Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polen - Gliwice

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Polen - Gliwice

Dag, ik moet begin februari voor een week naar Polen, voor het werk - 100km ten westen van Krakow (Gliwice).

Aangezien dit de eerste keer is dat ik naar Polen ga, graag wat tips.

Is het bvb aan te raden om de reflex mee te nemen? (ik denk in eerste instantie de compact mee te nemen in kader van gesleur en risico van diefstal bvb in het hotel). Is uiteindelijk ook geen vakantieuitstap. En buiten de werkuren is er geen "licht"...

Alvast bedankt,
    Carlo

Re: Polen - Gliwice

Ik ben zelf een 5tal jaar geleden 10dagen op uitwisseling met school naar Polen geweest (Puławy, nabij Lublin). Toen had ik al een bridge toestel, en heb daar openlijk mee rondgelopen. Pogingen tot diefstal of blikken richting het toestel heb ik nooit meegemaakt. De indruk die ik daar gekregen heb, is totaal tegenstrijdig met de vooroordelen die men heeft over de Poolse bevolking. het is een prachtig land, dus neem zeker je compactje maar mee, en een reflex zou ik toch ook wel overwegen. Je hoeft daarvoor geen volledige uitrusting mee te nemen, een breedhoeklensje is imo al meer dan genoeg.
    Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

Comment

Ik heb 5 maanden in Wroclaw gestudeerd en gewoond. Heb op alle mogelijke plaatsen in het land rond gelopen met reflex + een hoop lenzen en ik heb nooit het gevoel gehad dat iemand iets wou proberen. Ik heb ook nog nooit zo'n grote concentratie van mede-fotografen als in Wroclaw
      www.flickr.com/nertog/sets

Comment

1 tip : bezoek zeker een keertje auschwitz. vooral Birkenau is indrukwekkend. Zeker doen, ook al moet je er verlof voor nemen.

en terwijl je daar dan bent, neem ff een kopie van deze

--
        Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

een gat in m'n geschiedenis

Inderdaad Perrush, m'n reflex zal zonder twijfel in de handbagage meegaan.

Of ik vrij kan maken weet ik nog niet. De vlucht en hotel zijn al geregeld.
          Hangt dus van de "planning" af.

Indien de kans zich voordoet, zal ik zeker de regio verkennen. Birkenau staat dan op nr 1. (historisch gezien)

Nertog en Dummy, ook bedankt voor de reacties.

Comment

Vorig jaar in Polen geweest: Krakow en Auschwitz zeker bezoeken. Auschwitz bestaat uit 3 kampen waarvan het derde niet meer kan bezocht worden. Auschwitz I wordt zeer druk bezocht en begint een beetje op een Vlaamse kermis te gelijken; Auschwitz II (Birkenau) - waarvan bovenstaande foto getuigt - is stukken interessanter en hallucinanter.
            Inzake je fotogerief: Polen is heus niet onveiliger dan Vlaanderen op dit vlak.
            Wel opletten met de wagen: steeds op een bewaakte parking achterlaten en niet achteloos langs de weg. Want dan zouden er bepaalde accessoires wel eens kunnen verdwijnen.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nertog Bekijk bericht
              Ik heb 5 maanden in Wroclaw gestudeerd en gewoond. Heb op alle mogelijke plaatsen in het land rond gelopen met reflex + een hoop lenzen en ik heb nooit het gevoel gehad dat iemand iets wou proberen. Ik heb ook nog nooit zo'n grote concentratie van mede-fotografen als in Wroclaw
              Zalig je hier ook tegen te komen.
              Ik vervang dit jaar Nertog zijn plaats voor een 5 maand Wroclaw. Ik twijfelde sterk...
              Maar de SLR zal wel mee gaan! Ik wil de kans niet ontlopen want het is een land met een groot fotografisch potentiaal zowel architectuur als mensen als natuur!

@Nertog: kleine hint, we hebben samen je fotos op flikr bekeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senscript Bekijk bericht
                Zalig je hier ook tegen te komen.
                Ik vervang dit jaar Nertog zijn plaats voor een 5 maand Wroclaw. Ik twijfelde sterk...
                Maar de SLR zal wel mee gaan! Ik wil de kans niet ontlopen want het is een land met een groot fotografisch potentiaal zowel architectuur als mensen als natuur!

@Nertog: kleine hint, we hebben samen je fotos op flikr bekeken
                Schitterend Wist niet dat je hier ook rondneusde! Zeker meepakken die DSLR, ik had 'em ginder voor geen geld van de wereld willen missen.

Allez, amuseer u ginder..en wie weet lopen we mekaar daar nog wel eens tegen het lijf!
                www.flickr.com/nertog/sets

Comment

hoi,
                  leuk dat je naar Polen gaat .
                  ten eerste voor diefstal hoef je niet bang te zijn en zoals reeds gezegd steeds betalende parking gebruiken.het is zoals overal laat niets achter in de auto
                  in zie dat je naar Gliwice gaat in het industiebekken van opper-Silezië.Polen is een prachtig land maar stel je hier in deze buurt geen al te hoge verwachtingen kwa natuur en dergelijke is niet voor niet een industriebekken met veel koolmijnen en staal industrie.zo dan eerder naar Katowice gaan ook wel een industriestad .
                  je bent dan in de buurt van Pszczyna een oud jachtslot wat de moeite waard is om te bezoeken.mooie en inpozante jachtuitrustig en mooie stijlkamers.
                  Auschwitz en Birkennau zijn zeker de een bezoekje waard http://forum.belgiumdigital.com/f68/...an-224483.html maar
                  hou er rekening mee dat het verkeer er niet zo vlot gaat als hier dus je kan er wat tijd bijkan tellen om terplaatse te geraken.
                  van Gliwice kan je toch al vlug op een a een en half uur rekenen en dan te bedenken dat wij hier toch wel een 6 tal uren aan gespendeerd hebben om het te bezoeken.
                  Krakow ligt van die kant uit nog verder weg.al zijn het op papier 100km hou rekening met het verkeer.
                  verden een fijne week in Polen toegewenst
                  Last edited by lilybie; 31 januari 2009, 17:54.
                  Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Bij deze zijn we dan terug van weggeweest

Lilibie, zoals je aangaf, inderdaad vooral steenkool en staal industrie. Had even het gevoel ergens tussen Luik en Charleroi te zitten...

Jammer genoeg heb ik geen gelegenheid gehad om de regio te verkennen.
                    's Morgens om 7h vertrekken , en 's avonds meestal pas om 19h terug in het hotel te Katowici. Dan nog gaan eten.... dus lange dagen!
                    Daarenboven bijna de hele week sneeuwbuien , en geen eigen vervoer (meestal met 3-4 man met de taxi )

Waarvan ik wél heb kunnen genieten , was het culinaire aspect van lokale gezellige restaurants tot de meer internationale

De kans zit er in dat ik binnen een aantal weken nogmaals moet gaan. En dan gaat de reflex voor alle zekerheid nogmaals mee.

Allen nogmaals bedankt voor de tips. En wie weet, de volgende keer meer geluk ....

Comment

Working...
                    X