Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Australie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Australie

In december trek ik een maand naar australie.
    Warm en veel zon dus.
    Ik neem m'n EOS 1000D mee met standaard kitlens.
    Ben ik iets met deze lens: Tamron 18-200mm (F 3.5-6.3 XR Di-II)
    Zijn er nog dingen die ik nodig heb om echt mooie foto's te nemen?

Alvast dank,

Koen

Re: Australie

welk stuk ga je doen?
    ik zou je toch een polarisatiefilter en een goeie zonnenbril aanraden. Mijne was kapot en na een dag in de woestijn waren mn ogen verbrand. en goeie pet, en zonnecreme doen wonderen.
    http://www.effieweg.tk

Comment

Ik vertrek volgende week voor 10 weken....
      Wij vliegen aan in Cairns en vertrekken eind januari terug vanuit Adelaide.

De polarisatiefilter komt er maandag aan, want idd, met de prachtige blauwe hemels en zon is dat echt wel een must, al zal ik hem niet op al mijn menzen kunnen zetten.... :-(

Ik weet niet waar jij een tussenstop doet, maar wij hebben met opzet Singapore gekozen om er nog wat fotografieshopping te doen, het is er goedkoper dan bij ons en dan nog eens taxfree, dus er gaat zeker 1/3 tot de helft van de prijs af in vergelijking met België....

Comment

is dit een goede polarisatiefilter voor een canon 1000D met 18-55 standaard kitlens?

bedankt

Koen

Comment

Op de 18-55 een polarisatie filter gebruiken is niet voor de hand liggend, omdat de voorkant van de lens (waar de filter op vastzit) meedraait tijdens het scherpstellen...

Je filter (die gevoelig is aan hoe hij gedraaid is tov het invallende licht), zal je dus telkens moeten bijregelen (en soms verander je de focus zo...) Ook is het onmogelijk de filter te verdraaien als je zonnekap erop zit.

De EF-S 17-85 USM IS heeft hier geen last van (maar heeft dan weer een andere filter diameter)
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Geheugenkaarten zou ik meenemen ... en veel.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
            X