Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorbereiding trip VS: Materiaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voorbereiding trip VS: Materiaal

Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
    Daar we een maand gaan toeren was ik niet van plan om met de tent te gaan, alhoewel het mij schitterend lijkt om te kamperen in de parken zelf.
    Het gaat hier dus echt om motel/hotel

Die verloopstekker ligt al klaar ;o)

Vraag me ook af of ik een tweede batterij nodig heb (Ik hou het momenteel heeeel lang uit met één)
    Hou er rekening mee dat in de nationale parken de campings op nul comfort zitten, een stopcontact is daar al een probleem. Enige wat je daar vindt zijn een toilet, een kraan met koud water en een ijzeren bak om je eten verplicht in te bergen.(wegens beren)
    dus als je een beetje comfort wil moet je in de herbergen van de parken overnachten.Gezien je geen tent bij hebt lijkt dit al uitgesloten.
    Als je twijfelt over het aankopen van een lens doe het dan ginder. De dollar staat zo laag dat deze ginder zeker minder kosten. Garantie is toch van de fabrikant.
    Goeie reis.
    gilliom
    Sony T300
    Nikon D90 18-200mm

Comment

zie wel dat je je materiaal niet moet tonen als je België terug binnenkomt.
      Voorzover ik weet begint het serienr van Nikonlenzen in de US met "US...".

Redelijk moeilijk uit te leggen eens je in Zaventem aankomt

Comment

Kan natuurlijk altijd zeggen dat ik hem al vroeger aangekocht had. En dat er al taxen op betaald zijn geweest, gaan ze zo moeilijk doen dat ze daar bewijs van willen?

Comment

Heb zojuist een paar sites in de USA bekeken en de prijzen voor de lenzen zijn daar blijkbaar niet meer zo interessant, integendeel, hier goedkoper en geen problemen bij terugkomst. Btw heb je al je breedhoek gekocht ? Overweeg serieus ook om de Tokina 11-16 f2,8 aann te schaffen. Maar er zoudenn blijkbaar 2 versies van bestaan : de f2,8 AT XD en de f2,8 AT X 116 Pro DX AF. Zijn dat dezelfde lenzen ? Of is de tweede een nieuwe versie ( zie ook Konijnenberg alwaar ze naar refereren ) Is het mogelijk om gelijk welke Polarisatiefilter te gebruiken op deze lens ?

Comment

De Tokina 11-16 is idd de lens die ik nog op het oog heb en misschien ook de nikkor 70-200VR ipv de sigma 50-150 maar dan met teleconvertor. Geen idee of er meerdere uitvoeringen van de tokina zijn, maar de recensies zijn zeer degelijk, en hij is ook nog eens lichtsterk

Ik vraag mij ook af of ik van al mijn apparatuur kopieën van de facturen moet meenemen om op het vliegveld problemen te vermijden.

Comment

De 70-200 f4 L van canon heb ik al maar ik twijfel tussen de Tokina 11-16 en de 10-17. Zou er een groot verschil zijn ? De 10-17 is goedkoper, maar de lichtsterkte is dan minder. Wat dacht jij ? Normaal gaat mijn voorkeur ook naar de 11-16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                Ik zit wel met een ander dilemma? Ik weet niet of ik van tevoren de hotels/motels moet boeken of dat ik dit best alleen in de parken doe? Iemand ervaring hiermee. Ik ben een beetje bang dat we minder vrijheid hebben als alles vastgelegd is.

Wat betreft boeken van hotels/motels in de Nat. Parken, daar heb ik geen ervaring mee.

Maar zou wel de raad geven van iets te zoeken even uit de Parken. Is misschien wel wat goedkoper, want de prijzen in de Parken zelf, denk ik, dat deze wel iets duurder zullen zijn dan erbuiten.

Op voorhand niks vastleggen, er zijn overnachtingsmogelijkheden genoeg.

Ik heb verscheidene malen rondgetoerd in de US en niks op voorhand geboekt.
                Ge moet enkel een overnachting geboekt hebben bij aankomst om aldaar zekers de eerste nacht door te brengen. Kan je dat invullen op de papieren voor de US binnen te komen.

Voor de rest een goed reis gewenst en wij verwachten hier de foto's ervan.

Good luck and see you !!!
                Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Ik ga nu al 12 jaar op rij naar het NW van de VS ( Wyoming - Montana ) en telkens boek ik mijn hotel-motel op voorhand online met creditcard. Nooit geen probleem gehad. Meestal blijf ik een 2tal dagen op dezelfde plaats en rij ik de omgeving af in een huurauto. Enkel in Cody (Wyoming) blijf ik ongeveer één week omdat dit een ideale uitvalsbasis is voor Grand Teton Nat Park, Yellowstone en de Big Horn Mountain Range. Alles ongeveer op een uur rijden enkel de Tetons zijn een goede twee uur rijden maar daarvoor heb ik een hotelkamer geboekt in Jackson Hole op een beugscheut van de Tetons. Waarom een, HOTELkamer ? Wel omdat je dan daar ook komfort hebt, en daarmee bedoel ik, internetaansluiting ( handig voor de thuisblijvers) mogelijkheid tot opladen van batterij , toch een soort van veiligheid voor je materiaal en natuurlijk ook al de rest ( maaltijden, otbijt en vele andere ) Maar dat is natuurlijk een kwestie van voorkeur. In ieder geval vallen de verblijven in de parken zelf nogal duur uit en dikwijls volzet. Makkelijk tot 200 a 400$ soms. Dus kijk je misschien vooraf even waar je precies wilt verblijven je vermijdt aldus iedere dag zoeken naar een overnachting wat ook tijd kost en soms ergernis met zich mee kan brengen. In ieder geval wens ik je een goede reis en geniet ervan, die streken zijn adembenemend.

Comment

Ik ga in juni 24 dagen naar de westkust. We hebben alle overnachtingen vastgelegd. Simpel omdat we dan niet om 7 à 8 uur 's avonds nog moeten zoeken. Ik heb gemerkt dat bij het boeken er toch verscheidene hotels reeds volgeboekt waren.

We verblijven ook telkens in de nationale parken (grand canyon, grand teton, yellowstone, bryce canyon, death valley en yosemite). Idd dit is duurder, iets minder comfortabel en deze moet je zeker op voorhand boeken (bv yosemite was weinig nog vrij te vinden) Maar het grote voordeel is dat je zoveel meer tij kunt doorbrengen in het park zelf. Maar ipv een dure hotelkamer, heb ik steeds cabins of zelfs cabintents geboekt. Sommige parken liggen perfect aan een stadje zoals arches en antelope canyon en dat zie je direct aan de prijs/kwaliteit.

In de grand canyon slapen we op enkele 100den meters van de canyon zelf ipv enkele kilometers. Ge moogt gerust zijn dat ik zonsopgang of ondergang zal missen!

Comment

Working...
                    X