Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Madagascar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Madagascar

Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
    Vandaag te horen gekregen dat er een negatief reisadvies is voor Madagascar.
    We kunnen nu wel zonder kosten onze reis anuleren omdat de regering een negatief advies geeft maar nu begint onze zoektocht opnieuw.

denk momenteel aan Indonesie...
    Er zijn een paar criteria waaraan het moet voldoen.

- het moet er mooi weer zijn ergens in september oktober ( geen regenseizoen)
    - natuur en vogels is een must ( vogelfotografie )
    - veiligheid

Iemand nog een briljant idee ??

Groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
    Ecuador: droog seizoen - prachtige natuur - massa's vogels in de jungle-gebieden.
    Eventueel een optie naar Galapagos of een eiland net voor de kust: poor men's Galapagos.
    Vrij veilig als je Guayaquil links laat liggen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Vantje... bedankt voor de tip.
      ik ga dit zeker een bekijken.

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Hi, wij (vrouw, 2 dochters en ik) vertrekken 3 juli voor een maand naar Mada. Tickets gekocht in dec 2008.
        We hebben contact met een lokale chauffeur/gids en alles is er rustig.
        Ik heb momenteel een 16 Mb capaciteit, maar als ik jullie bezig hoor zou ik dat best verdubbelen!
        als je geïnteresseerd bent laat ik iets horen als we terug zijn.
        en inderdaad Malarone slikken is een must, Lariam moet je zeker vanaf blijven volgens onze dokter, kan leiden tot zelfmoordpogingen en zware depressies.
        Duur allemaal om nog van de hepatitis inentingen niet te spreken!

groetjes , Jan

Comment

Als er een negatief reisadvies is zou ik niet naar dat land gaan, om de eenvoudige reden dat je mogelijk problemen met je verzekering zou kunnen krijgen. Als je droge gebieden zoekt is het eenvoudig, daar waar het zomer is heb je meer kans op regen, dus ten noorden van de evenaar tussen juni en september en ten zuiden van de evenaar zes maanden later.
          Lariam slik ik sinds 1997 nier meer, niet dat ik er problemen mee heb gehad, maar ik ben een beetje laks met pillen, voor westerlingen is het niet zo moeilijk om malaria te voorkomen, de (malaria)mug steekt alleen als het donker (en schemer) is , dus slapen onder een klamboe, buiten de klamboe de evt.blote lichaamsdelen insmeren met DEET. Mocht je toch naar Madagaskar gaan, autorijden is geen probleem, ik heb met een Renault 4 heel wat gezien, met lokaal transport kan ook, maar hou dan rekening dat deze manier veel tijd kost.
          Indonesië is overigens ook een erg mooi land.

Succes
          Roland
          Ciudad de Mexico

Sony A55,Tamron 28-75mm F/2.8, Tokina 60-300,Sigma 18-35
          www.reizigerssite.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janv Bekijk bericht
            We hebben contact met een lokale chauffeur/gids en alles is er rustig.
            Vreemd want de reisadviezen beweren net het tegenovergestelde:

http://www.fco.gov.uk/en/travelling-...C6D75D.tomcat2

http://www.diplomatie.be/nl/travel/c...ENL=MADAGASCAR

http://www.minbuza.nl/nl/reizenlande...adagascar.html
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Inderdaad nog steeds negatief reisadvies...
              Contact via internet met een Belg die daar werk zegt dat het alles behalve rustig is.
              Veel hotels staan leeg en investerrders trekken weg... ppfff.... wij vertrekken normaal 4 oktober maar ik ga toch stilaan maar omboeken naar een ander bestemming.

Groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
              Mvg,
              Rudy
              www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Indien je in Afrika wil blijven met nadruk op natuur en landschappen: Namibia en Botswana. Hyperstabiele, makkelijk bereisbare, veilige én prachtige landen.
                Daarnaast vond ik Oeganda ook geweldig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
                  - het moet er mooi weer zijn ergens in september oktober ( geen regenseizoen)
                  - natuur en vogels is een must ( vogelfotografie )
                  - veiligheid

Iemand nog een briljant idee ??

Groeten,

Rudy
                  Hey Rudy,

Even nagedacht over welke bestemmingen die wij al deden de zouden kunnen passen met wat jij wil...

Afrika; Botswana. Wij deden een trip doorheen de Okavango Delta, Khwai, Savuti en Botswana, en kwamen op een bird count van 171, en dat terwijl we totaal geen birders zijn. Maw ik vermoed dat een echte birder gemakkelijk het dubbele haalt. Link naar het (eerste deel van) reisverslag: KLIK

Zuid-Amerika; Brazilië. Wij deden een rondtrip met op het programma de Pantanal, Iguazu Falls, de Amazone en Isla Grande. Ik denk dat vooral de Pantanal voor birders een waar paradijs is. Ik heb toen niet geteld hoeveel soorten ik heb gezien, maar wat ik uit de grond van mijn hart kan zeggen; nog nooit zoveel vogelsoorten gezien op één reis als toen! De blauwe ara's als absolute highlight natuurlijk. Link naar het (eerste deel van) reisverslag: KLIK

Mvg,

J.
                  http://www.theafricabug.com

Comment

Voor de vogelliefhebber is de Pantanal in Brazilië een waar paradijs . Ik heb nergens meer vogels gezien dan daar. En tot en met oktober is het daar nog droog seizoen.
                    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

hey allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, er zijn zeker een paar bestemmingen bij die ik in gedachten ga houden.

groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
                      Mvg,
                      Rudy
                      www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Working...
                      X