Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andalusië

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Andalusië

heeft er iemand tips qua locaties om toffe foto's we gaan komende zomer naar Andalusië
    grts
    groetjes Ingrid

Re: Andalusië

Het stadje Ronda.

Eerste weekend van september is er een groot festival met flamenco, stierengevecht en paardenparade. Wordt altijd bijgewoond door de kroonprins en zijn gevolg.
    :::: Canon :::: 1D MkII N
    :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
    :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Hoi,
      héél Andalusië is mooi.
      Ronda en andere witte dorpjes,
      Alahambra in de stad Granada, Mesquita in stad Cordoba, stad Sevilla...
      de gehele zuidkust, zowel middelandse zee als de oceaan (andere kant van Gibraltar).
      Branding van de oceaan is lekker ruig.
      Het ruige berglandschap van de Sierra Nevada.

Tip: huur een auto met goede airco, vanuit 42° Celcius (in de stad Cordoba) is dat dan toch wel fijn

Have fun en blijf smeren...
      Adrie

Comment

Vorig jaar deze gedaan:
        Klik
        Machtig! Een extra dagje ingelast in Granada voor het Alhambra. Krachtig!
        Kijk eens in mijn topic voor een foto uit de laatste stopplaats.
        En ook deze. En 'k heb er nog een paar duizend.
        Er is altijd wel iets te zien!
        Neem veel geheugen mee!!!
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

Wij gaan er in april naartoe .. dit draadje volg ik dus even
          Albums : http://fotografiepeterderycke.be
          Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

Comment

Ik heb er twee jaar geleden een weekje rondgereisd. Naar mijn mening was Granada de tofste stad. Er is daar een speciale atmosfeer die ik in bv. Cordoba niet kon terugvinden. Granada is populair bij Erasmusstudenten. Als je er bent is het niet moeilijk te ervaren waarom... Het Alhambra is idd heel mooi. Zeker niet vergeten op voorhand je ticket te kopen (online)!
            :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

De toppers zijn hier reeds opgesomd: Granada, Cordoba, Sevilla, Ronda etc...
              Nog een tip voor vogelliefhebbers: Op een rondrit met huurwagen op eigen initiatief zijn we destijds in de buurt van Antequera - Molina bij een meer beland waar heel wat flamingo's halt houden bij hun overtocht. Jammer genoeg waren wij daar eind augustus en was was het landschap dor, de hoeveelheid water en flamingo's erg beperkt. Er is een bezoekerscentrum bij waar we een fototentoonstelling zagen van de periode wanneer de flamingo's er zijn. Ik vermoed dat wie in april gaat meer geluk zal hebben.
              Ik heb wat op Google Earth zitten zoeken maar vind niet meteen de ligging terug.
              Als ik me niet vergis is naam +- laguna del fuente de piedra
              BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

Comment

Inderdaad "Fuente de Piedra" 7,5 km ten oosten van Mollina.
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

Comment

Het hoogste dorpje van het Spaanse vasteland: Trevélez. Bekend om zijn Jamón serrano en zeer typische karakter. De rit door de Sierra Nevada er naartoe is al een belevenis op zich.
                  EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

Comment

allemaal bedankt voor de info, we gaan met onze eigen cabrio naar Iznajar en Huéscar (logeren bij Belgen), er zitten al enkele plaatsjes bij die ik had voorzien maar de extra tips komen zeker ook van pas, zie er al naar uit,
                    grts Ingrid
                    groetjes Ingrid

Comment

Wij waren er ook... klik voor eentje van ons van het kasteel van Iznajar op Panoramio
                      ('k Haal de link weg als je dat wenst)
                      Oók wandelen met GPS?

Comment

Als je naar Ronda gaat kan je onderweg ook Gaucin bezoeken. Het is een van witte dorpjes met ruïnes van een Arabisch kasteel. Vandaar heb je een zicht tot in Gibraltar.
                        Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Dit volg ik ook. We vertrekken in september voor drie weken naar ginder. Een concrete route hebben we nog niet. Granada moet er zeker inzitten want ik wil mezelf trakteren op een nieuwe gitaar en ginder heb nogal veel gitaarbouwers. Ik moet mezelf daarvoor ook nog blijmaken met een nieuwe lens want ik denk dat ik met m'n tamron 17-50 misschien hier en daar iets tekort kom. (en dat allemaal in tijden van recessie)
                          Heeft er trouwens iemand wat goede bed & breakfast-adresjes?

Waar ook mooie plaatjes te schieten zijn is op het traject van "el camino del rey", ge moogt wel geen hoogtevrees hebben...

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lebowski Bekijk bericht
                            Waar ook mooie plaatjes te schieten zijn is op het traject van "el camino del rey", ge moogt wel geen hoogtevrees hebben...

grtz
                            Verd....,

net wat fotootjes hiervan gezien op google earth , dat hebben we afgelopen jaar dus gemist...
                            ik denk dat ik nog 'n keertje terug moet. Hé, wat erg .
                            Maar eerst nog wat andere streken.
                            Groet
                            Adrie

Comment

net wat fotootjes hiervan gezien op google earth , dat hebben we afgelopen jaar dus gemist...
                              Als het een troost mag zijn: iedereen die Andalusië bezocht heeft wel een prachtig stukje natuur of cultuur niet gezien! Niks aan te doen; er is zo veel te zien dat het onmogelijk is om een allesomvattende selectie te maken.
                              Teruggaan... en nog eens teruggaan is de boodschap.

Voor vogelliefhebbers: in meer dan één van de Sierra's van Andalusië cirkelen de gieren regelmatig boven je hoofd. Wij zagen er het meest in de prachtige Sierra de Grazalema. Mijn beperkt glaswerk liet me echter niet toe mooie foto's te maken.
                              En natuurlijk is dan ook de Coto Donana een bron van fotoplezier. Met wat ge-Google vind je er alles over. En zie ook mijn threads over "El Rocio", de flamengo's, het Cortijo de Los Mimbrales en Zahara. Toeval dat de meeste van mijn selectie uit Andalusië komen?

Dus zeker geen gebrek aan onderwerpen!
                              Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                              X