Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schotland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schotland

Hey,

Als je interesse heb in vogels en natuur vind je in het zuiden van Schotland prachtige vogeleilanden waaronder Bass-rock , echt de moeite om eens een onbewoond eiland te bezoeken. Je kan hier meestal wel iets regelen om met een vissersbootje overgezet te worden.

http://www.vogelsvanbelgie.be/Engeland2008.html

Groeten,

rudy
    Mvg,
    Rudy
    www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Lang geleden ben ik in december eens in de Schotse highlands geweest. De pracht van het landschap blijft me nog altijd bij. Uitvalsbasis was Glasgow. Naar het schijnt heeft deze stad een metamorfose ondergaan en is ze vandaag redelijk hip. Ik herinner me loch Earn, loch Tay en natuurlijk Glencoe als prachtige plaatsen. Om plaatsnaambordjes te fotograferen moet je in "******ian" zijn.

Succes.

PS: Ik merk dat er een fatsoen-filter op BD berichten zit en dat ik die plaatsnaam er op geen enkele manier leesbaar inkrijg. Toch nog een link gevonden waar de naam niet in voorkomt, zodat de link niet verminkt wordt nog werkt: http://www.argyllonline.co.uk/index.asp?id=9
      Last edited by pichayandege; 1 december 2008, 12:32.

Comment

Even slim proberen te zijn , je bedoelt strondian ?

Wist je dat het chemisch element Strondium genoemd is naar Strondia ?

Maar om verder te gaan op Schotland : rond de Stacks Of Duncansby zit een kolonie papegaaiduikers en het mooiste meer is volgens mij het Loch Eriboll, beiden in het Noorden.
        Ook de Cairngorms zijn niet te versmaden maar laat me zeggen dat de steenhoopjes (cairns) er echt niet voor niks staan.

PaulM

Comment

Chrit,

heb je afgelopen weekend niks van gezegd.
          wil ik eigenlijk ook wel.
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

Comment

In Scotland moet je eerst geluk hebben met weer!!

van Glasgow naar Glencoe..... prachtig en dan maar verder gaan...

kom er al jaren en nog niet moe

volgend vertrek overmorgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Even slim proberen te zijn , je bedoelt strondian ?

Wist je dat het chemisch element S trondium genoemd is naar S trondia ?
              Nit picking ... S_trontium en S_trontian ...

Comment

Kijk alvast eens naar Ben Nevis... als het mooi weer is is hij schitterend...

ga ook langs de valei van Glencoe, en vergeen niet de Highland cows te fotograferen (koebeesten met haar dat langer is dan dat van The Beatles!)

Pat

Comment

Als whisky en schotland gek kan ik u een hele dag animeren met verhalen, leuke plaatsen, foto's,... ik zal proberen om een paar dingen aan te raden.
                  Wij hebben vorig jaar een maand door schotland getrokken met onze motor met zijspan.

isle ok skye (bezoek skye skins, schapenvellen)

isle of mull en zeker iona en fingals cave

Ardnamurchan (schiereiland met verlaten dorpjes en adembenemende natuur en van hieruit met de ferry naar isle of mull om zo in de kleurige haven van tobermory toe te komen en vanop isle of mull terug weg vanuit craignure naar de haven van oban.)

speyside : lochindorb, findhorn foundation, elgin, dallas dhu distillery museum
                  dalwhinnie, the cairngorms
                  distillerybezoek : wij hebben er zeker 20 gedaan en dit is echt de compleetste : BALVENIE (in glenfiddich distillery, niet de normale toer, maar de toer van the balvenie distillery (4 uur maar echt de moeite, je ziet ook de moutvloer en de vatenmakerij)

loch lomond grootste loch(meer) van GB

applecross steilste bergpas van ik dacht europa (net boven isle of skye)

glencoe mooie vallei en de ben nevis hoogste berg van GB

ik zal al stoppen, indien je ergens meer info over wil, laat maar weten, adressen om te eten, slapen, goeie pubs,bezienswaardigheden...
                  Last edited by sidecar; 10 december 2008, 20:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sidecar Bekijk bericht
                    applecross steilste bergpas van ik dacht europa (net boven isle of skye)

glencoe mooie vallei en de ben nevis hoogste berg van GB

ik zal al stoppen, indien je ergens meer info over wil, laat maar weten, adressen om te eten, slapen, goeie pubs,bezienswaardigheden...
                    Ik kick niet meteen op hoogste, diepste, verste, laagste, noordelijkste maar over steil gesproken, ken je het laatste stukje naar de vuurtoren van Mull of Kintyre ?

Ik weet niet waar je woont maar op Reismarkt (Brugge, begin maart) zoeken we altijd informanten die op een prettige manier gek zijn van een bepaalde bestemming.

Iets voor jou ?

PaulM

Comment

http://international.visitscotland.com/be/

Deze link heeft mij al veel diensten bewezen om Schotland te bezoeken
                      en was een goede leidraad voor onze uitstap aldaar

Comment

Ben al 2 keer in Schotland geweest en het blijft een van de mooiste landen in/rond Europa.
                        Ik weet niet waar je interesses liggen natuurlijk maar voor mij is het uiterste noorden het summum. Wij reden van Inverness helemaal omhoog, om dan langs de westkant terug zuidelijk te gaan en via Ben Nevis terug in Inverness aan te komen. Ongelooflijk wat we daar gezien hebben.
                        Enfin- laat maar eens wat horen wat je echt wil zien/weten want alles hier vertellen is onmogelijk.

Groetjes,

Luc

Comment

Working...
                        X