Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera inschrijven in egypte bij douane.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera inschrijven in egypte bij douane.

    Moet je nog altijd je camera aan de douane laten inschrijven in je paspport en er taxen op betalen in Egypte? ze zeiden me dit in de week en is t eerste wa ik ervan hoor. En wat zou dit kosten?
    Groetjes

  • #2
    Re: camera inschrijven in egypte bij douane.

    Ik ben er reeds enkele malen geweest en dit nog nooit gedaan omdat .... ik het niet wist. Het zal wel geen probleem zijn zeker?
    Er zal altijd wel iemand zijn die geld uit je zakken wil kloppen Egypte kennende

    Comment


    • #3
      Re: camera inschrijven in egypte bij douane.

      Inschrijving is niet nodig maar zie wel dat je aankoopdocumenten van je apparatuur mee hebt.
      Vroeger mocht men fotos nemen op practisch alle historische sites en musea als het zonder flits gebeurde.
      Daarna zijn er restricties gekomen maar kon men, mits het aankopen van een speciale vergunning, toch vrij fotos maken op beschermde sites en musea. Flitsgebruik werd toegestaan mits hogere vergunning aan te schaffen (zeer duur). Toen was het nodig en wenselijk om je apparatuur te registreren bij de douane of zelfs reeds in België bij ambassade.
      Sinds 2005 is er echter absoluuut verbod om foto te maken in musea en beschermde sites zowel met als zonder flits. Op sommige plaatsen (meestal in open lucht) wordt fotograferen toegelaten zonder flits.
      Zie ook info hierna:


      Henri
      Last edited by kodachrome; 21 augustus 2008, 21:41.
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #4
        Re: camera inschrijven in egypte bij douane.

        oke bedankt voor de informatie!

        Comment

        Working...
        X