Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elzas & Lotharingen ( vogezen )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elzas & Lotharingen ( vogezen )

    De eerste week van september kan ik er eindelijk ook eens een weekje
    op uit trekken. 2008 was tot nu toe géén uitstapjaar.
    Het wordt een weekje Lotharingen.
    Ik blijf dus in de Franse departementen Elzas & Lotharingen.
    Iemand fototips voor deze regio?
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

  • #2
    Re: Elzas & Lotharingen ( vogezen )

    Ik heb zelf vorig jaar een weekje deze regio gedaan, met dit arrangement: http://www.horizons-alsace.com/fr/ra...ns-bagage.html. Kaysersberg en vele dorpjes in de omgeving zijn erg mooi en pittoresk, en de wijngaarden op de heuvels zijn ook mooi.
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

    Comment


    • #3
      Re: Elzas & Lotharingen ( vogezen )

      De stadjes langs de route des vins zijn pitoresk. Zelf heb ik een aantal stadjes in de buurt van Colmar met de fiets verkend. Colmar vind ik op fotogebied zeker een bezoekje waard (wel erg toeristisch maar nog te doen), Turckheim en Riquewihr vond ik te toeristisch, zeker om rustig te kunnen fotograferen. Ik verbleef in het stadje Soultzmatt, veel rustiger en je kan er prachtige wandelingen maken.

      De uitzichten langs de route des crêtes , een plateau op 1100 m met de grand ballon, ballon d'alsace, col du bonhomme, hohneck (voor mij het mooiste uitzicht) ,zijn prachtig. Op de Viel Armand ligt een indrukkenwekkende begraafplaats, herinnering aan het heen en weer schuiven van de oorloglinies van bergkam naar bergkam.

      In de rijnvlakte ligt het stadje Neuf Brisach ontworpen door Vauban en zeer goed bewaard. Je kan een wandeling langs de omwallingen maken en het stadje bezoeken.
      Last edited by chris; 27 augustus 2008, 08:11.
      Geniet van foto's maken

      Comment


      • #4
        Re: Elzas & Lotharingen ( vogezen )

        Als je in de omstreken van Colmar komt mag je niet vergeten om Eguisheim eens te bezoeken.
        Verder: de Haut-Konigsbourg; in Hunawihr de ooievaarscrèche en de otters (leuke beesten) en de vlindertuin; de roofvogelshow in de mooie setting van het kasteel Kintzheim; je kan een oude mijn bezoeken in Les St.Marie des mines.

        Comment


        • #5
          Re: Elzas & Lotharingen ( vogezen )

          ...en op weg naar Haut-Konigsbourg heb je ook de montagne des singes, een park waar je vrij tussen de apen kunt rondlopen.

          ook eens leuk!
          Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

          Comment

          Working...
          X