Echter, het is idd wat je wil spenderen aan extra glas. Ik zou, als je geen vogels wil fotograferen, dan mss toch eens kijken naar de 70-300VR die toch handig kan zijn als je moet fotograferen uit een auto met nog andere toestisten.
      Wil je foto's nemen bij zonsopgang en ondergang heb je dan weer meer lichtsterke lenzen nodig maar ga ervan uit dat je geen €€€€€ wil uitgeven.

Amuseer je ginds

Comment

Wat je nodig hebt, wordt bepaalt door je eisen. En dat wordt dan weer beïnvloedt door je portemonee.
        Massa aan info vindt je hier
        Forum voor het bespreken van Reisfotografie. Niet alleen tips rond leuke lokaties, maar ook praktische fotografietips voor de reizende fotograaf komen hier aan bod.

Lenzen huren komt op die tijdspanne waarschijnlijk duurder uit dan kopen

Comment

70-300 vr is idd een goeie, scherpe, lichte en betaalbare zoom lens. Met die vr kun je echt je statief thuislaten en desnoods pittezak gebruiken voor zonsop/ondergangen.
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Working...
          X