Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monastir (Tunesië)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Monastir (Tunesië)

Hey,
    Ik vertrek volgende week voor een weekje naar Monastir (Last Minute).
    Heeft er iemand nog (fotografie) tips? Het Ribat staat alvast op het programma.

Alvast bedankt

Re: Monastir (Tunesië)

Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk bericht
    Hey,
    Ik vertrek volgende week voor een weekje naar Monastir (Last Minute).
    Heeft er iemand nog (fotografie) tips? Het Ribat staat alvast op het programma.

Alvast bedankt

Monastir is het properste stadje van tunesie omdat het de geboorte stad was van de geliefde overleden president burghiba. Het mausoleum en de omwallingen zijn een beetje de moeite.
    Het echtere Tunesie kan je beter vinden in Sousse wat verderop en alles zuidwaards.
    Een 80 KM naar beneden vind je El Djem ( makkelijk te doen met openbaar vevoer, een avontuur op zich ) met een enorm half intakt colloseum, zeker de moeite. Nog meer zuidelijk tegen de sahara aan , vind je de oase stad Tozeur, en die is buitegewoon prachtig !! Vergeet 1 ding niet hoe meer je van de kust weg gaat des te traditioneler het land is , kijk uit met wat en wie je fotografeerd !! ( zeg het niet graag, maar hou je gerief heel goed in het oog !!) Tunesie is na Algerije nog het meest traditionele Magreb land, daartegen is Marokko veruit het meest moderne.

Groet

Marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Hey,
      bedankt voor je reactie!
      Geen idee of we verder landinwaarts gaan trekken, maar ik heb het alvast genoteerd

Comment

Zeker het land in trekken! Denk hierbij ook aan het Atlasgebergte en de Sahara...... echt wel de moeite waard. Laat de grote zoutvlakte maar voor wat hij is....... niet veel te zien als het droog staat. Collosseum is de moeite waard, op twee na grootste ter wereld, maar is wel het enige dat er is te zien in die plaats
        Ik heb zelf geen slechte ervaringen, nooit angstig gevoeld om mijn spulletjes, uiterst hartelijk ontvangen.
        In het kort, laat de kust achter je (als je niet alleen wilt zonnen) en trek het land in voor het echte Tunesië en ervaar de uitgestrektheid en de droogte......
        ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Ben in Mei nog naar "Port El Kantoui" geweest,dat ligt vlak naast Sousse.Ik vond ook Sousse interressant om te schieten,veel "echter",Vooral de medina en de markt op zondag zijn de moeite,als je graag de mensen van daar schiet.Hier kun je mijn beste fotos van door vinden.http://nl.netlog.com/RBX_the_Quinn/photo/setid=536060

ps.ik had graag ook wat meer landinwaards getrokken maar mijn rolstoel belette mij dat een beetje.
          Colossus magnitutidem suam serbavit si steterit in puteo

Comment

Working...
          X