Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Vlinderen" in Aosta

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• "Vlinderen" in Aosta

Is er iemand die al speciaal naar het Aosta dal op reis is geweest om vlinders te gaan fotograferen en een paar interessante tips/locaties kan geven.
    Naar het schijnt zou het er wemelen van de vlinders.
    Ik zoek ook een camping of iets dergelijks om een weekje te overnachten (met vrouw en peuter).

Je vindt er wel wat op internet van maar alle tips zijn welkom

Alvast bedankt voor de reacties

Re: "Vlinderen" in Aosta

Hey,

Ik ga regelmatig naar Aosta en omgeving. Aosta vallei bezoek ik steeds vluchtig om zo snel mogelijk in het hooggebergte te zitten (ben alpinist).

Het is me wel nog nooit opgevallen dat er in Aosta meer vlinders zitten dan elders.

Wat ik wel kan aanbevelen is het Gran Paradiso gebied.
    Zowel in de de vallei van Cogne als Valsavaranche wemelt het van de gemzen en de steenbokken.

Een leuke en gezellige camping (met een rustige, maar leuke bar met heeeeerlijke koffie en Gennipy) is camping "Gran Paradiso" in Valsavarenche.

Let wel, ga je met de tent, de zon staat laat op de camping en is heel snel weer verdwenen (zeer diep en stijl dal). Dat maakt de camping koud voor een peuter.

Maar de uitbater (Franko) is nen toffe pee, de bar is gezellig en indien je geen tent wilt opslaan, hij heeft ook challets te huur. Wel tijdig reserveren.

Have fun!
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

vorig jaar het gebergte zuidalpen gedaan (karawanken) op het drielanden punt met italië/oostenrijk/Slovenië en ondanks 2500m nog nooit zoveel vlinder bij elkaar gezien.
      op één bloem 3 koningnnepages.
      jammergenoeg die dag geen macrolens meegenomen en mijn vrouwke heeft vlinderfobie
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
        Hey,

Ik ga regelmatig naar Aosta en omgeving. Aosta vallei bezoek ik steeds vluchtig om zo snel mogelijk in het hooggebergte te zitten (ben alpinist).

Het is me wel nog nooit opgevallen dat er in Aosta meer vlinders zitten dan elders.

Zowel in de de vallei van Cogne als Valsavaranche wemelt het van de gemzen en de steenbokken.

Een leuke en gezellige camping (met een rustige, maar leuke bar met heeeeerlijke koffie en Gennipy) is camping "Gran Paradiso" in Valsavarenche.

Let wel, ga je met de tent, de zon staat laat op de camping en is heel snel weer verdwenen (zeer diep en stijl dal). Dat maakt de camping koud voor een peuter.

Maar de uitbater (Franko) is nen toffe pee, de bar is gezellig en indien je geen tent wilt opslaan, hij heeft ook challets te huur. Wel tijdig reserveren.

Have fun!
        Bedankt voor de info

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        vorig jaar het gebergte zuidalpen gedaan (karawanken) op het drielanden punt met italië/oostenrijk/Slovenië en ondanks 2500m nog nooit zoveel vlinder bij elkaar gezien.
        op één bloem 3 koningnnepages.
        jammergenoeg die dag geen macrolens meegenomen en mijn vrouwke heeft vlinderfobie

Oeioei, ik zou me snel een ander vrouwke zoeken.

Die streek staat al lang op mijn verlanglijstje maar is precies nogal een grote omweg ( wij gaan daarna nog een weekje na Toscane)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koeks Bekijk bericht
          Die streek staat al lang op mijn verlanglijstje maar is precies nogal een grote omweg ( wij gaan daarna nog een weekje na Toscane)
          Wanneer plan je om te gaan?

We denken aan een identiek scenario (maar dan niet op camping).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Wanneer plan je om te gaan?
            .

Normaal gezien gaan wij de eerste week van het bouwverlof in de buurt van Aosta logeren.
            Ik twijfel wel nog een beetje aan de locatie.

Mvg Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
              Hey,

Have fun!
              U bent blijkbaar ook goed vertrouwd met één van mijn lievelingsgebieden. Een streek waar ik al regelmatig heb rondgetrokken én geklommen. Waarschijnlijk staat er dit jaar weer een trekking op het progamma in het Monta-Rosa massief (de week voor 21 juli, maar misschien dat ik er zelf nog iets aankleef). Wat mij betreft, een absolute aanrader !!
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Working...
              X