Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Turkije - Side

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Turkije - Side

    Hey iedereen

    ik heb hier al wat het forum doorgenomen maar nog niet echt de informatie gevonden die ik zocht. Ik vertrek namelijk eind deze week voor een weekje naar Side in Turkije en wou weten wat jullie nog aanraden buiten de archeologische site en de watervallen van manavgat om te gaan bezoeken en te fotograferen.

    En als ik mijn statief graag zou meenemen steek ik dit dan best in mijn gewone valies? Ja zeker Misschien wat stomme vragen maar is de eerste keer dat ik dit meeneem, ook de eerste keer op vliegvakantie dit omdat ik het liever zeker weet...

  • #2
    Re: Turkije - Side

    Manavgat zou ik niet adviseren, ik zou persoonlijk meer gaan naar Koprulu canyon in het achterland. Dit combineren met een bezoek in de bergen, van Selge een oude stad met in vroegere tijden meer als 20.000 inwoners en nu nog 1000 mensen waarvan 700 kinderen.

    met vriendelijke groet
    Erik
    ______________________
    Nikon D700, D200, Fuji F70 EXR.

    Comment


    • #3
      Re: Turkije - Side

      Hartelijk bedankt voor de tip! Ik zal het zeker eens een bezoekje brengen.

      Ik heb gelezen dat je er ook kan raften, is het dan aangeraden om men camera in men tas mee te nemen als we dit van plan zijn? Of eventueel een andere keer hiervoor terug te komen.

      Comment


      • #4
        Re: Turkije - Side

        Oorspronkelijk geplaatst door biesteke Bekijk bericht
        wou weten wat jullie nog aanraden buiten de archeologische site en de watervallen van manavgat om te gaan bezoeken en te fotograferen.
        Alanya, Perge, Aspendos
        Eventueel Cappadocië (3 dagen)
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: Turkije - Side

          (voor de topic starter komt deze info te laat, maar misschien hebben anderen er nog wat aan)

          Ik ben net terug van Turkije, ook Side
          De dingen die ik gezien heb en mijn mening erover

          - Oude stad van Side (ruines): de moeite om eens in rond te lopen
          - Tempel van Apollo (Side) kan je zo bij en met zicht op de haven en zee
          - Het huidige Side is niet de moeite: allemaal winkeltjes met namaak kleren en horloges
          - Perge: de moeite, kan je makkelijk een dag in rondlopen
          - Aspendos: de moeite: ga zeker ook op de heuvel achter het anfitheater
          - Alanya: oude stadsmuren zijn mooi en je kan er op wat een mooi zicht geeft op de baai
          - Alanya: het fort helemaal bovenaan: 10 lire entree en er valt NIETS te zien
          - Watervallen van Mavagat: absoluut NIET de moeite! Ga zeker NIET met de boot van Mavagat centrum tot de watervallen: kost je 10 euro voor de toer: al wat je krijgt is een rivier vol vuil, 10 minuten bustocht, extra 1,50 euro entree voor de 'grote watervallen' waar je 20 minuten krijgt en alles er rond staat vol met kraampjes en restaurants. Als je ze persé wil zien neem rechtstreeks de dolmus naar de watervallen, kost je een stuk minder.
          - Oymapinar dam: met een dolmus de bergen in: een avontuur op zich, de dam is niet echt spectaculair maar de 'green canyon' en de bergen er achter zijn zeer mooi

          Comment

          Working...
          X