Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zoals (jammergenoeg) bij vele bestemmingen is less more. Maw. de drukbezochte locaties mijd je best. In het geval van Gran Canaria: Playa inglès en omgeving, Puerto Rico,... kortom alles waar een klassieke touroperator je heen brengt. Wat is dan wél de moeite:
- in het noorden: Arucas. Pittoresk stadje met de San Bautista basiliek (is gebouwd met vulkanische steen) + gekend om de Ron de Arucas. Salud! Ben nog steeds zuinig met dit overheerlijke drankje.
- Puerto de las Nieves: gezellig haventje waar alle ferry's naar Tenerife vertrekken. Keer met de wagen terug langs de Noord-Westkust en je ontdekt een schitterden (hoge) kustlijn.
- Firgas: Kleinste stadje van Gran Canaria. Gekend om zijn mineraalwater en zijn keramische banken (voor ieder gemeente 1 bank). Mooie plaatjes + Paseo de Canarias.
- Teror: oude Canarische huizen met houten balkons + Basilica de Nuestra Senora del Pino. Waar Maria is verschenen aan de (bestaande) pijnboom.
- in het centrum: de diverse stuwmeren (gewoon 'ns cruisen in het midden van het eiland) + El Roque Nublo. Hoge rots van zo'n 65m (denk ik) op het hoogste punt van GC met prachtige, adembenemende vergezichten.
- in het zuiden: Puerto Mógan: Soort Venetiaans vissersdorp voor de "beau monde". Toeristisch maar schitterend en pittoresk!
- Maspalomas: mooie duinen (Dunas de Maspalomas) en natuur, maar ook weer sterk in trek bij het massatoerisme.
- de hoofdstad Las Palmas: goed om te shoppen, maar voor de rest...
- Boottripje: big game fishing?
Een prettige vakantie gewenst! Recuerdos a las Canarias.
EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX
Zoals (jammergenoeg) bij vele bestemmingen is less more. Maw. de drukbezochte locaties mijd je best. In het geval van Gran Canaria: Playa inglès en omgeving, Puerto Rico,... kortom alles waar een klassieke touroperator je heen brengt.
WTF Wat is er mis met de klassieke plaatsen waar de touroperator je naartoe brengt? Mss is de TS wel een jong iemand of jong van geest zijnde persoon die eens graag in het geroezemoes zit en graag een stapje in de wereld zet, graag gaat zonnebaden en 'per ongeluk' over het naakstrand loopt en zijn ogen de kost geeft. Mss drinkt hij graag een Cerveza in All Inclusive formule zoals ik. Ik zou echt niet weten waarom dat te vermijden. Het overgrote gedeelte van de mensen doet het op die manier en telkens jaar op jaar meer en meer. Verder kan men er prachtig uitgaan, één van de weinige plekjes in Europa waar men in de winter als het nacht is nog met een T-shirtje kan gaan clubben. Niks mis mee denk ik dan, zoiets vermijden? Mss kan zijn dat AndriesDeLeener de drukte niks vind maar om dat nu zonder boe of ba af te keuren en te zeggen dat je er moet wegblijven
Enfin indien je een leuk plaatsje aan mij vraagt: Playa del Ingles (maar dat moet je voor jezelf uitmaken, vraag het op het reisbureau, surf op het internet en maak voor jezelf uit waar je het liefst verblijft: in het toerisme of ergens afgelegen).
Tot hier de leuke plekjes
Wat de fotolocaties betreft: zoals mijn bovenganger hier zeker (alé indien je dat graag doet) de noordelijke dorpjes bezoeken. Deze zijn schilderachtig en het straalt er gewoon met zijn typische huisjes. Ik herinner me nog zo een dorpje met een palmboom (geloof de oudste van het eiland, of de hoogste ofzo) maar ken de naam niet meer. Das echt de moeite.
Maspalomas met zijn zandduinen en ik herinner me ook nog Palmitos Park met zijn vogelshows enzo maar ik heb hier op het internet gelezen dat enkele jaren geleden hier een overstroming was geweest en dit park voor een groot gedeelte had vernield. Mss kun je eens een kijkje gaan nemen en wat foto's nemen zodat wij weten hoe het er nu uitziet
WTF Wat is er mis met de klassieke plaatsen waar de touroperator je naartoe brengt? Mss is de TS wel een jong iemand of jong van geest zijnde persoon die eens graag in het geroezemoes zit en graag een stapje in de wereld zet, graag gaat zonnebaden en 'per ongeluk' over het naakstrand loopt en zijn ogen de kost geeft. Mss drinkt hij graag een Cerveza in All Inclusive formule zoals ik. Ik zou echt niet weten waarom dat te vermijden. Het overgrote gedeelte van de mensen doet het op die manier en telkens jaar op jaar meer en meer. Verder kan men er prachtig uitgaan, één van de weinige plekjes in Europa waar men in de winter als het nacht is nog met een T-shirtje kan gaan clubben. Niks mis mee denk ik dan, zoiets vermijden? Mss kan zijn dat AndriesDeLeener de drukte niks vind maar om dat nu zonder boe of ba af te keuren en te zeggen dat je er moet wegblijven
Enfin indien je een leuk plaatsje aan mij vraagt: Playa del Ingles (maar dat moet je voor jezelf uitmaken, vraag het op het reisbureau, surf op het internet en maak voor jezelf uit waar je het liefst verblijft: in het toerisme of ergens afgelegen).
Tot hier de leuke plekjes
Wat de fotolocaties betreft: zoals mijn bovenganger hier zeker (alé indien je dat graag doet) de noordelijke dorpjes bezoeken. Deze zijn schilderachtig en het straalt er gewoon met zijn typische huisjes. Ik herinner me nog zo een dorpje met een palmboom (geloof de oudste van het eiland, of de hoogste ofzo) maar ken de naam niet meer. Das echt de moeite.
Maspalomas met zijn zandduinen en ik herinner me ook nog Palmitos Park met zijn vogelshows enzo maar ik heb hier op het internet gelezen dat enkele jaren geleden hier een overstroming was geweest en dit park voor een groot gedeelte had vernield. Mss kun je eens een kijkje gaan nemen en wat foto's nemen zodat wij weten hoe het er nu uitziet
Zou nog wel eens terug willen!
Bedankt voor jullie antwoorden.. Aangezien ik met mijn ouders en tante en nonkel ga heb ik het dus niet helemaal voor het zeggen waar ik naartoe ga. Het zal dus een mengelmoes zijn van toeristische en niet toeristische plekjes. Beide hebben hun charmes vind ik.
Bedankt voor jullie antwoord, ik zal de plaatsen is googelen. Verder is het idd een land om graag naar terug te gaan, het is al de 2e maal. Maar de eerste sinds ik met foto's ben begonnen.
Zucht... ik wou gewoon eventjes vermelden dat de klassieke én dus drukbezochte plaatsen (via "misschien" een touroperator) meestal niet de mooiste plaatsen van het eiland zijn. Het is geen algemene regel, hé.
Playa del inglès is gewoonweg druk, veelal vervuild, megacomplexen, niets meer Spaans uitstralend, maar ik wil hier ABSOLUUT niet stellen dat niemand er mag naartoe gaan. Ik veronderstel, als iemand zo'n vraag stelt, toch wel op zoek is naar 'ns iets anders dan de eenheidsworst (toch voor foto's). Druk betekent ook niet noodzakelijk niet mooi. Ik vind gewoon de vermelde plaatsen NIET de moeite. Dat mag toch gezegd worden... Het is toch het onderwerp reisfotografie en niet de topic "Waar kan ik 'ns straalbezopen uit mijn dak gaan?".
EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX
Comment