Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor naar Kenia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens voor naar Kenia

Ik ga binnenkort naar Kenia en ik wil graag nog een groothoeklens meenemen.
    Wat vinden jullie van de canon 17-35mm f2.8 of zijn er goedkoper goede alternatieven.
    En de tweede ik heb een canon 70-200mm f2.8 USM maar ik denk dat het te weinig is (200mm) voor het wild fatsoenlijk te fotograferen, misschien een converter erbij, maar welke?
    Graag jullie tips en bevindingen

PS ik heb een canon 40d, kitlens, canon70-200 f2.8 usm
    Canon 7D, Canon 40D, EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM ; EF70-200 mm f2.8L IS USM ; EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM ; Speedlite 580 EX II

Re: lens voor naar Kenia

Met een 1,4 converter zit je aan het equivalent van 448 mm wat m.i. genoeg is voor verreweg de meeste dieren. Voor vogels zal dit echter nog te weinig zijn.

Comment

Hallo,

Ik ben vorig jaar 4 weken naar Kenia geweest.

Voor lenskeuze zou ik opteren voor een super tele en groothoek + 70-200
      Wil je enkel grotere dieren fotograferen, dan heb je voldoende aan 400mm (full frame equivalent).
      Wil je vogel(tje)s fotograferen, dan heb je 600mm (full frame equivalent) nodig.

Qua groothoek, neem er één mee die goed stofdicht is.

Nog vragen? Stuur me een mail of pm

Sven

Comment

Als groothoek zou ik ten stelligste de 24-105L f4 kunnen aanraden. Deze lens geeft echt een topkwaliteit voor zijn prijs en is toch gemiddeld lichtgevoelig.
        Op mijn FF 5D is de 24mm groothoek genoeg, maar op een 1.6crop body gaat er van de groothoek natuurlijk wel wat verloren.
        Qua tele denk ik dat je moet denken 'hoe meer mm hoe beter'.

Groeten,

Mark
        http://markwijnants.zenfolio.com/
        Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

Als je op zoek bent naar een groothoekobjectief voor op een 40D, dat ook bestand is tegen stof en vocht, dan zou ik je de 17-40 L aanraden (24 op crop is niet bepaald breed).

In uw topic vermeld je 17-35. Is dit een typefout , en bedoel je 16-35, of kan je een 17-35 tweedehands op de kop tikken ?
          Ik zou in elk geval goed de prijs vergelijken.
          Ik heb de 17-40 al in stoffige en vochtige omstandigheden gebruikt, en deze lens functioneert nog altijd als nieuw. Ik ben hier heel tevreden over. Bovendien is deze lichter dan de 2.8 varianten, en op reis kan dit ook een extra voordeel zijn.
          Voor het prijsverschil kan je eventueel ook nog een leuke lichtsterke prime bijkopen (vb 50 1.4, 85 1.8).
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ik heb er al meerdere safaris opzitten, en ik zie het een beetje zo;

- 16-35 zou ik niet doen. Veel geld voor een 2.8 lichtsterkte die nergens voor nodig is. Ga dan eerder voor een 17-40 F4. Voor die ene milimeter een pak geld gespaard. De eerlijkheid gebiedt me echter te zeggen dat 17mm op een 1.6x crop niet echt de beste landschap-shots levert. Ik ben net terug van Botswana en 17mm op de 5D was veel beter. Dus wat ik je ook kan aanraden; ga voor een 2e full-frame body (bijkomend voordeel; geen lenzen wisselen = geen stof op sensor), of als dat buiten je budget is, ga voor een EF-S 10-22mm

- Zoom ranges; 70-200 lens had ik ook mee maar heb ik niet gebruikt; ik had andere alternatieven. Als je geen alternatieven hebt, steek er dan een 2x TC tussen, en laat hem er steeds op zitten. Belangrijk; koop er eentje van CANON, niet van een ander merk. Deze TC op de 70-200 2.8 IS geeft nog steeds heel goede resultaten, én met autofocus. Dat geeft je dus 400mm maal je crop factor, wat genoeg is voor alle grote dieren en grote vogels. Wil je echter het kleine grut fotograferen, dan zal je mm te kort komen. Ttz, dat zal zo zijn op gamedrive, niet op plaatsen waar de vogels gewoon zijn aan mensen (picknickplaatsen, hoteltuin, ...). Het kan enorm lonend zijn om een uurtje te spenderen bij een vogelbad bvb.

- Een bijkomende tip; vergeet ook macro fotografie niet. Op het moment dat je niet in de jeep zit even op onderzoek gaan in het struikgewas. Of 's avonds op pad met de hoofdlamp en dan wat stenen omkeren. Je gelooft je ogen niet.

Veel succes!

J.
            http://www.theafricabug.com

Comment

Of 's avonds op pad met de hoofdlamp en dan wat stenen omkeren. Je gelooft je ogen niet.
              Daar kunnen inderdaad hele mooie en interessante slangen onder zitten.
              Bv. de last sigaret snake
              Janus.
              Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
              Enkele van mijn foto's

Comment

misschien een beetje onnodig om te zeggen, maar focus niet alleen op de dieren.
                De mensen zijn er geweldig, vaak erg fotogeniek, en hebben zoveel plezier als je van hen een foto wil maken. Doordat ze vaak engels spreken kan een portret een leuke brug zijn om een gesprekje aan te gaan. een lens die ook goed scoort voor portretten is dus meer dan een accessoire.
                http://www.effieweg.tk

Comment

Working...
                X